Geplaatst: 15 februari15 Feb Ik snap je heel goed hoor @Lsjr33 ! Hoe schrijnend ook eigenlijk. Terwijl jijzelf degene bent die wel rekening houdt met anderen. Ik hoop van harte dat deze buren na je tweede verzoek wel gewoon de boel snoeien 🤞.
Geplaatst: 15 februari15 Feb @Dahli verjaring speelt in België ook een rol, bovendien mag je waardevolle bomen zomaar maar niet neerhalen, het wordt altijd een afweging voor een rechter en vaak op die manier, als je die weg wil volgen, ook best duur voor beide partijen. Voor een schutting zijn specifieke regels, het beste is in beide gevallen, probeer water in de wijn te doen en onderling overeen te komen. In jouw geval @Petrasmoestuin in België zou bv de verhuurder eventueel in de kosten moeten tussenkomen als de afscheiding op de scheiding staat moeten, sowieso moeten de kosten verdeeld worden als de buurman dit eist.
Geplaatst: 15 februari15 Feb 57 minuten geleden, redzebra zei:de verhuurder eventueel in de kosten moeten tussenkomenJa klopt helemaal. De buurman vroeg helemaal niets aan ons. HIj zei alleen tegen mijn man dat hij de schutting opnieuw ging zetten. Toen bood mijn man het zelf aan (vaak te goed voor deze wereld). Ik zei precies hetzelfde als jij, maar de verhuurder zal het niet betalen. Maar iedereen kan dit lezen, dus ik schrijf er niet meer over. 😉
Geplaatst: 15 februari15 Feb Respect voor je man, meer mensen zoals hij en de wereld zou er een stuk beter uitzien.
Geplaatst: 15 februari15 Feb 7 uren geleden, Lsjr33 zei:Maar in dit geval toch maar relatie boven fruittuin vrees ik.Zou gewoon eens een praatje maken, zonder het over de struiken en boom te hebben. Lekker luchtig houden. Nodig ze dan een keer uit voor een bakkie koffie, even lekker verder praten.Na die twee keer goed contact, een derde keer een fijn gesprekje, dan aan het eind vragen of ze al eens over de struiken na gedacht hadden? En evntueel voorstellen om ze te helpen.Dan komt het teminste niet zo "zeurderig" over.
Geplaatst: 15 februari15 Feb Dank je voor de tip @rorror, maar we zien en spreken elkaar meerdere keren per week in een sociale setting (met dank aan de kinders). En ik geloof dat dat we allebei geen behoefte hebben aan bij elkaar op de koffie komen 🤣 Relatie is in dit verhaal relatief.
Geplaatst: 21 februari21 Feb Even klaagje over mezelf. Had dus lampjes opgehangen boven die 2 bovenste kweekbakjes op de foto. Dat had ik allang moeten doen maar stelde het steeds uit. Ik wist ook nog niet hoe ik het ging ophangen. Vandaag dus zitten klooien met touwtjes om de plank heen te knopen, waar ik vervolgens weer met tie-raps die 2 lampjes aan had gehangen. Zodanig dat je door die tie-rapjes aan te trekken de lampjes later nog iets omhoog kunnen naarmate de plant . Hoop gepiel, en echt mooi is het niet en niet ideaal.,maar goed, het hangt. Nu zit ik me net te bedenken, ik had natuurlijk ook gewoon kunnen bedenken dat je die legplankjes heel eenvoudig hoger of lager kunt hangen door de plankdragertjes te verhangen en was dat geklooi was helemaal niet nodig🤔
Geplaatst: 21 februari21 Feb @driepinter Weet niet hoe warm die led lampen worden, en hoe flexibel ze zijn, maar mijn lampen worden aardig heet- ik heb de ergste voorzien van een granieten "heatsink", waarop ik ook mn zaadjes in deno laat kiemen. Iets om misschien even te testen, te warme electronica gaat sneller stuk..Met een paar korte haakse beugeltjes zitten ze strakker tegen de plankjes, met wat passen en meten kun je er misschien zelfs nog meer in kwijt. Als de led lampen een heatsink kunnen gebruiken heb je dan mogelijk gelijk een warmtebron voor de volgende etage...
Geplaatst: 22 februari22 Feb 11 hours ago, driepinter said:ik had natuurlijk ook gewoon kunnen bedenken dat je die legplankjes heel eenvoudig hoger of lager kunt hangen door de plankdragertjes te verhangen en was dat geklooi was helemaal niet nodig🤔Hahaha, ik vind het geweldig! Ik heb dat ook vaak, een moeilijke houtje touwtje oplossing verzinnen en dan gewoon de meest simpele niet meer zien. 🫢 Het scheelt dat je dit nu hebt gepost, dan denk je er de volgende keer misschien wel aan. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 februari22 Feb De lampjes die ik nu heb zijn van die goedkope ledlampjes die werken op USB, en ze worden niet heel heet. Professionele groeilampen zou ik wel willen in de toekomst maar bron van zorg is ook dat ik in een oud huis woon en op zolder is er daar maar 1 stopcontact en daarop zijn er eigenlijk al teveel apparaten aangesloten (computer, printer, koffieapparaatje, warmtematjes , CV, in de zomer een mobiele airco , etc). Dus wellicht is dit bij mij gewoon de beste oplossing.
