Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 3 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb stekken van de paarse vlinderstruik voor je....wordt 3 meter hoog en breed in 3 jaar(hier tenminste wel mn hele keukenraam groeit dicht!)

Ik heb interesse in dat Kneipp spul dat over is

Geplaatst:

Ik ga vandaag wat herfstframbozen uitspitten; ik wil alleen nog maar de zomer-variant. Ik knip alles grof terug, en kan voor MTFD-gangers wat van de planten apart zetten, in de hoop dat ze de komende warme dagen goed doorkomen en daarna op 1 oktober in een grote bak of zak meegenomen kunnen worden. Ik zal straks nog wel een foto maken, van de planten.

Geplaatst:

Jorieke, ik had gevraagd om wat heemst, maar ik kan niet komen op deze MFD, dus dat hoeft dan niet (helaas). ik moet dat weekend nl een training geven. (in Slowakije dus ik kan ook niet even tussendoor langskomen).

Hopelijk kan ik volgend voorjaar wel.

Geplaatst:

Ja daar zit ik ook even naar te zoeken. De deksels van de middelgrote HAK potjes zijn net een fractie te klein. Ik denk deze: https://www.brouwmarkt.nl/brouwmarkt-producten/wecken-inmaken-bewaren/weck-potten-inmaakglas/losse-jampot-deksels/twist-off-losse-deksel-nr-70.html

Ik heb er 1 of 2 deksels bij voor als je precies wilt opmeten. Maar de rest is hier en daar beschadigd (na veelvuldig gebruiken) en dus niet bruikbaar.

(ik heb deze potten ooit wel bij Brouwmarkt besteld, maar das al lang geleden en ik weet dus niet of deze echt precies hetzelfde zijn als die ze nu verkopen)

Geplaatst:

Ik zou graag wat kweetjes willen, maar alleen als het op de dag zelf geplukt is, of de avond tevoren, dus misschien is de mtfd van 1 oktober te laat. Ik verdraag veel voedsel alleen als het vers is of vers ingevroren en niet uit de winkel (ik moet dus deels leven van mijn moestuin). Als ik wat kweetjes mag, dan ga ik ze koken (ik maak er geen gelei van, maar gebruik alles, dus ik maak moes) en invriezen, zodat ik deze winter af en toe een beetje kan nemen en eens een andere smaak heb. Is het wel doenlijk om ze van hun klokhuis te ontdoen, of zijn ze keihard en te klein er voor? Ik heb tot nu toe alleen gewone kweeperen gekregen, dus ik heb er geen ervaring mee. Misschien kunnen Angela en ik het delen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...