angela († maart 2025) Geplaatst: 15 augustus 2016 Geplaatst: 15 augustus 2016 Het verschil is dat de massage olie langzamer intrekt dan de huid olie Dus alleen de huid olie graag? Zijn de erwten zaden allemaal de zelfde kleur? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 16 augustus 2016 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2016 Ah ja dat klinkt logisch De zaden hebben zo ongeveer dezelfde kleur ja. Ik kon ook niet zien van welke plant het kwam, alles groeit door elkaar. Ik vond een aantal mooie gedroogde peultjes, dus vandaar. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 16 augustus 2016 Geplaatst: 16 augustus 2016 Ik heb ook enkele peulen hangen ik ben ze nog aan het drogen als het goed is zijn de zaden van mij als ze droog zijn bijna zwart ik denk misschien zijn de erwten van een andere kleur ook anders gekleurd Ik heb deze: Quote
geedee Geplaatst: 5 september 2016 Geplaatst: 5 september 2016 Ik heb stekken van de paarse vlinderstruik voor je....wordt 3 meter hoog en breed in 3 jaar(hier tenminste wel mn hele keukenraam groeit dicht!) Ik heb interesse in dat Kneipp spul dat over is Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 september 2016 Auteur Geplaatst: 5 september 2016 Ok! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 11 september 2016 Auteur Geplaatst: 11 september 2016 Ik ga vandaag wat herfstframbozen uitspitten; ik wil alleen nog maar de zomer-variant. Ik knip alles grof terug, en kan voor MTFD-gangers wat van de planten apart zetten, in de hoop dat ze de komende warme dagen goed doorkomen en daarna op 1 oktober in een grote bak of zak meegenomen kunnen worden. Ik zal straks nog wel een foto maken, van de planten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Heylane Geplaatst: 13 september 2016 Geplaatst: 13 september 2016 Jorieke, ik had gevraagd om wat heemst, maar ik kan niet komen op deze MFD, dus dat hoeft dan niet (helaas). ik moet dat weekend nl een training geven. (in Slowakije dus ik kan ook niet even tussendoor langskomen).Hopelijk kan ik volgend voorjaar wel. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 13 september 2016 Auteur Geplaatst: 13 september 2016 Ok, bedankt dat je het even laat weten Volgende keer! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 13 september 2016 Geplaatst: 13 september 2016 Hi,Ik heb wel belangstelling voor de herfstframboos en olifantbolletjes als je die nog hebt. In ruil voor koffie? Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 14 september 2016 Auteur Geplaatst: 14 september 2016 Het is er toch nog niet van gekomen, maar ze gaan er echt uit, dus ze zijn voor jou. De foto houd je dus nog tegoed. Eerst deze hitte afwachten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Nasuada Geplaatst: 14 september 2016 Geplaatst: 14 september 2016 Merci. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Jorieke123 Geplaatst: 17 september 2016 Auteur Geplaatst: 17 september 2016 Ik heb leuk wat van deze potten: https://www.brouwmarkt.nl/brouwmarkt-producten/jam-sapmaken/jampotten-twist-off/inmaakglas-zeshoekig-met-deksel-nr-70-inhoud-390-ml.html Die weg mogen.Zonder deksels maar die zijn makkelijk na te bestellen. En ik zoek juist van die 'Bonne maman' potten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Stan Geplaatst: 17 september 2016 Geplaatst: 17 september 2016 Welke maat deksel gaat daar dan op? Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jorieke123 Geplaatst: 17 september 2016 Auteur Geplaatst: 17 september 2016 Ja daar zit ik ook even naar te zoeken. De deksels van de middelgrote HAK potjes zijn net een fractie te klein. Ik denk deze: https://www.brouwmarkt.nl/brouwmarkt-producten/wecken-inmaken-bewaren/weck-potten-inmaakglas/losse-jampot-deksels/twist-off-losse-deksel-nr-70.html Ik heb er 1 of 2 deksels bij voor als je precies wilt opmeten. Maar de rest is hier en daar beschadigd (na veelvuldig gebruiken) en dus niet bruikbaar. (ik heb deze potten ooit wel bij Brouwmarkt besteld, maar das al lang geleden en ik weet dus niet of deze echt precies hetzelfde zijn als die ze nu verkopen) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Stan Geplaatst: 18 september 2016 Geplaatst: 18 september 2016 We kijken dan wel even op de MTFD. Ik zal iig even kijken wat ik heb aan BM potten. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jorieke123 Geplaatst: 18 september 2016 Auteur Geplaatst: 18 september 2016 Ik heb er in ieder geval 19 stuks. Misschien kom ik er nog wat tegen van de week. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 19 september 2016 Auteur Geplaatst: 19 september 2016 Er zit zo'n 500 gram tot 1 kg. aan mini 'kweetjes' aan mijn sierkwee planten. Voor wie er gelei mee wil maken...? dwerg-kwee-t605.html Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 september 2016 Geplaatst: 19 september 2016 Ja.Maar als iemand anders wil ook goed ik weet er een hele boel te staan dus kan ook wild gaan plukken.Die van mij leveren nog te weinig op. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 september 2016 Auteur Geplaatst: 19 september 2016 Ik zal eens even door de struikjes kruipen of ik er nog wat kan vinden, 1 struik is totaal verdwenen onder vlier en appelbessen. Maar wie weet... Ook heb ik teveel bloemkool gezaaid, bloemkool 'Alpha' om precies te zijn. Die plant ik zelf over een tijdje uit in de tunnelkas, eens zien wat dat gaat doen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 september 2016 Geplaatst: 19 september 2016 Maar zijn jouw peren niet wat vroeg? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 19 september 2016 Auteur Geplaatst: 19 september 2016 Ja die grotere in het dorp zijn nog niet rijp zag ik vanmorgen vroeg. Ik heb hele kleintjes, die zijn nu mooi geel. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 september 2016 Geplaatst: 19 september 2016 Ik heb er hier nog geen gezien maar het blad zit er nog aan en ik heb niet echt gezocht. Quote
Kibas Geplaatst: 20 september 2016 Geplaatst: 20 september 2016 Ik zou graag wat kweetjes willen, maar alleen als het op de dag zelf geplukt is, of de avond tevoren, dus misschien is de mtfd van 1 oktober te laat. Ik verdraag veel voedsel alleen als het vers is of vers ingevroren en niet uit de winkel (ik moet dus deels leven van mijn moestuin). Als ik wat kweetjes mag, dan ga ik ze koken (ik maak er geen gelei van, maar gebruik alles, dus ik maak moes) en invriezen, zodat ik deze winter af en toe een beetje kan nemen en eens een andere smaak heb. Is het wel doenlijk om ze van hun klokhuis te ontdoen, of zijn ze keihard en te klein er voor? Ik heb tot nu toe alleen gewone kweeperen gekregen, dus ik heb er geen ervaring mee. Misschien kunnen Angela en ik het delen? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 20 september 2016 Auteur Geplaatst: 20 september 2016 Ze zijn echt erg klein, kleiner dan een ei, dus ontdoen van klokhuizen is teveel gedoe denk ik. Dan blijft er niets van over Er hangen ook nog wat groen/gele exemplaren aan een andere struik, die zullen tegen die tijd wel te plukken zijn ook. We zien wel even Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kibas Geplaatst: 20 september 2016 Geplaatst: 20 september 2016 Nee, dan is het niet te doen. Maar je hebt me wel op een idee gebracht. Ik zal kweeperen vragen in mijn topic. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.