Geplaatst: 22 februari22 Feb Ik zie dat Driepinter hier ook heeft gepost over de hele opstelling, graag verdere berichten en tips hier posten: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: Dinsdag om 22:395 d Had voor het binnenshuis peperplantjes verpotten een zakje moestuinaarde willen halen bij de intratuin. Krioelde van de rouwmuggen, zag ik gelukkig bij de kassa, dus hop, terug...Zakje potgrond besteld, waar ik eerder echt goede ervaringen mee had (mag ook wel, canna terra is prijzig..), puur om de rouwmugjes te vermijden. Blij dat ik de doos buiten opende, zat ook vol muggen...Die zak nu op de schuurzolder gelegd, om in te drogen, en hopelijk gaan de mugjes/ larven mee daarin.Dus nu maar op gedroogde lidl potgrond, vermengd met cocopeat en perliet. Want bah wat heb ik een hekel aan die rotvliegjes.
Geplaatst: Dinsdag om 22:455 d 5 minuten geleden, Dashbro zei:Die zak nu op de schuurzolder gelegd, om in te drogen, en hopelijk gaan de mugjes/ larven mee daarin.Ik zou die open maken en uitspreiden over een plastic zijltje of iets dergelijks. Anders kan het meerdere maanden duren voordat die zak uitgedroogd is.
Geplaatst: Dinsdag om 22:515 d Goed punt, maar geen ruimte helaas voor, Rorror. Ik ga die zak waarschijnlijk gebruiken om potten mee aan te vullen bij verpotten in de zomer (ik verpot vaak e.e.a nog later in het seizoen, als de planten forser uitvallen, voor meer wortelruimte en stabiliteit), dus dan is het niet zo urgent meer, en zijn we wat maanden verder. Die mugjes in de grond binnen, bij jonge planten of zaailingen, daar pas ik voor op.. Onder het motto beter voorkomen dan genezen...
Geplaatst: Zaterdag om 16:212 d Ik zag vanmorgen dat een muis een hoek uit de plastic kas geknaagd heeft om binnen te komen. Stom beest. Een beetje mijn kas kapot maken.
Geplaatst: Zaterdag om 17:091 d Dan komen er gewoon weer nieuwe, heeft dus geen zin. Hij aasde waarschijnlijk op de voorgezaaide zaden en peulvruchten. Die heb ik nu elders neergezet met een kap erop. Hoeft ie mijn kas niet verder te slopen. De wildcamera staat nu op het gat gericht, hij zal vannacht nog wel even komen kijken. Kan ik morgen het signalement verspreiden via Opsporing Verzocht.
Geplaatst: Zaterdag om 17:111 d 1 minuut geleden, Arja zei:Dan komen er gewoon weer nieuwe, heeft dus geen zin.Ik zou denken elke die je weg kan vangen, is er één minder.
Geplaatst: Zaterdag om 17:181 d Denk je? Ik woon tussen weilanden en boerderijen en bossen. Ik zie en hoor dagelijks buizerds en uilen en andere roofvogels. En veel buren hebben kippen. Kippenvoer = snackbar voor alles wat knaagt. Ratten en muizen wonen hier gewoon ook, en dat zal ook zo blijven. Zo lang ze maar niet mijn hele tuin opeten of in mijn huis komen wonen.
Geplaatst: Zaterdag om 18:401 d Nee he? Wat erg Arja! En dan moet ik het nog gaan opzetten en mijn man zag vandaag een muis lopen en mijn bakken staan nu allemaal open op de grond, omdat wij de kas moeten opzetten en alles verplaatst hebben, ook van de vlonder af. Grrrrrrrrr. Ja, wij hebben wel vallen gezet, maar ik vrees dat ze de groente lekkerder vinden dan wat er in de vallen staat.
Geplaatst: Zaterdag om 18:561 d 1 hour ago, Arja said:Denk je? Ik woon tussen weilanden en boerderijen en bossen.👍Ik heb ooit een anderhalf jaar bij mijn beppe gewoond. Zij woonde in een huisje half omgeven door een varken- en kippenfokkerij. Je wilt echt niet weten hoeveel muizen er rondsprongen in de winter als je in het achterhuis de deur opendeed. Vroeger speelde ik ook met de kinderen van dat bedrijf toen ik in hetzelfde dorp woonde. Als de kippen en varkenstallen weer geruimd waren voor de nieuwe lichting... Je wil het niet weten, het deed me altijd denken aan Mozes en de rode zee, maar dan met muizen 😆Kortom, geen beginnen aan. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: Zaterdag om 18:581 d Zo is dat.Ik ben al blij dat we er dit jaar niet zoveel binnen hebben, dat is wel eens anders geweest.
Geplaatst: Zaterdag om 19:181 d 2 hours ago, Arja said:Ik zag vanmorgen dat een muis een hoek uit de plastic kas geknaagd heeft om binnen te komen. Stom beest. Een beetje mijn kas kapot maken.Mij lijkt dat gat te groot voor een muis.....die hebben meestal genoeg aan kleinere gaten.@woldistel ,ik ken het 'Rode Zee' gevoel óók,maar dan met ratten ipv muizen.😉Ik heb jaren geleden een tijdlang vleeskoeien mee gaan voeren in de winter,omdat m'n maat buiten strijd was door ziekte.Licht aanknippen in de stal,en dan gewoon blijven stilstaan tot al die beesten langs onze benen gepasseerd waren.Dat zouden scene's zijn die voor een horrorfilm gebruikt kunnen worden.😉
Geplaatst: Zaterdag om 19:511 d Ik was vandaag ook iets aan het zoeken in mijn schuurtje op de moestuin en schoof iets aan de kant, schiet er opeens een muis weg zo naar buiten. Er ligt niks te eten daar, ik denk dat met de koudere dagen het een mooie plek was om te wonen. Ik hoop niet dat er een nest zit ofzo, maar had even geen zin om de hele mieterse zooi buiten te zetten en een keer op te ruimen daar. Volgende keer wel, of die keer daarna.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.