drahreg 48 Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 hallo,enig idee waarom stokspekboon Terli zo slecht opkomen, doe ik wat verkeerd graag een tip, gr gerhard Quote breur van Hendrik Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Ik heb dit jaar ook moeite om fatsoenlijke bonen op te kweken. Hou oud is het zaaigoed en zaai je in de volle grond of in potjes? Bij mij is de oorzaak van de slechte opkomst namelijk het 3 jaar oude zaaigoed. Zaaigoed van bonen en erwten verouderd snel. Zelfs in potjes met nieuwe potgrond waar ik geen water aan heb gegeven komen niet boven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 Hier komt ook bijna niets op. Nieuw zaadgoed snot weg, het zelfgewonnen zaad komt ook amper op. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted June 19, 2011 Share Posted June 19, 2011 heb je gezaait bij noorder wind? Tenminste dat wordt bij ons op het complex genoemd... en noordoosten wind dat je dan geen bonen moet zaaien omdat ze niet opkomen. Geen idee hoe t werkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drahreg 48 Posted June 21, 2011 Author Share Posted June 21, 2011 hallo, in antwoord op zaaigoed , ervaring is dat oud zaad van vorig seizoen slecht kiemt, dat is voor bonen maar niet voor kool en sla, meestal gooi ik alle zaad weg en bewaar alleen zaad van dit jaargetijde dit is voor gekocht zaad, wat ik zelf gewonnen heb probeer ik dan wel te zaaien, gr gerhard Quote breur van Hendrik Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted June 22, 2011 Share Posted June 22, 2011 Hier in mook ook slechte opkomst van de bonen, bij ons op het complex en andere moestuinvrienden hoor ik er ook over, zal vast wel met het weer van uiterste dit jaar te maken hebben. Ga in het weekend weer een poging wagen, de temperatuur gaat weer oplopen! Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts