appelvrouw Geplaatst: 13 mei 2020 Geplaatst: 13 mei 2020 Alhoewel ik geen siroop liefhebber ben maar wel een enorme citroenfan zou ik die wel eens willen proeven @Charly. Hier Vanmiddag schermen van de vlier plukken en drogen voor de kruidenthee in de winter en voor die heerlijk jam van @Anna3 met aardbeien en rabarber. Lieve vrouwe bedstro plukken voor de kruidenthee. En dan ook meteen maar wat citroenmelisse. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 13 mei 2020 Geplaatst: 13 mei 2020 Goed bezig dames! Ik ben ook dol op citroenlimonade. Lekker nu nog de zon. Die voelt toch vrij essentieel voor zomerse drankjes Quote
Anna3 Geplaatst: 15 mei 2020 Geplaatst: 15 mei 2020 Ik heb net de cordial van rabarber, sinasappel, citroen en gember gemaakt, recept op mooiemoestuin.nl. Vind het als limonade erg lekker! @Charly past ook bij je citrusreceptenverzameling Quote
jootje Geplaatst: 16 mei 2020 Geplaatst: 16 mei 2020 In mijn vriezer had ik nog “verse” cranberries, en de groenteboer had mango’s in de aanbieding. dus....cranberrie siroop voor het najaar gemaakt. En mango jam...zowhee. Da’s lekker! 2 Quote
Vastone Geplaatst: 16 mei 2020 Geplaatst: 16 mei 2020 Dat ziet er ook heerlijk vrolijk uit met die kleuren! Quote
Charly Geplaatst: 16 mei 2020 Geplaatst: 16 mei 2020 @Charly past ook bij je citrusreceptenverzameling Check! Dank weer Anna Ah en Jootje, ik dacht dat jij ook die lemon curd gemaakt had! Dat is echt precies dezelfde kleur als die mangojam. Geestig, zo kanariegeel in n potje. Hoop dat het net zo lekker smaakt op de boterham! Zelf kleine 5 liter aan sinaasappelmarmelade aan het maken. Wat bijzonder is, want ik houd niet van marmelade. Maar door dressings en in marinades is het wel tof spul. En het is een praktische manier om wat van die fijne sinaasappelsmaak te conserveren. Dus enzo! 1 Quote wees bevriend met kleine dingen
angela († maart 2025) Geplaatst: 16 mei 2020 Geplaatst: 16 mei 2020 Niet echt ingemaakt maar ik ben prei aan het drogen geweest, ik had zoveel en al minimaal de helft weggegeven maar de rest ging echt niet allemaal in de vriezer passen. Quote
Mellie Geplaatst: 18 mei 2020 Geplaatst: 18 mei 2020 In de oven of? Hoe lang duurt dat? Heb ook nog prei staan wat ik zou kunnen drogen. Heb alleen geen droogmachine. Quote
Mellie Geplaatst: 8 juni 2020 Geplaatst: 8 juni 2020 Yes! Knoflookpasta. Wel 1 potje alweer weggegeven, maar er komt vast nog meer. Dit x in de blender gemaakt en is helemaal fijn. Vorige x had ik wel identificeerbare stukjes. Hopelijk heeft dat geen effect op de houdbaarheid want dat bleef een jaar goed. Quote
RobO Geplaatst: 9 juni 2020 Geplaatst: 9 juni 2020 in totaal 12 potten aardbeijam met rode en zwarte bes 2019 thai basilicum gedroogd in de kas, suipersnel en lekker Quote
appelvrouw Geplaatst: 9 juni 2020 Geplaatst: 9 juni 2020 Een flinke bos dragon gekregen en samen met 2,5 liter eau de vie op de vensterbank gezet waar de pot voorlopig 6 weken blijft staan. Daarna komt er suiker stroop bij en wordt het dragonlikeur..klinkt misschien als een vreemd drankje maar is zoooo 😋 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 11 juni 2020 Geplaatst: 11 juni 2020 Kan me er wel wat bij voorstellen. Beetje anijserig denk ik qua smaak? Raki en ouzo zijn heerlijke anijsdranken, dus waarom niet! Quote
