Ga naar inhoud

Courgette planten uit elkaar halen...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Okee laten we beginnen met dat ik weet dat mijn courgette s niet handig staan

Maar ik had die van de moestuintjes van de kinderen en toen ik ze er als leek in zette waren ze nog niet zo groot. Daarnaast had ik zoiets van ik zie wel wat er van komt want we eten ze toch niet.

Nu blijkt dat de kinderen ze toch wel lekker vinden (eentje gekregen bij de volkstuintjes) dus neem ik die plant wat serieuzer..... Maar eigenlijk zijn het er 2. Omdat ze in de vierkante meter bak in een hokje staan heb ik ze al opgebonden en haal ik zo nu en dan een blad weg. Desondanks doen ze het best goed! Maar nu voorzie ik problemen zo meteen qua groei ruimte voor de courgettes......

Zou ik ze nu nog uit elkaar kunnen halen en ze een daarvan in een ander vakje zetten?? Of is dat gewoon echt niet verstandig en het proberen niet eens waard.....

2016071212374948131468320383.jpg

Stil aanwezig... Informatie opzuigend.

Geplaatst:

Ze staan bij mij omhoog omdat ik ze opgebonden heb.. Als ik dat niet had gedaan hadden ze volgens mij net zo gegroeid als die op die foto....

Maar zal ik ze nu wel of niet uit elkaar halen?? Of gaan ze dan sowieso dood?

Geplaatst:

Ik ben totaal geen kenner maar ik zou ze laten staan. Zelf heb ik er twee in één pot omdat ik wilde zien hoe dat gaat (en ik de grootte een beetje onderschat had) en ik heb er al twee heerlijke courgettes afgehaald.

Geplaatst:

Als je er teveel aan gaat prutsen heb je kans dat ze het beide niet overleven. Om 1 plant meer kans te geven kun je de andere zo kort mogelijk afknippen. Je kunt het ook zo laten als ze het nu goed doen.

Geplaatst: (aangepast)

Eentje wegsnijden vlak boven de grond om de wortels van de andere niet te beschadigen. Krijgt de andere de ruimte die hij nodig heeft.

Of allebei met veel aarde uit dat vakje halen en in een grote metserskuip zetten. 1 hokje uit een moestuinbak is veel te klein voor een courgette. Die neemt een hele vierkante meter in als hij goed uit kan groeien.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Okee dan laat ik het zo. Op zich gaat het goed nog..

De linker heeft een courgette onderweg en de rechter twee. Alleen een van die 2 groeit richting de linker. Vandaar mijn gedachten kronkel

@kim dat was bij mij dus ook het probleem.... Een beetje onderschatten van de grootte

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...