Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Bio-zadenenvelop 2016


Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Het is eigenlijk heel simpel. De doos bevat al een aantal zaden afkomstig van de vorige rondes en zaden die Jill eventueel nog toevoegt . Als je de doos ontvangt is het een verrassingspakketje. Iedereen mag er uit halen zoveel hij of zij wil, op voorwaarde dat deze er weer ongeveer net zoveel in stopt zodat de volgende deelnemer er ook weer blij van wordt. Probeer wel de variatie op pijl te houden, dus stop er niet nog een zakje basilicumzaadjes in als er al meerdere in zitten.

En hou de doos netjes, zet op alle zaden die je toevoegt oogstdatum en/of houdbaarheidsdatum en je naam zodat mensen eventueel meer informatie kunnen vragen.

Heb je zaden die over de datum zijn of waarvan je niet weet of ze nog kiemkrachtig zijn dan mogen die in het aparte zakje dat daarvoor in de doos zit, zodat mensen die het risico willen nemen daar nog wat leuks uit kunnen halen.

En lees het begin van dit topic nog eens door daar staat alles ook nog eens uitgelegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De doos maakt zowel door Nederland als door België een rondje, Ik zorg dan dat'ie de grens over komt in overleg met Jill. Jill moet nog even kijken wanneer we starten en welk land eerst aan de beurt komt, ook afhankelijk van wanneer ik hem bij Jill kan ophalen.

Dus iedereen die mee wil doen met de aanstaande ronde geef je hier op, dit geldt ook voor diegenen die meededen aan de vorige ronde. Nieuwe deelnemers moeten wel even hun adres, telefoonnummer en emailadres aan Jill sturen via pb.

 

En nieuwe deelnemers lees het eerste topic nog even goed door, daar staat precies hoe je alles aan moet pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jill,

 

Is het misschien mogelijk om de envelop/doos alvast naar mij te sturen? Ik wil namelijk zo snel mogelijk mijn zaden voor 2017 online bestellen, want wil over 2 weken de tomaten zaaien. Zou graag eerst door de doos snuisteren, vooraleer mijn online bestelling op te maken.

Ik stuur de doos dan onmiddellijk door naar de volgende.

 

Ik stuur je alvast mijn gegevens door via PB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe graag weer mee!

 

Diesel, ik denk eigenlijk niet dat je het kan zien als een vervanging voor je 'gewone' aanschaf van zaden. Het is - voor mij in elk geval - meer een aanvulling, en de kans om eens wat andere dingen / andere rassen uit te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diesel, er zitten veel interessante zaden tussen maar niet veel soorten tomatenrassen. Het zijn meer de extraatjes: dingen waarvan je niet een gans zakje nodig hebt en dus makkelijk kan delen of zaken die moeilijker in gewone tuinzaken te vinden zijn.

Ik vond het erg leuk maar denk pas bij een volgende ronde opnieuw mee te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...