Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat als er geen toiletten zijn bij je volkstuin?

Featured Replies

Geplaatst:

Zoals straks bij mij dus.

Het is nog geen kwartiertje fietsen, dus ik verwacht geen ongelukjes bij hoge nood , maar het is wel lastig als ik gewoon lekker een halve of hele dag op die tuin wil rondhangen. Of als ik de honden mee neem, want dan is het zeg 30-40 minuten lopen.

Dus ik heb nog eens lopen denken, ik zou wel een composttoilet willen, en dan in zo'n schattig houten hokje met een hartje uitgesneden in de deur. Maar ik moet eerst even peilen of dat kans van slagen heeft als ik een verzoek indien, want hoge permanente bouwsels mogen niet, en ik wil geen wc waarbij ik over het deurtje heen kan kijken.

Tot ik een betere oplossing heb wil ik misschien maar een emmer in mijn schuurtje zetten voor noodgevallen, waarna ik die nonchalant en zonder blikken of blozen (en als er niemand kijkt ) leeg op mijn composthoop.

Hoe doen jullie dat?

Geplaatst:

Bij mij op de volkstuinvereniging is een verenigingsgebouw met toiletten. Maar die gebruik ik meestal niet. De keren dat ik moet plassen gaat bij mij op de composthoop; maar ik ben een man dus da's makkelijk Bovendien ben ik vaak maar 1-2 uur aanwezig en dan ook nog eens op tijden dat anderen niet meer aanwezig zijn (deze dagen eind van de middag en zomers meestal 's avonds). Kortom, voor mij geen moeilijke tafarelen

Geplaatst:

Tuurlijk, plassen in een emmertje en poepen op een stuk krant of in een plastic zakje. Niets om je voor te schamen. Dat was/is in allerlei buitenlanden heel gewoon.

Ik zag eens (in een TV-fragment) een vrouw in een sloppenwijk die die zakjes ophaalde, en daar een schamel inkomen mee verdiende.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Bij ons op de tuin wel een toilet, maar zodra het ook maar iets lijkt te gaan vriezen gaat hij op slot. Dus van november tot ergens in april ofzo.

Lastig.....want in het voorjaar zijn er vaak mooie dagen waarom je makkelijk een flink aantal uren op de tuin kan verblijven. Plassen doe ik dan gewoon ergens in mijn tuintje.......goed kijken of niemand me ziet, hihi!

Maar voor de rest......dan ga ik toch naar huis, helaas pindakaas....grinnik!

Geplaatst:
  • Auteur

Mooi, ik ben dus niet de enige zonder sanitaire voorzieningen.

Speets, poepen op een krant of poep inzamelen gaat me wel iets te ver. Maar dat emmertje komt er wel, ben toch wel blij dat ik een schuurtje heb, want voorlopig heb ik nog bijna geen begroeiing in de tuin.

Geplaatst:

Ik denk niet dat het enig belang heeft, wie de eigenaar van de grond is. Ik denk dat het meer over 'publiek zichtbaar' gaat.

Ook in het bos ga je achter een boom een plasje maken, je ontkleed jezelf niet met publiek.

Gezien een compost toilet verplaatsbaar is, zie ik niet waarom je het zou kunnen verbieden. Chemische toiletten worden toch ook op alle mogelijke en onmogelijke plaatsen gebruikt?

Ik heb me wel laten vertellen dat mensen die op moeilijk bereikbare plaatsen werken, ik denk aan torenkranen en dergelijke, dikwijls een lege warmwaterkruik meenemen.

Geplaatst:

Nee, het gaat niet om 'publiek zichtbaar' of niet. Als je even op die link klikt, lees je

'Dit geeft veel overlast, met name vanwege de stank.'

Dat gaat uiteraard niet over een plasje in het bos, maar daarvoor is die verordening ook niet ingesteld.

Dat gaat over bijvoorbeeld winkelpuien en portieken, met name in winkelcentra en uitgaansgebieden

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Bij ons ook geen toiletten iedereen gaat in zijn eigen schuurtje al moet ik zeggen dat ik nog nooit op de tuin naar het toilet ben geweest ik nijp wel.

Geplaatst:

Bij ons ook niet. Ons complex bestaat ook maar uit 30 (plus min) tuinen dus zal ook wel niet de moeite zijn.

Tussen tuinen en rivier is een soort bosje, volgens mij wordt dat gebruikt als plasplaats.

Maar ik doe dat niet, is me veel te open (aan de overkant van de rivier loopt een wandelpad. Maakt al die tuinmannen natuurlijk niet uit). Gelukkig woon ik dichtbij genoeg om in noodsituaties snel naar huis te kunnen rennen.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Dochter van 4 gaat op de hurken bij de heg in de tuin. Ik ren naar het toilet.

Geplaatst:

Bij mijn tuin ook geen eigen wc. Maar wel op loopafstand of fiets afstand een wc bij de begraafplaats. Je moet er wel je tuin voor verlaten.

Maat ook deze Oplossing is wel fijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.