bart646 Posted December 27, 2016 Share Posted December 27, 2016 Ik zit er over te denken om wormen mest/humus toe te voegen of te strooien in de boomgaard. Dit is voor een redelijk bedrag te koop in mijn regio. Heeft iemand ervaring met dit materiaal? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roeier Posted December 27, 2016 Share Posted December 27, 2016 Ja, ik wel. Er zit een wormenboer dicht in de buurt van mijn volkstuinvereniging, volgens mij wordt daar ieder voorjaar wat van afgenomen.Als ik het goed heb begrepen is dit compost wat die boer gebruikt heeft om wormen in te telen, maar wat hij dan op een gegeven moment moet vervangen door nieuwe compost. Dan wil hij van de gebruikte compost af en biedt hij dit voor een schappelijke prijs aan.Het compost wat we kregen was mooi materiaal, fijn en zwart, levend materiaal in vergelijking met gewone compost met nog met eitjes van wormen erin.Wat me wel opviel is dat de compost nog stoomde van de hitte, dus nog niet uitgewerkt was, maar het was verder mooi spul. Ik weet niet of dat waar jij aan kunt komen precies hetzelfde zal zijn natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smedts Posted December 28, 2016 Share Posted December 28, 2016 Beste Bart, Vraagje: zitten er ook wormen in de mest/humus? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart646 Posted January 3, 2017 Author Share Posted January 3, 2017 nee het is zoals de Roeier omschrijft zonder wormen maar wel Inc. eitjes enz. maar het is ongeveer even duur als gecomposteerde koe/kippen mest. dus zoek nu ff naar de beste stof voor fruitbomen en Bamboe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts