Ga naar inhoud

Help! Goudrenet voor moeders verjaardag??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

we zitten zeker allemaal binnen in de koele kamer, op de vlucht voor de warmte.

Even een aanvulling op persica: de vruchtgrootte wordt in belangrijke mate beinvloed door de onderstam. James grieve op sterke onderstam, zoals bij mij mm111, geeft te kleine vruchten. Op m26 prima maat en op m9 of nog kleiner worden ze waarschijnlijk type vanessa.

En, ja helaas het ideale ras bestaat niet. Zelf ben ik als late appel nogal gecharmeerd van roter freiherr von berlepsch. Kijk dat is nog eens een naam, dammen und herren.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Geplaatst:

Allemaal super bedankt voor de informatie!

Ik zal mijn moeder nog maar eens vragen wat ze precies wil van zo'n appel, ik denk dat ze echt voor de taart gaat en dan zou die james grieve ook wel een goede optie zijn denk ik. Kan ik meteen vragen of er bij de buren een appel staat.

Ik las elders op het forum over de Lunterse pippeling? Is dat wat?

Overigens hebben ze ruimte genoeg voor 3 (of 4) hoogstam bomen, maar dat moeten ze ook willen natuurlijk. Dus ik hou het liever bij max 2 en dan voor het gemak halfstam.

Geplaatst:

Nou ik heb even gebeld en ze wil toch echt wel graag een goudrenet want dat is de enige die ze echt lekker vind, wie garandeert dat een ander ras net zo smaakt... Smaak is een persoonlijk iets, wat de een lekker vind... Ze is dus nogal kieskeurig.

Liever 1 boom, als het echt moet mogen het er 2 zijn en dan liever icm een eet appel en daar is elstar favoriet.

Wel weet ik nu dat er een appel bij de buren staat en dat ziet er zo uit; IMG-20160914-WA000151461473860858.jpgIMG-20160914-WA000297171473860871.jpg

Gaat dat helpen met bestuiven?

Geplaatst:

Ik heb meneer houweling van fruitbomen.net aan de telefoon gehad, wat een aardige meneer

Hij raadde aan bij de goudrenet te blijven omdat er voor een echte liefhebber niet echt een alternatief is wat qua smaak erop lijkt. Voor de bestuiving raadde hij de james grieve aan of een familie boom.

Geplaatst:

Mij lijkt het een goede keuze. James grieve zal de andere goed bevruchten, zichzelf gedeeltelijk en de boskoop zal ook nog in mindere mate de james grieve bevruchten. Zou denken dat beide goed gaan dragen.

Geplaatst:

simon, schone heeft triploide stuifmeel en is dus ongeschikt als bestuiver, volgens de nederlandse rassenlijst fruitgewassen.

kwekwow kan hier ongetwijfeld een mooie uitleg bij doen, ik meen enkel te weten dat je diploide en triploide rassen hebt, iets met een chromosoom te veel of zoiets. Of was het nu te weinig?

Geplaatst:

Kleur is de reden. De mens is een zichtdier en dus erg gevoelig voor uiterlijk. Bekijk een willekeurig mode blad.

De rode mutanten van schone verkopen dus veel beter dan de groene. Sommige mutanten, zijn vrijwel purperrood. Niet alle mutanten zijn droger en wat schurft gevoeliger hoor,je zou dus moeten weten welke mutant er achter de rode van boskoop zit.

Niet voor niks bied de stiefmoeder van sneeuwitje een rode appel aan waar sneeuwitje meteen haar tanden inzet. Bij een groene had ze waarschijnlijk beter nagedacht.

Er is al lange tijd een verroding en verzoeting van de maatschappij bezig. En degene die koopt bij AH, die bepaald wat er in de schappen ligt.

Geplaatst:

Is het wat consument wil?

Of wordt de wil van de consument gemanipuleerd?

Ben zelf erg blij met de enorme rijkdom en variatie in smaken/kleuren en vormen die een eigen tuin me oplevert!

Sorry...kan even doorfilosoferen niet laten..... Als ik de media moet geloven zouden we allemaal het beste vlotte, zelfbewuste, sportieve, gebruinde , succesvolle en vrij magere mensen sorry: consumenten, moeten zijn die ook zichzelf voortdurend in de markt zetten.....

Gelukkig zijn echte mensen veel verschillender

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...