Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Yuras voor 8.04.2017

Yuras

Recommended Posts

Bosaardbeien mix - rode/gele

Stekken van Physalis peruviana, gratis, sowieso ga dit straks snoeien

Zaailingen van:

Mandarijnen - Murcot en Nadorcot

IMG2017012615390229181485449524.jpg

Pruim - Lamoon, Hanita, Stanley

Abrikoos - Murciana, Pepito, TopCot, onbekendelekkereSpaanse , Sekerpare, Oezbeekse abrikozen, Bergarouge

Perziken - Galaxy, Plane delicious, Rome star, Tardibelle, lekkerelateGriekse , platte van AH

IMG2017012615403866011485449525.jpg

Appel - een van de Sensation zuilappels.

Alle zaailingen zullen onvoorspelbare rassendragen, worden gratis gegeven/geruild met strenge voorwaarden - niet weg doen, goed verzorgen, rapporteren met foto over groei en bloei, over smaak van vruchten en ter beschikking stellen enthout, indien zijn ze goed genoeg qua smaak en gezondheid van boompjes...

Voorlopig ook boompjes te koop/te ruil van vorige MTFD v-a-yuras-1-10-2016-t20940.html

Tomaten planten (ook zaden)

Determinant (struiktomaat) - Black pear, Tamina, Yana, Krokha, Maskotka

Indeterminant (stamtomaat) - RedStarRomantic F2F3F4, RedPearl F3F4F5, Black Cherry F1F2, Nijar F2F3, Catalunya F3, TrosPremium F2F3, Vicasol F2F3F4, vanHoning F2F3F4F5F6, Chernomor, Reisiger

weknow - zaailingen zuilappels en nog wat...

Appelvrouw - stek van Physalis peruviana

Wortel - mierikswortels

Ciska - stek van zaailing van Jet-perzik, zaailing van bloedperzik van AalterseWilly , mierikswortels.

Angela - geënte abrikoos Pink Cot (nog niet duidelijk of hij geslaagd)

Bit - stekken van Blauwe muskaat (nog niet beworteld)

Goldfish - aparte deal via PB

Edited by Guest

Als je voldoende zuilappel-zaailingen hebt, mag ik dan ook alvast reserveren Yuras? (Mijn lijstjes komen later pas nog) Uiteraard zal ik dan je voorwaarden volgen.

Voor info en waarom een zaailing interessant kan zijn, Appelvrouw, zie dit topic: https://www.moestuinforum.nl/zuil-appels-kweektechnische-informatie-gevraagd-t21533.html

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Sensation zuilappel? Wordt die groot of niet? Klinkt leuk

Geen idee... Waarschijnlijk (ik hoop) wordt het ook in zuilform, maar niet zeker, kan zelfs eetbaar alleen voor varkens zijn...

Dit is een experiment, en uitslag is echt onbekend...Daarom zo strenge voorwaarden

Als je voldoende zuilappel-zaailingen hebt, mag ik dan ook alvast reserveren Yuras? (Mijn lijstjes komen later pas nog) Uiteraard zal ik dan je voorwaarden volgen.

Voor info en waarom een zaailing interessant kan zijn, Appelvrouw, zie dit topic: https://www.moestuinforum.nl/zuil-appels-kweektechnische-informatie-gevraagd-t21533.html

Weknow, voor jouw zijn 2 gereserveerd...

Voor bomen is er in onze tuin meer dan voldoende plaats en als het niks word is het experiment mislukt.

Hmmm... Als eerst, een boompje is mogelijk, als twee, ben je bereid om die rapporten te schrijven, over groei en bloei, en ....ik zie je heb zich nog niet aangemeld voor MTFD

In ruil... als altijd - bedankt is genoeg voor zaailingen

en ik tenslotte ook nog niet echt lang lid ben van dit forum.

Voor bijeenkomst op MTFD maakt het niet uit, hoe lang je lid van het Forum bent

En, als je echt wil zaailingen van de zuilappels hebben, zijn er meerdere opties om die te krijgen, een van de beste is zelf opkweken, dan ben je 1 jaar achter, maar krijg meer kansen op echte zuil boompje met eetbare vruchten

Voor de MTFD lees deze voor-iedereen-welkom-op-de-moestuin-forum-dag-8-april-2017-t12285.html

Het leek me leuk met iets te kunnen beginnen, ik weet er echt te weinig van om op m'n eentje te gaan zitten knoeien.

Maar ik zal wel ergens iemand vinden die mij een beetje krediet wil geven.

Veel geluk met je plantjes.

Je kan nu beginnen... Appels, peren, pruimen, perziken, abrikozen - alles, wat eet je nu, kan je pitten van gelijk de grond in stoppen. Het is nog voldoende tijd om winterstratificatie te krijgen buiten. Dan hebt je in april-mei gelijk nieuwe boompjes... Maar het is verhaal niet voor deze topic

Stekken van goudbessen toegevoegd...

• 1 month later...

Yuras, ik zag ik een ander topic dat je mierikswortel over hebt? Heb je misschien daarvan een plantje voor mij?

De citroen en manderijn/citroen ( je wist niet zeker wat het was) hebben de winter in de garage prima doorstaan

En ik heb er nog 1 staan, maar ik weet niet meer wat dat was, van de zaaitafel. Zal wel een foto maken als de blaadjes helemaal ontvouwen zijn...