Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

bessenstruiken & onderbeplanting met bladgroente

Featured Replies

Geplaatst:

Langs het moestuinpad tot aan de bessenstruiken is er ong. 60 cm onbeplant. Kan je hierlangs bladgroente zaaien, zoals slasoorten, of peterselie? Of is dat concurrentie voor de struiken?

Geplaatst:

Kan best wel. Maar je moet dan wel extra compost geven.....voedingsbehoefte is wat anders.

1. Bessenstruiken (althans de meeste) horen tot de rozenfamilie en die combineren erg goed met alliums.

2. Zelf zou ik sowieso overwegen om op het bessengebied eerder wat vaste/meerjarige groenten te zetten. Reden daarvoor is dat ik tussen bessen probeer met schimmelsterke compost te mulchen of met houthaksel/blad vooral.....liever niet te stikstofrijk daar en dat is ook het milieu waarin vaste planten zich meer thuis voelen. Er zijn ook bruikbare vaste alliums als je 1 en 2 wilt combineren (bieslook, chinese bieslook, kaapse bieslook, Egyptische ui, Welsh union enz.)...maar je kunt natuurlijk ook denken aan bijv. eeuwig moes, zuring-familie, zeekool, zwartmoeskervel, rabarber, aardbeien en vele kruiden.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:
  • Auteur

Beste Weknow,

Dank voor je reactie. Fijn dat ik nu verder kan met jouw suggesties. Er stonden al wel wat aardbeien maar die moeten nu worden verplaatst.

Geplaatst:

eens

maar denk je wel aan de hoeveelheid licht? sla wil veel bijvoorbeeld

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.