Jorieke123 Posted June 29, 2016 Posted June 29, 2016 Aanbod: Rode weegbree, zaailingen die dit voorjaar zijn opgekomen tussen de planten. Bloedzuring, zaailingen die dit voorjaar zijn opgekomen tussen de planten. Brave Hendrik, zaailingen die dit voorjaar zijn opgekomen tussen de planten. Zeebietjes, zaailingen die dit voorjaar zijn opgekomen tussen de planten. Tijm, zaailingen (hoogstwaarschijnlijk kruisingen van verschillende soorten) die dit voorjaar zijn opgekomen tussen de planten. Wilde Marjolein, zaailingen die dit voorjaar zijn opgekomen tussen de stenen in de kruidentuin . Kruidvenkel, zowel groen als brons(ig, kruising?) zaailingen die dit voorjaar zijn opgekomen tussen de planten. Dropplant (Agastache foeniculum), zaailingen die dit voorjaar zijn opgekomen tussen de planten. Broedbolletjes van olifantenlook. Verse zaadjes van rapunzelklokje (Campanula rapunculus). Flesjes Kneipp-spul. Vooral olie in verschillende geuren. Ooit gekregen, ik doe er niets mee dus ze zijn ongeopend. De kleine flesjes (huidolie) hebben een inhoud van 20 ml. De iets grotere flesjes (massage olie) een inhoud van 100 ml. En in de grote pot met badkristallen zit 500 gram. (vergeven) Zaden van vaste siererwt. http://www.rareseeds.com/perennial-sweet-pea-mix/?F_Keyword=sweet%20pea%20Perennial . In verschillende kleuren. En zalmroze bloeiende pronkbonen, zaad van eigen planten zonder andere bonen in de buurt. (foto van de plantjes die ik steeds hier en daar weghaal en dan meteen oppot voor jullie ) Vraag: Uien. Kleur maakt niet uit. Ik heb het dan wel over geoogste uien, geen plantuitjes of zaad. Aparte vaste salie of tijm. Groeien hier goed, en ik kan nog wel een paar cirkels in mijn kruidentuin vullen. Vlinderstruiken. Kleur maakt niet uit, als ie maar hard groeit. Dus geen dwerg-variant (vieze) (onbewerkte) bijenwas. Ga ik zelf mee aan de slag. Voorzien, al is het helemaal niet erg als je toch nog wat voor me hebt Rauwe melk, van koe/geit/schaap/lama/kameel? Maak ik kaas van, dus ik kan heel wat liters gebruiken. Zaden van 'pink banana' pompoen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Posted July 5, 2016 Posted July 5, 2016 Heb je ook een vraag lijstje? Vorige keer zocht je ijzerhard-plantjes (Verbena bonariensis ), zoek je die nog?Ik heb er nu een in de tuin staan dan probeer ik hem voor je te verpotten. Quote
Jorieke123 Posted July 5, 2016 Author Posted July 5, 2016 Ja, vraag-lijstje komt nog. Ijzerhard kan ik zeker gebruiken Mooie plant en plek zat hier. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Posted July 9, 2016 Author Posted July 9, 2016 Ik ben zo af en toe wat olifantenlook aan het oogsten, en de broedbolletjes houd ik apart voor de liefhebber hier. Ook staat er nu ook dropplant op mijn aanbod-lijst. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Posted July 10, 2016 Posted July 10, 2016 Voor mij graag dropplant, Jorieke....kan ik volgend seizoen zelf oogsten en drogen! Quote
Ciska Posted July 10, 2016 Posted July 10, 2016 Ik wil ook een bestelling doen Zaailingen van de rode weegbree, tijm en Marjolein graag! Quote
Jorieke123 Posted July 10, 2016 Author Posted July 10, 2016 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Heylane Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Jorieke, bedoel je met "dropplant" Heemst?Daar zou ik wel in geïnteresseerd zijn. (Vanaf september heb ik weer een achtertuin en daar wil ik graag Heemst in hebben) Quote
