Ga naar inhoud

Abrikoos of pruim enten op een zure kers?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste medestanders,

Ik heb een 2 jaar oude zure kers staan met een 5 a 7 centimeter dikke stam. Ik vinde de zure kers niet lekker. Wat ik me afvroeg wat ik hier op kan enten. Ik wil hierop eigenlijke abrikoos enten of pruim. Is dat mogelijke? En welke ent methode zal ik hierop toepassen..

Geplaatst:

Kers en zure kers vallen in de categorie 'Prunus Avium"

Hierdoor kun je er geen pruimen/perzik/nectarine etc. op enten, het enthout stoot elkaar af en zal dus nooit samen groeien , blijft over: of een variëteit zoete kers of een andere zure kers die je misschien wel lekker vind? Je kunt er ook een sierkers op enten.

Er zijn talrijke ent methodes die geschikt zijn voor kers, bv, spleetenting, occuleren, chipbudding... hierover is een zee van mogelijkheden te vinden, google er maar op.

Geplaatst:

Nou dat is duidelijke persica. Had toch stiekem gehoopt dat het wel kon.Heb wel wat kersen staan waar ik enthout van kan krijgen. Hij groeit in de tunnelkas.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...