Lexiej_88 Geplaatst: 9 maart 2017 Geplaatst: 9 maart 2017 Een paar sla zaadjes , elke 2 weken zaai ik er een paar om zo een wat gecontroleerde stroom kropjes te hebben straks
balkontuinder Geplaatst: 9 maart 2017 Geplaatst: 9 maart 2017 Gezaaid:Peperoncini's voor appelvrouw (de laatste vier zaden, de eerdere zijn niet opgekomen)Twee soorten kleine ananaskersDriekleurige viooltjesLittle gem sla Overgepot:Drie stuks Kapuya UV paprika's. Nu zijn er vijf overgepot. En ook meteen maar een extra vensterbank gebouwd om alles op kwijt te kunnen.
Jorieke123 Geplaatst: 9 maart 2017 Geplaatst: 9 maart 2017 Ik heb (rode van de Aldi en 'Sturon') pootuitjes gepoot, en 2 rijtjes wortels (winter-, en zomer-) gezaaid. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
balkontuinder Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Binnen: borage, jip en janneke tomaat, aubergine ukkie, hungarian wax peper, oda paprika, aji angelo peper.
mkleinman Geplaatst: 10 maart 2017 Geplaatst: 10 maart 2017 Rode en witte ui voorgezaaid in een tray, verder brocolli, bloemkool, rode kool en eikenbladsla voorgezaaid. Staat nu allemaal netjes in de kas. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
henkg Geplaatst: 24 maart 2017 Geplaatst: 24 maart 2017 De in WC-rolletjes voorgezaaide peultjes uitgeplant: En daarvoor het klimrek naar het nieuwe bedje verplaatst. Over een weekje de sugarsnaps ernaast planten. Die dingen -een week of twee later ook in WC-rolletjes voorgezaaid- gaan erg hard, in de koude bak. 2025_teeltlijst (.xlsx)
mkleinman Geplaatst: 24 maart 2017 Geplaatst: 24 maart 2017 Blauwe bes geplant naast de kruidenbak, Vijg geplant in de kas, extra bloemkool gezaaid in bakjes en in de kas gezet en verder de vakjes waar niets is opgekomen ( rode biet, witlof ) nieuwe zaden in gedaan. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
speets Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Hé, er was al een eerder draadje over dit onderwerp: wat-heb-je-net-gezaaid-geplant-seizoen-2017-t21529.html "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
henkg Geplaatst: 16 april 2017 Geplaatst: 16 april 2017 Van de Turkse tabak (zaadjes van Yuras) had ik iets teveel gezaaid, op 31 maart. En nu: Verspeend, vroeg maar het moest wel nu, anders te weinig groeiruimte. Verspeend naar 4 bakjes a tien stuks. En straks (als de verspeenden aangeslagen zijn) ga ik de overige vele honderden zaailingen weggooien. Ik haal wel weer iets nieuws aan: vergelende bladeren plukken, nerven platslaan, laten drogen, daarna in pakjes de bladeren laten fermenteren, bij 56 graden (hoe doe ik dat?: wie dan leeft, wie dan zorgt). 2025_teeltlijst (.xlsx)
Cheela1982 Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Niet vandaag, maar gisteren komijn gezaaid https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
Erny Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Gisteren aardappelen in het stro gelegd (dit keer was het stro met ook wel mest erdoor... kijken hoe dat gaat). Verder waren de aardappelen aangevreten door de muizen/ratten dus niet veel over. Vooral de Sarpo Mira vonden ze erg lekker. Spinazie gezaaid.
CherryCharlie Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Peterselie, kaneelbasilicum en kaapse zonnedauw gezaaid. En een beetje tuinkers Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Aanbevolen berichten