Jorieke123 Posted July 12, 2016 Author Posted July 12, 2016 Ah, nee die bedoel ik niet. Maar die heb ik wel, ik zal zaden voor je bewaren als je wilt? Of ik steek een stuk af, moet ik nog even zien. Met dropplant bedoel ik Agastache foeniculum Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Heylane Posted July 12, 2016 Posted July 12, 2016 Ja graag zaden bewaren. Een stuk afsteken mag ook.Als ik me goed herinner sterven de takken af in de winter en loopt het in de lente allemaal weer uit. Wil je nog oude zaadjes voor bij de varkens? Tegen oktober heb ik mijn spullen wel uit de opslag gehaald en kan ik mijn zaden uitzoeken. Volgens mij heb ik nog heel wat kool en bonen en prei (wil je ook prei-zaad?). Quote
Jorieke123 Posted July 18, 2016 Author Posted July 18, 2016 Voor Ciska maak ik stekken van de bergbasilicum ( berg-basilicum-t15516.html ) die ik vorig jaar van Old Rose kreeg en die het heel goed doet. Ze stekken heel makkelijk, dus als ik nog iemand blij kan maken dan hoor ik het wel. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Anna3 Posted July 20, 2016 Posted July 20, 2016 Graag! Ben benieuwd of ik 'm de winter door kan krijgen. Quote
Jorieke123 Posted August 8, 2016 Author Posted August 8, 2016 Ik heb nog weer wat zaken toegevoegd. O.a. verse zaden van rapunzelklokje (Campanula rapunculus). Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Posted August 8, 2016 Posted August 8, 2016 Doet u mij het badzout maar graag. Ik zal een oranje/zalm vlinderstruik voor je stekken..hij groeit bij mij al boven mijn hoofd.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Posted August 8, 2016 Author Posted August 8, 2016 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Posted August 9, 2016 Posted August 9, 2016 Ik heb wel interesse in de olie mijn moeder gebruikt die altijd om de huid waar ze bestraald is mee in te smeren.Staat er nog iets op mijn lijstje voor je? Quote
Stan Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Vlinderstruik zaailingen mogen ook Jorieke? Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jorieke123 Posted August 15, 2016 Author Posted August 15, 2016 Graag Stan (wel een hoge soort, we willen de buren niet meer zien ) Angela: die 4 flesjes huid-, en massageolie dus? Dan is er nog 1 klein flesje badmelk. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Stan Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Worden wel een 3 meter als je ze laat gaan. Ik zal er voor je bewaren. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Jorieke123 Posted August 15, 2016 Author Posted August 15, 2016 Helemaal top Toegevoegd aan mijn lijstje: Zaden van vaste siererwt. http://www.rareseeds.com/perennial-sweet-pea-mix/?F_Keyword=sweet%20pea%20Perennial In verschillende kleuren. En zalmroze bloeiende pronkbonen, zaad van eigen planten zonder andere bonen in de buurt. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Die vaste soort heb ik in het roze/paars achtig heb jij voor mij een ander kleurtje? Wit?En ik wil ook graag wat van die zalmroze pronkbonen? Quote
angela († maart 2025) Posted August 15, 2016 Posted August 15, 2016 Angela: die 4 flesjes huid-, en massageolie dus? Dan is er nog 1 klein flesje badmelk. Zit er verschil in kan het niet goed lezen op de foto? Quote
Jorieke123 Posted August 15, 2016 Author Posted August 15, 2016 Die 2 grotere flesjes bevatten verzorgende massage-olie. En die 2 kleinere flesjes bevatten huidolie. Whatever het verschil ook mag zijn? Van die siererwt heb ik dus die mix. Dus de zaden zullen ook de mix bevatten. Misschien kan je er dan wat witte uitkiezen, zodra ze bij je bloeien? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Recommended Posts