Yuras Geplaatst: 19 maart 2017 Auteur Geplaatst: 19 maart 2017 ik zag ik een ander topic dat je mierikswortel over hebt? Heb je misschien daarvan een plantje voor mij?Jazeker, staat gereserveerd. Quote
Ciska Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 Yuras, heb je misschien ook een kleine wortelstok mierikswortel voor mij? De thuiskok wil het in zijn kimchi gebruiken.. Quote
Yuras Geplaatst: 20 maart 2017 Auteur Geplaatst: 20 maart 2017 Yuras, heb je misschien ook een kleine wortelstok mierikswortel voor mij? De thuiskok wil het in zijn kimchi gebruiken.. Zeker. Quote
Wortel Geplaatst: 20 maart 2017 Geplaatst: 20 maart 2017 Toppertje Mocht ik je nog aan iets kunnen helpen buiten een oprecht dankjewel, laat maar weten. Quote
angela (†maart 2025) Geplaatst: 21 maart 2017 Geplaatst: 21 maart 2017 Yuras lees net van je vijver wil je nog een vijverplant? Quote
Yuras Geplaatst: 21 maart 2017 Auteur Geplaatst: 21 maart 2017 Nee, Dankjewel . Dat wordt mmm... technische vijver met diepte tot 2m. En ja, ik heb vijver in de tuin bij huis, vol met waterplanten...In ieder geval - bedankt! Quote
Goldfish Geplaatst: 26 maart 2017 Geplaatst: 26 maart 2017 Voor de administratie op bladzijde 1:  - ik geef gewortelde stekken van Vijg Precoce de Dalmatie (is nog twijfelachtig of ie definitief aanslaat) en in elk geval Rouge de Bordeaux (Is zeker geslaagd) in ruil voor 6-8 tomatenplantjes als Honing en Vicasol (zie onze mailwisseling) plus wat augurken (de laatste zijn geen must). - verder krijg je 15 liter potten als natura bijdrage voor de goede daad die je eerder verricht hebt. Quote
Yuras Geplaatst: 26 maart 2017 Auteur Geplaatst: 26 maart 2017 @Goldfish Dat is andere verhaal, staat wel genoteerd.... Ook kruisbes Karlin is voor je gereserveerd... (voor de administratie) Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Yuras ik wel graag wat tomaten. Determinanten bv voor op de Keyholegarden en misschien nog een of twee andere voor de buitenteelt? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Yuras Geplaatst: 27 maart 2017 Auteur Geplaatst: 27 maart 2017 @ appelvrouwOK, van determinanten raad ik Yana aan. Oekraïense tomaat met lekkere vruchten, makkelijk en snel. Indeterminanten... tja, ze zijn allemaal lekker ik heb geen kas, dus staan ze alle buiten. Mijn favoriete zijn Vicasol en RedStarRomantic, maar ook van honing e anderen zijn wel lekker. Quote
appelvrouw Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Leuk! Ik ken ze allemaal niet...Hoeveel kan je missen? Je wilt niets van mijn lijst? Zal ik je wat betalen in ruil? Of jam of eigen gemaakte Provençaalse kruiden? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Yuras Geplaatst: 28 maart 2017 Auteur Geplaatst: 28 maart 2017 @appelvrouwHoeveel kan je missen? Hmmm... stuk of 20? Zal ik je wat betalen in ruil? Zeker! Betalen met jouw glimlach en dank Als ik zie wat voor mij interessant zou zijn - zeg ik wel. Je Peche de vigne is supermooi en hope ik dit jaar te proeven... Quote
Goldfish Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 @ Appelvrouw. RedStarRomantic (van Yuras) deed het verrassend goed afgelopen jaar buiten (zonder regenbescherming). Natuurlijk bezweek ie eerder aan phyto dan resistente buurman Mountain Magic maar hield het een stuk langer uit dan andere soorten. Quote
appelvrouw Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Dank voor de tip Goldfish..Yuras leest dit vast mee. Enne Yuras Ik begin alvast te glimlachen trouwens jouw speciale Oenethera komt weer mooi op! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Erny Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Heb je misschien nog wat van die Physalis peruviana over? Dan zou ik wel minstens 2 plantjes willen. Â Weet niet wat je zelf wenst, heb niet zoveel in de aanbieding. Op de tuin groeit nog weinig en zaaisels zijn nog miniem.Maar Mierikswortel heb ik wel genoeg... maar jij ook ondertussen zo te zien? Â Ik zou wat entmateriaal van dat kleine onbekende blauwe pruimpje kunnen meenemen. Morgen gaan ze de bomen met de kettingzaag te lijf, helaas... Ook jammer dat het net voor de bloei gebeurt. Quote
Yuras Geplaatst: 30 maart 2017 Auteur Geplaatst: 30 maart 2017 @Erny, 1 physalis stek heb ik nog. de tweede kan je zelf maken (een takje afknippen en in het water laten staan, net als snijbloem), krijg je in 2-4weken wel wortels.Entmateriaal nemen is al te laat. Knoppen moeten in rust blijven. En... ja... Ondanks uitbreiding van de tuin heb nog steeds te weinig ruimte voor al mij bomen en boompjes , moet zich zelf beetje afremmen met de nieuwe bomen... Quote
Yuras Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 Ik ga mijn voorraad van tomaten zaadjes meenemen. Het is nog niet te laat om tomaten te zaaien. Dus, bij interesse - neem griepzaak of zoiets mee...Ook veel tomatenplantjes... Sommige net gekiemd, wel nog kleintjes... Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 Yuras wil je misschien een paar eendeneieren? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
appelvrouw Geplaatst: 4 april 2017 Geplaatst: 4 april 2017 Ok..kweeperenjam.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Yuras Geplaatst: 4 april 2017 Auteur Geplaatst: 4 april 2017 Echt, bedankt is genoeg En ik heb al mooi perziken van jouw, dit jaar, mogelijk, peche de vigne zal proeven... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.