Geplaatst: 29 januari 20179 j Een tuinbuur bij ons op het complex kwam na de kerst met dit ding aanzetten en maakt nu af en toe een bakje koffie voor ons Wist niet dat zoiets bestond, maar je kan dus ( via aanwezige usb-aansluiting ) ook je phone ermee opladen of een lamp. De buurman gebruikt houtjes vanuit de tuin. Citaat van aanbieder 'Bever-Sport' : De energie die wordt opgewekt door de hitte van vuur wordt via een Thermo-elektrische Generator omgezet in elektriciteit, waarmee een ventilator in de brander wordt aangedreven die het vuur van extra zuurstof voorziet. Zo wordt de maximale energie uit het hout opgewekt, wat uiteindelijk genoeg electriciteit oplevert om ook kleine elektrische apparaten op te laden. Een interne accu helpt bij het opstarten van het vuur.Ding is wel loeiduur. 112,-
Geplaatst: 29 januari 20179 j wat een leuk ding!ik was 10 jaren terug op de High Tech Campus Eindhoven waar ze precies zo'n apparaat ontwikkelden voor gebruik in de "arme" landen waar de mensen heel zuinig op hun brandstof moesten zijn; het rendement van die woodstove werd toen steeds hoger gemaakt linkje
Geplaatst: 30 januari 20179 j Gaaf ding hoor. Nu kunnen ze in die 'arme' landen ook nog eens mooi hun telefoon opladen terwijl ze zuinig zijn met hun brandstof facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 30 januari 20179 j Leuk, deze had ik nog niet zien langskomen. Wel een duur ding, das dan wel weer jammer. De ontwikkeling gaat snel... Had een tijd geleden al gehoord over een pan met oplaadkwaliteiten. En zie nu dat er naast woodstoves ook al rocketstoves met usboplaadpunt zijn. Heel interessant...
Geplaatst: 16 februari 20179 j 150 euro, 1 vuurpotje/gsm-oplader... 20€ draagbare batterij, 5€ aan conservenblikken en heb er een takskesbranderke bij ) way too overpriced voor wat het moet dienen Dubbel Lol.. deze man had zijn koffie kunnen zetten met zijn takskesbrander zonder er eerst dure stroom van te maken
Geplaatst: 17 februari 20179 j de bio-lite getest https://www.want.nl/getest-de-biolite-campstove-nog-net-niet-high-tech-genoeg/ gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 20 februari 20179 j goedkoper alternatief (minder dan de helft van de prijs) ik weet deze kan geen gsm opladen, maar het een volle mobiel kan ik met gemak 2 dagen door, en het opladen lukt pas met de biolite als je 30 minuten aan het stoken bent... (alternatief is volgens mij een zonnepaneeltje speciaal voor je mobiel) moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 20 februari 20179 j Auteur Sja. Een alternatief is dit dús niet, want het ding levert niet hetzelfde als genoemde.Dat genoemde nogal aan de prijs is ( of debiel duur ) moge zo zijn, maar de prijs was voor mij helemaal niet het ding waarom ik dit postte.Gewoon superleuk dat je tegenwoordig stroom kan aftappen van je houtjes verbranden op de tuin, en ondertussen nog koffie zetten ook nog.@Glenn1app : gewoon helemaal geen koffie drinken op de tuin is nóg goedkoper misschien gek iets van mij, maar voor mij is het helemaal geen hobby om met van alles zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Dingen van waarde mogen van mij best wat kosten.
Geplaatst: 20 februari 20179 j Ik ben absoluut van de gadgets (zo zie ik dit item ook) ik ging er vanuit dat de hoofdfunktie het verhitten van water is om koffie te zettenen het usb opladen een bijfunktie..een leuk gadget maar niet gezien de test die ik plaatste (nog) niet erg funktioneel het doet niets af aan dat het idee om d.m.v. verbranding electra op te wekken natuurlijk best leuk is gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 23 februari 20179 j misschien gek iets van mij, maar voor mij is het helemaal geen hobby om met van alles zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Dingen van waarde mogen van mij best wat kosten. Mijn "hobby" is het ook niet om goedkoop uit te willen zijn... helaas is mijn inkomen er niet naar om daar niet op te letten. Denk dat het voor niemand een gekozen "hobby" is... En inderdaad:Wat van die BioLite zo handig lijkt te zijn is het ventilatortje, het brandend houden van deze kleine stoves wil je nog wel eens scheel doen kijken van het continu aanblazen van je vuurtje.Dus geweldige oplossing, de reststroom is dan beschikbaar voor het opladen van je mobiel om in geval van nood deze te kunnen gebruiken. Haha, Paddestoelengek, Hoofdfunctie: Koffie zetten...
Geplaatst: 27 februari 20179 j Dus geweldige oplossing, de reststroom is dan beschikbaar voor het opladen van je mobiel om in geval van nood deze te kunnen gebruiken was het maar zo, de ingebouwde accu voed alleen maar het ventilatortje en heeft niets van doen met de usb aansluitingvoor het voeden van de usb aansluiting moet het vuurtje branden, maar liefst 30 minuten om de accu van een mobiel met 10% te laden gr Adriaan moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 5 maart 20179 j Sja. Een alternatief is dit dús niet, want het ding levert niet hetzelfde als genoemde.Dat genoemde nogal aan de prijs is ( of debiel duur ) moge zo zijn, maar de prijs was voor mij helemaal niet het ding waarom ik dit postte.Gewoon superleuk dat je tegenwoordig stroom kan aftappen van je houtjes verbranden op de tuin, en ondertussen nog koffie zetten ook nog.@Glenn1app : gewoon helemaal geen koffie drinken op de tuin is nóg goedkoper misschien gek iets van mij, maar voor mij is het helemaal geen hobby om met van alles zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Dingen van waarde mogen van mij best wat kosten. Gelukkig lust ik geen koffie [emoji28]
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.