Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Ecostyle heeft ook grond wat een mix is van zand, cocospeat en compost.

In de Consumentengids stond een potgrondtest.

Een van de conclusies mbt voedingsstoffen was "In de potgrond van [...] Ecostyle zat zo goed als niets".

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Het wordt tijd om ze te verpotten en dan zet ik ze op de vensterbank en niet meer onder de kweeklampen.

Want ik denk dat ik daar mijn courgettes en pompoenen laat ontkiemen. Maar eerst even afwachten hoe het gaat nu deze onder de groeilampen uit zijn.

Een plantje begint zich vanzelf al te vertakken zie ik zonder dat ik deze heb getopt.

IMG297157501492254433.JPG

Geplaatst:

Hier ook hoor al een maand geleden. Toen heb ik veel van de bloemetjes verwijderd. Nu laat ik ze gewoon zitten. Mijn planten zijn toch al 25-30cm.

Geplaatst:

Ik ben het met de bovenstaande reactie eens, zijn ze al rond de 30 cm, en hebben de planten een stevige brede stam,(geen sprietjes ), dan zou ik de bloemknopjes er ook aan laten

De energie van de plant gaat, zodra ze in de bloei gaat, grotendeels naar de vorming en groei van de vruchten.

https://www.cheelaschiliseeds.be/

Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”

https://www.facebook.com/groups/1761232384178475

Geplaatst:

Hier komen ook de eerste bloemknoppen tevoorschijn. Ik laat het zijn gang gaan. Andere planten zijn nog lang niet zover. Zo hoop ik de oogst een beetje te spreiden, wel leuk als ik al heel vroeg wat kan plukken.

Vandaag ook voorzichtig begonnen met afharden door zowel paprika als peper in de kas te zetten zodra het automatische raam begon te openen. Nadat het automatische raam weer gesloten was, de planten weer naar binnen gebracht.

In de kas gaat het al gauw naar 10°C en lager als de zon er niet meer op staat. Lijkt me nog veel te fris om ze daar al te laten.

DSCN230577061492354265.JPG

veilig op de vensterbank en temperaturen nooit beneden 17°C.

DSCN230656001492354271.JPG

Geplaatst:

Leuke vlog, altijd leuk om naar te kijken. Is het slim om m'n paprika's en pepers al in de kas te zetten? Ze worden hier steeds groter, echt prachtige planten, zou ze graag al in de kas zetten maar als ze daar staan kan ik ze bij vorst niet meer binnen krijgen.

Geplaatst:

Leuke vlog

Misschien de volgende keer horizontaal filmen? Dan komt het wat beter in beeld namelijk. Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf weten

Geplaatst: (aangepast)
Leuke vlog, altijd leuk om naar te kijken. Is het slim om m'n paprika's en pepers al in de kas te zetten? Ze worden hier steeds groter, echt prachtige planten, zou ze graag al in de kas zetten maar als ze daar staan kan ik ze bij vorst niet meer binnen krijgen.

Hartelijk dank voor het compliment!

Ik zou er voor gaan Jeroen Succes met het verplanten.

aangepast door Gast

https://www.cheelaschiliseeds.be/

Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”

https://www.facebook.com/groups/1761232384178475

Geplaatst:
Ecostyle heeft ook grond wat een mix is van zand, cocospeat en compost.

In de Consumentengids stond een potgrondtest.

Een van de conclusies mbt voedingsstoffen was "In de potgrond van [...] Ecostyle zat zo goed als niets".

Bedankt Speets! Ik voeg nu maar compost toe aan de mix bij het overpotten van de paprika's.

Geplaatst:
Zo een tien minuten na het verplanten zag ik dat de grote bladeren slap hingen. Dat was schrikken!

Maar ik ging toch gewoon weg en toen ik net thuis kwam zag ik dat alle bladeren alweer gewoon rechtop staan. Niks meer aan de hand.

Dat begin ik ook al vaak te hebben, als ik 1 dag niet water dan hangt de plant slap de avond erna.

Geplaatst:

Das gek, ik geef ze 1x in de zoveel dagen een watergift (vanaf beneden in de kweekbak, moeten ze zelf opnemen) en dan kunnen ze er zo weer een dag of drie á vier tegen...

Dat ze even een shock hebben net na het verplanten is normaal.

Geplaatst:
als ik 1 dag niet water dan hangt de plant slap de avond erna.

Misschien geef je te weinig water per keer? Of is de plant te groot geworden voor de pot?

Hier krijgen ze ook maar 2x per week water.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Mijn pepers gaan ook goed! Voor de eerste keer gezaaid dit jaar.

Ik krijg al bloempjes volgens mij, is dat al wel nuttig?

Ze moeten toch nog n tijdje binnen blijven.

Edit: ik lees nu dat er al veel mensen knopjes hebben.. lekker laten zitten dus

ee923dfccda653551eff8de5723bf2ed.jpgc44f3d7836fbabcab459407e304cc6a3.jpg2ec68ac0b634f2a9f023a06eec43f5cd.jpg

IMG_9644.thumb.JPG.04a0c773f1be09ae3d3c4edecf5afdae.JPG

IMG_9641.thumb.JPG.90c29894e97652093a8f955803716611.JPG

IMG_9640.thumb.JPG.625898a860f4f19abb3acb76efbbe791.JPG

Geplaatst:

Wat een grote planten allemaal al!

Die van mij zijn wat kleiner, opgekweekt voor een raam, geen bijverlichting. Ze passen nu net bijna niet meer in hun ikeabadkamerkastje:

2017041717190998461492716614.jpg

En de 2e lichting ( van begin maart) :

2017041716483252651492716695.jpg

Geplaatst:

Lavendula, jouw eerste lading ziet er even groot uit.

Hier zijn ze echt klein, door die stomme slechte potgrond. Vorig jaar heb ik ze in tuingrond gezaaid . Alles in tuingrond, ook tomaten en zo. Ging perfect. Behalve dat ik in het begin ook binnenshuis slakken in twee mocht knippen.

Geplaatst:

@Ann Is de groothoek denk ik waardoor ze wat groter lijken, ze zijn nu iets van 15 cm, en nog lang niet in de knop.

Naar dat potgrond zoveel verschil kan maken, balen zeg. Ze staan hier in DCM grond met een mixje nattere potgrond van lidl en wat vermiculiet omdat de DCM zo ontzettend droog was.

Binnen slakken verdelgen?! Jakkes! Laat ze niet ontkomen!

Ik heb ze ooit in een woning gehad, er was een plaag in de buurt, ze zaten zelfs in mn bestekla ( gruwel) , en s nachts was het oppassen in de badkamer dat je niet in één ging staan met blote voeten... wekenlang over die krengen gedroomd. Gelukkig verhuisd. Maar nog steeds tuinvijand nummer 1 met stip.

Geplaatst:

Brrr, dat klinkt echt vies.

Hier zaten er vorig jaar enkele slakkeneitjes in de tuingrond die ik binnen haalde. Viel wel mee hoor. Buiten daarentegen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...