annaelizabeth Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 2017 dus.Oei. Ik ben lid sinds 21 september 2016, pas op 21 maart een half jaar dus. Mag ik dan meedoen? Vrijwel al mijn zaad is van De Bolster, of zwitserse bio (coop) of eigen teelt... Quote
AnnVisse Geplaatst: 28 februari 2017 Geplaatst: 28 februari 2017 Ik doe een volgende ronde ook graag weer mee!! Quote Stil aanwezig... Informatie opzuigend.
Jill Geplaatst: 1 maart 2017 Auteur Geplaatst: 1 maart 2017 Zijn er nog geïnteresseerden voor een nieuwe ronde?En wanneer zouden jullie een nieuwe ronde willen starten? Quote www.biomoestuin.jimdo.com
Jenneke Geplaatst: 2 maart 2017 Geplaatst: 2 maart 2017 Ik doe weer mee hoor, als we nog een ronde willen doen is het nu wel de tijd denk ik. Quote
annaelizabeth Geplaatst: 2 maart 2017 Geplaatst: 2 maart 2017 En, kan ik meedoen (zie hiervoor) en zo ja, hoe werkt het precies? Wordt er eerst geïnventariseerd wat er globaal is? Kan ik er ook van die dikke paarse pronkbonen indoen? Quote
Jenneke Geplaatst: 2 maart 2017 Geplaatst: 2 maart 2017 Het is eigenlijk heel simpel. De doos bevat al een aantal zaden afkomstig van de vorige rondes en zaden die Jill eventueel nog toevoegt . Als je de doos ontvangt is het een verrassingspakketje. Iedereen mag er uit halen zoveel hij of zij wil, op voorwaarde dat deze er weer ongeveer net zoveel in stopt zodat de volgende deelnemer er ook weer blij van wordt. Probeer wel de variatie op pijl te houden, dus stop er niet nog een zakje basilicumzaadjes in als er al meerdere in zitten. En hou de doos netjes, zet op alle zaden die je toevoegt oogstdatum en/of houdbaarheidsdatum en je naam zodat mensen eventueel meer informatie kunnen vragen.Heb je zaden die over de datum zijn of waarvan je niet weet of ze nog kiemkrachtig zijn dan mogen die in het aparte zakje dat daarvoor in de doos zit, zodat mensen die het risico willen nemen daar nog wat leuks uit kunnen halen.En lees het begin van dit topic nog eens door daar staat alles ook nog eens uitgelegd. Quote
diesel4666 Geplaatst: 2 maart 2017 Geplaatst: 2 maart 2017 Kan de doos ook nog naar mij gestuurd worden aub? [sMILING FACE WITH SMILING EYES](België) Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk Quote
Jenneke Geplaatst: 2 maart 2017 Geplaatst: 2 maart 2017 De doos maakt zowel door Nederland als door België een rondje, Ik zorg dan dat'ie de grens over komt in overleg met Jill. Jill moet nog even kijken wanneer we starten en welk land eerst aan de beurt komt, ook afhankelijk van wanneer ik hem bij Jill kan ophalen.Dus iedereen die mee wil doen met de aanstaande ronde geef je hier op, dit geldt ook voor diegenen die meededen aan de vorige ronde. Nieuwe deelnemers moeten wel even hun adres, telefoonnummer en emailadres aan Jill sturen via pb. En nieuwe deelnemers lees het eerste topic nog even goed door, daar staat precies hoe je alles aan moet pakken. Quote
diesel4666 Geplaatst: 3 maart 2017 Geplaatst: 3 maart 2017 Hoi Jill, Is het misschien mogelijk om de envelop/doos alvast naar mij te sturen? Ik wil namelijk zo snel mogelijk mijn zaden voor 2017 online bestellen, want wil over 2 weken de tomaten zaaien. Zou graag eerst door de doos snuisteren, vooraleer mijn online bestelling op te maken. Ik stuur de doos dan onmiddellijk door naar de volgende. Ik stuur je alvast mijn gegevens door via PB. Quote
pippi Geplaatst: 3 maart 2017 Geplaatst: 3 maart 2017 Ik doe graag weer mee! Diesel, ik denk eigenlijk niet dat je het kan zien als een vervanging voor je 'gewone' aanschaf van zaden. Het is - voor mij in elk geval - meer een aanvulling, en de kans om eens wat andere dingen / andere rassen uit te proberen. Quote
diesel4666 Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Uiteraard verwacht ik niet hier heel mijn zadencollectie voor 2017 in te slaan. Maar als er bijvoorbeeld verschillende interessante tomatenzaden tussen zitten, moet ik daar rekening mee houden dat ik er ook niet teveel bestel. Quote
Ann123 Geplaatst: 4 maart 2017 Geplaatst: 4 maart 2017 Diesel, er zitten veel interessante zaden tussen maar niet veel soorten tomatenrassen. Het zijn meer de extraatjes: dingen waarvan je niet een gans zakje nodig hebt en dus makkelijk kan delen of zaken die moeilijker in gewone tuinzaken te vinden zijn. Ik vond het erg leuk maar denk pas bij een volgende ronde opnieuw mee te doen. Quote
Jill Geplaatst: 5 maart 2017 Auteur Geplaatst: 5 maart 2017 Ik heb even een nieuw topic gemaakt. Zo is het overzichtelijker. Gelieve daar aan te melden voor een nieuwe ronde.Ik zou eventueel de zaden nu woensdag op de post kunnen doen. Quote www.biomoestuin.jimdo.com
Jill Geplaatst: 5 maart 2017 Auteur Geplaatst: 5 maart 2017 2017 dus.Oei. Ik ben lid sinds 21 september 2016, pas op 21 maart een half jaar dus. Mag ik dan meedoen? Vrijwel al mijn zaad is van De Bolster, of zwitserse bio (coop) of eigen teelt... Je mag je aanmelden voor de nieuwe ronde. Tegen dat de doos ongeveer bij jou is zal het rond die datum zijn Quote www.biomoestuin.jimdo.com
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.