Manus02 Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 Langs het moestuinpad tot aan de bessenstruiken is er ong. 60 cm onbeplant. Kan je hierlangs bladgroente zaaien, zoals slasoorten, of peterselie? Of is dat concurrentie voor de struiken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted December 5, 2016 Share Posted December 5, 2016 Kan best wel. Maar je moet dan wel extra compost geven.....voedingsbehoefte is wat anders. 1. Bessenstruiken (althans de meeste) horen tot de rozenfamilie en die combineren erg goed met alliums.2. Zelf zou ik sowieso overwegen om op het bessengebied eerder wat vaste/meerjarige groenten te zetten. Reden daarvoor is dat ik tussen bessen probeer met schimmelsterke compost te mulchen of met houthaksel/blad vooral.....liever niet te stikstofrijk daar en dat is ook het milieu waarin vaste planten zich meer thuis voelen. Er zijn ook bruikbare vaste alliums als je 1 en 2 wilt combineren (bieslook, chinese bieslook, kaapse bieslook, Egyptische ui, Welsh union enz.)...maar je kunt natuurlijk ook denken aan bijv. eeuwig moes, zuring-familie, zeekool, zwartmoeskervel, rabarber, aardbeien en vele kruiden. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus02 Posted December 6, 2016 Author Share Posted December 6, 2016 Beste Weknow, Dank voor je reactie. Fijn dat ik nu verder kan met jouw suggesties. Er stonden al wel wat aardbeien maar die moeten nu worden verplaatst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harms1 Posted December 6, 2016 Share Posted December 6, 2016 Wat voor bessen heb je staan Manus? In het geval van aalbessen is knoflook een goede combi...in het geval van blauwe bessen zijn aardbeien prima, of kruiden uit het lijstje in de link.. http://www.houtwal.be/vakartikels/boekbesprekingen/goede_slechte_buren_combinatieteeltenfruit.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 11, 2016 Share Posted December 11, 2016 eensmaar denk je wel aan de hoeveelheid licht? sla wil veel bijvoorbeeld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts