Aluapje Posted July 13, 2016 Share Posted July 13, 2016 In mijn tuin heb ik druif staan die het ook dit jaar (ondanks de vele regen) vrij goed doet. Zo half augustus beginnen de bladeren meestal naar paars te verkleuren. Alleen doen ze dat dit jaar nu al. Kalk (februari gegeven) en mest heeft ie volgens mij voldoende. Maar met al die regen zou het zomaar kunnen dat ie toch een gebrek heeft. De vraag is alleen, welk?Iemand een idee wat die verkleuring zou kunnen veroorzaken? Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted July 13, 2016 Share Posted July 13, 2016 tekorten zie je vaak tussen de nervendit lijkt er overheen te gaan, toch een schimmeltje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted July 13, 2016 Share Posted July 13, 2016 Indien het hier een blauwe druif betreft dan kun je er vanuit gaan dat het hier om magnesium gebrek gaat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans D Posted July 13, 2016 Share Posted July 13, 2016 Ik heb hetzelfde met een Glenora en ook op hetzelfde moment.Houtwal zegt dat het bladchlorose is en dat het aan een magnesium gebrek ligt, indien het zoals bij mij een blauwe druif betreft.Teveel kalium kan de opname van magnesium blokkeren.http://www.houtwal.be/vakartikels/besvruchten_morus_sambucus_vitis/druiven-ziekten.htmIk heb een aantal weken geleden wat magnesium toegevoegd, resultaat zal nog wel even op zich laten wachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted July 14, 2016 Author Share Posted July 14, 2016 Kijk, daar heb ik wat aan. Dank jullie wel. Het is inderdaad een blauwe druif. Zal meteen maatregelen treffen!! Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted July 16, 2016 Share Posted July 16, 2016 wel snel zijn met bladbemesting;ik heb hier bitterzout gespoten op de witte druif, blad met weinig verkleuring werd weer lekker groen, ouder blad met veel verkleuring deed niet veel meerheb ook bitterzout op de grond gegoten maar dat duurt wel even voordat het bij de bladeren is denk ik ik vermoed trouwens dat ik m teveel kalium heb gegeven vorig jaar, vandaar dat magnesiumprobleem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts