Yuras Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 (edited) Bosaardbeien mix - rode/geleStekken van Physalis peruviana, gratis, sowieso ga dit straks snoeien Zaailingen van:Mandarijnen - Murcot en NadorcotPruim - Lamoon, Hanita, StanleyAbrikoos - Murciana, Pepito, TopCot, onbekendelekkereSpaanse , Sekerpare, Oezbeekse abrikozen, Bergarouge Perziken - Galaxy, Plane delicious, Rome star, Tardibelle, lekkerelateGriekse , platte van AHAppel - een van de Sensation zuilappels.Alle zaailingen zullen onvoorspelbare rassendragen, worden gratis gegeven/geruild met strenge voorwaarden - niet weg doen, goed verzorgen, rapporteren met foto over groei en bloei, over smaak van vruchten en ter beschikking stellen enthout, indien zijn ze goed genoeg qua smaak en gezondheid van boompjes... Voorlopig ook boompjes te koop/te ruil van vorige MTFD v-a-yuras-1-10-2016-t20940.html Tomaten planten (ook zaden)Determinant (struiktomaat) - Black pear, Tamina, Yana, Krokha, MaskotkaIndeterminant (stamtomaat) - RedStarRomantic F2F3F4, RedPearl F3F4F5, Black Cherry F1F2, Nijar F2F3, Catalunya F3, TrosPremium F2F3, Vicasol F2F3F4, vanHoning F2F3F4F5F6, Chernomor, Reisiger weknow - zaailingen zuilappels en nog wat... Appelvrouw - stek van Physalis peruvianaWortel - mierikswortelsCiska - stek van zaailing van Jet-perzik, zaailing van bloedperzik van AalterseWilly , mierikswortels.Angela - geënte abrikoos Pink Cot (nog niet duidelijk of hij geslaagd) Bit - stekken van Blauwe muskaat (nog niet beworteld)Goldfish - aparte deal via PB Edited April 6, 2017 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Sensation zuilappel? Wordt die groot of niet? Klinkt leuk Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
de deerhounder Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Wat zou je als ruil zien voor een dergelijke zuilappel?Ik wil er wel graag 2 in pension nemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Als je voldoende zuilappel-zaailingen hebt, mag ik dan ook alvast reserveren Yuras? (Mijn lijstjes komen later pas nog) Uiteraard zal ik dan je voorwaarden volgen. Voor info en waarom een zaailing interessant kan zijn, Appelvrouw, zie dit topic: https://www.moestuinforum.nl/zuil-appels-kweektechnische-informatie-gevraagd-t21533.html Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Sensation zuilappel? Wordt die groot of niet? Klinkt leuk Geen idee... Waarschijnlijk (ik hoop) wordt het ook in zuilform, maar niet zeker, kan zelfs eetbaar alleen voor varkens zijn... Dit is een experiment, en uitslag is echt onbekend...Daarom zo strenge voorwaarden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Yuras jij bood vorige keer aan om bij mij te komen enten, geld dat aanbod nog? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Wat zou je als ruil zien voor een dergelijke zuilappel?Ik wil er wel graag 2 in pension nemen.Ik weet niet of die wel zuilappelboom worden. Mogelijk wel gewone wilde appels... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Als je voldoende zuilappel-zaailingen hebt, mag ik dan ook alvast reserveren Yuras? (Mijn lijstjes komen later pas nog) Uiteraard zal ik dan je voorwaarden volgen. Voor info en waarom een zaailing interessant kan zijn, Appelvrouw, zie dit topic: https://www.moestuinforum.nl/zuil-appels-kweektechnische-informatie-gevraagd-t21533.htmlWeknow, voor jouw zijn 2 gereserveerd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Yuras jij bood vorige keer aan om bij mij te komen enten, geld dat aanbod nog? Jawel. Nog te bespreken (in PB) wat wil je hebben... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Ik zal het allemaal eens even nakijken en opschrijven dan kom ik daar bij je op terug, goed? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
de deerhounder Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Voor bomen is er in onze tuin meer dan voldoende plaats en als het niks word is het experiment mislukt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted January 26, 2017 Author Share Posted January 26, 2017 Voor bomen is er in onze tuin meer dan voldoende plaats en als het niks word is het experiment mislukt.Hmmm... Als eerst, een boompje is mogelijk, als twee, ben je bereid om die rapporten te schrijven, over groei en bloei, en ....ik zie je heb zich nog niet aangemeld voor MTFD In ruil... als altijd - bedankt is genoeg voor zaailingen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
de deerhounder Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Alhoewel ik je wel kan uitnodigen, tijdens de zomermaanden een tijdje te komen doorbrengen in de caravan in de tuin, waar de appelboompjes mogelijk zouden komen, begrijp ik wel dat je het misschien een beetje te ver vind, en ik tenslotte ook nog niet echt lang lid ben van dit forum. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted January 27, 2017 Author Share Posted January 27, 2017 en ik tenslotte ook nog niet echt lang lid ben van dit forum. Voor bijeenkomst op MTFD maakt het niet uit, hoe lang je lid van het Forum bent En, als je echt wil zaailingen van de zuilappels hebben, zijn er meerdere opties om die te krijgen, een van de beste is zelf opkweken, dan ben je 1 jaar achter, maar krijg meer kansen op echte zuil boompje met eetbare vruchten Voor de MTFD lees deze voor-iedereen-welkom-op-de-moestuin-forum-dag-8-april-2017-t12285.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
de deerhounder Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Het leek me leuk met iets te kunnen beginnen, ik weet er echt te weinig van om op m'n eentje te gaan zitten knoeien.Maar ik zal wel ergens iemand vinden die mij een beetje krediet wil geven.Veel geluk met je plantjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted January 27, 2017 Author Share Posted January 27, 2017 Het leek me leuk met iets te kunnen beginnen, ik weet er echt te weinig van om op m'n eentje te gaan zitten knoeien.Maar ik zal wel ergens iemand vinden die mij een beetje krediet wil geven.Veel geluk met je plantjes.Je kan nu beginnen... Appels, peren, pruimen, perziken, abrikozen - alles, wat eet je nu, kan je pitten van gelijk de grond in stoppen. Het is nog voldoende tijd om winterstratificatie te krijgen buiten. Dan hebt je in april-mei gelijk nieuwe boompjes... Maar het is verhaal niet voor deze topic Stekken van goudbessen toegevoegd... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
de deerhounder Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Doe geen moeite, ik zal wel elders iets vinden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Na alles lezen denk ik dat ik niet zo`n boompje moet doen Yuras..maar toch bedankt. Mag ik wel zaailing goudbes? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted January 27, 2017 Author Share Posted January 27, 2017 @appelvrouw Niet zaailing, maar stek. Zeker mag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 OK, een stek Physalis peruviana. Wat zou jij willen van mijn lijst? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted January 29, 2017 Author Share Posted January 29, 2017 Wat zou jij willen van mijn lijst? Bedankt zou genoeg zijn... Jouw Peche de Vigne gaat dit jaar als eerst bloeien... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 29, 2017 Share Posted January 29, 2017 Ik hoop de mijne ook! Dan bedank ik je nu, en straks weer Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted March 16, 2017 Author Share Posted March 16, 2017 . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wortel Posted March 19, 2017 Share Posted March 19, 2017 Yuras, ik zag ik een ander topic dat je mierikswortel over hebt? Heb je misschien daarvan een plantje voor mij?De citroen en manderijn/citroen ( je wist niet zeker wat het was) hebben de winter in de garage prima doorstaan En ik heb er nog 1 staan, maar ik weet niet meer wat dat was, van de zaaitafel. Zal wel een foto maken als de blaadjes helemaal ontvouwen zijn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts