Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Alhoewel ik geen siroop liefhebber ben maar wel een enorme citroenfan zou ik die wel eens willen proeven @Charly. Hier Vanmiddag schermen van de vlier plukken en drogen voor de kruidenthee in de winter en voor die heerlijk jam van @Anna3 met aardbeien en rabarber. Lieve vrouwe bedstro plukken voor de kruidenthee. En dan ook meteen maar wat citroenmelisse.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb net de cordial van rabarber, sinasappel, citroen en gember gemaakt, recept op mooiemoestuin.nl. Vind het als limonade erg lekker! @Charly past ook bij je citrusreceptenverzameling ;)

Geplaatst:

In mijn vriezer had ik nog “verse” cranberries, en de groenteboer had mango’s in de aanbieding. 
dus....cranberrie siroop voor het najaar gemaakt. En mango jam...zowhee.  Da’s lekker! 

E41C0A14-8E51-4B84-9462-EC6A8EE29367.jpeg

• Like 2
Geplaatst:
 @Charly past ook bij je citrusreceptenverzameling 

Check! Dank weer Anna  

Ah en Jootje, ik dacht dat jij ook die lemon curd gemaakt had! Dat is echt precies dezelfde kleur als die mangojam. Geestig, zo kanariegeel in n potje. Hoop dat het net zo lekker smaakt op de boterham!

Zelf kleine 5 liter aan sinaasappelmarmelade aan het maken. Wat bijzonder is, want ik houd niet van marmelade. Maar door dressings en in marinades is het wel tof spul. En het is een praktische manier om wat van die fijne sinaasappelsmaak te conserveren. Dus enzo!

d953bbb3bbccd3993f260d6eb92cd5dc.jpg

• Like 1

wees bevriend met kleine dingen

• 3 weeks later...
Geplaatst:

9fd12588e690ebcbdb1b08a8d401073b.jpg

Yes! Knoflookpasta. Wel 1 potje alweer weggegeven, maar er komt vast nog meer. Dit x in de blender gemaakt en is helemaal fijn. Vorige x had ik wel identificeerbare stukjes. Hopelijk heeft dat geen effect op de houdbaarheid want dat bleef een jaar goed.

Geplaatst:

Een flinke bos dragon gekregen en samen met 2,5 liter eau de vie op de vensterbank gezet waar de pot voorlopig 6 weken blijft staan. Daarna komt er suiker stroop bij en wordt het dragonlikeur..klinkt misschien als een vreemd drankje maar is zoooo 😋 8D94CF51-8B32-4418-B4C9-017F49962CF5.thumb.jpeg.2a42ea7cdc07fb36b124e69055046e81.jpeg

• Like 1

Geplaatst:

@Mellie niet helemaal anijserig maar wel lekker kruidig en heerlijk een glaasje voor het eten..of erna, men zegt hier erna maar ik vind het juist weer lekker ervoor ha. 
@Erny je zou wodka kunnen gebruiken, of jenever. Als t maar 40% is😀😉

• Like 1

Geplaatst:
19 uren geleden, appelvrouw zei:

of erna, men zegt hier erna

Ja, zij denkt het ook lekker te vinden. :lol:

Weten we trouwens ook wat we met Absinth moeten doen?

(naast in de drank, hoe? waren er ook dames in de Marokkaanse super die het kochten en er iets met eten mee deden... )

• Like 1
Geplaatst:

@Mellie die voorste potjes zijn de morellen, en dat is ontpitte kersen afgevuld met suikerwater en dan geweckt.

aardbeienjam is aardbeien zacht koken met aanhangend water en dan geleisuiker 1/2 erdoor. Ik stamp ze oneerbiedig met een stampot stamper kapot 😇

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

pfff, 24 potten jam, hard gewerkt, heeft echtgenote gemaakt gelukkig

zelf meer thai basilicum gedroogd, in de kas in de zon gelegd en achterover geleund

Geplaatst:

Mmmm RobO, dat heb je goed voor elkaar meneer! En de vrouw maar werken!

@Prettiggestoord aha morellen, ook lekker! Als je aardbeien in suiker laat liggen, krijg je heel andere jam. Dacht dat ze daarom zo mooi van vorm en kleur waren. Maar kersen dus. Ook heel lekker!

Geplaatst:

Ook veel ingemaakt.kersen op sap.kersen en aardbeien jam.maar ook atjjar tjampoer.piccalily.sinaasappeljam.

Zuurkool gefermenteerd.en er komt nog meer van de moestuin waar ik wat van ga maken tzt komt er een foto.bramen wacht ik nog op voor jam.

• Like 1
Geplaatst:

Aalbessen limonade siroop gemaakt samen met de kinderen. Had nog nooit siroop gemaakt, maar was leuk om te doen (Lekker simpel voor de kids en leerzaam om te zien hoeveel suiker daar toch in verdwijnt "ik snap nu wel waarom ik maar 1 glas limonade per dag mag mam 😄) en het resultaat mag er zijn, erg lekker!

20200621_161805.thumb.jpg.0e403fd4c4ec1a02722e1b585e9a3c7f.jpg

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...