Erny Geplaatst: 11 juni 2020 Geplaatst: 11 juni 2020 Hee, dat is nog eens een goede toepassing voor al die dragon. Maar bij gebrek aan au de vie, wat gebruik ik dan? Quote
appelvrouw Geplaatst: 11 juni 2020 Geplaatst: 11 juni 2020 @Mellie niet helemaal anijserig maar wel lekker kruidig en heerlijk een glaasje voor het eten..of erna, men zegt hier erna maar ik vind het juist weer lekker ervoor ha. @Erny je zou wodka kunnen gebruiken, of jenever. Als t maar 40% is😀😉 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 12 juni 2020 Geplaatst: 12 juni 2020 19 uren geleden, appelvrouw zei: of erna, men zegt hier erna Ja, zij denkt het ook lekker te vinden. Weten we trouwens ook wat we met Absinth moeten doen? (naast in de drank, hoe? waren er ook dames in de Marokkaanse super die het kochten en er iets met eten mee deden... ) 1 Quote
Mellie Geplaatst: 15 juni 2020 Geplaatst: 15 juni 2020 2 potjes knoflookpasta gemaakt. Lekkerrr Quote
prettig gestoord Geplaatst: 17 juni 2020 Geplaatst: 17 juni 2020 Aardbeienjam gemaakt, 25 potten so far eerste potjes morellen ingemaakt Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Mellie Geplaatst: 17 juni 2020 Geplaatst: 17 juni 2020 Wat een prachtige kleur van je jam! Hoe heb je dat gemaakt? In suiker eerst zodat ze hun vorm houden of anders? Quote
prettig gestoord Geplaatst: 18 juni 2020 Geplaatst: 18 juni 2020 @Mellie die voorste potjes zijn de morellen, en dat is ontpitte kersen afgevuld met suikerwater en dan geweckt. aardbeienjam is aardbeien zacht koken met aanhangend water en dan geleisuiker 1/2 erdoor. Ik stamp ze oneerbiedig met een stampot stamper kapot 😇 Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
RobO Geplaatst: 18 juni 2020 Geplaatst: 18 juni 2020 pfff, 24 potten jam, hard gewerkt, heeft echtgenote gemaakt gelukkig zelf meer thai basilicum gedroogd, in de kas in de zon gelegd en achterover geleund Quote
Mellie Geplaatst: 18 juni 2020 Geplaatst: 18 juni 2020 Mmmm RobO, dat heb je goed voor elkaar meneer! En de vrouw maar werken! @Prettiggestoord aha morellen, ook lekker! Als je aardbeien in suiker laat liggen, krijg je heel andere jam. Dacht dat ze daarom zo mooi van vorm en kleur waren. Maar kersen dus. Ook heel lekker! Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 18 juni 2020 Geplaatst: 18 juni 2020 Ook veel ingemaakt.kersen op sap.kersen en aardbeien jam.maar ook atjjar tjampoer.piccalily.sinaasappeljam. Zuurkool gefermenteerd.en er komt nog meer van de moestuin waar ik wat van ga maken tzt komt er een foto.bramen wacht ik nog op voor jam. 1 Quote
Vastone Geplaatst: 21 juni 2020 Geplaatst: 21 juni 2020 Aalbessen limonade siroop gemaakt samen met de kinderen. Had nog nooit siroop gemaakt, maar was leuk om te doen (Lekker simpel voor de kids en leerzaam om te zien hoeveel suiker daar toch in verdwijnt "ik snap nu wel waarom ik maar 1 glas limonade per dag mag mam 😄) en het resultaat mag er zijn, erg lekker! 2 Quote
Mellie Geplaatst: 22 juni 2020 Geplaatst: 22 juni 2020 Leuk om met je kinderen te doen Varone en inderdaad: heeeeel leerzaam moment voor ze! Prachtige kleur ook. Smakelijk Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.