Ragnarok Geplaatst: 26 maart 2017 Geplaatst: 26 maart 2017 Ok het zijn er niet veel maar ik wou ze wel laten zien Verstuurd vanaf mijn HUAWEI LYO-L21 met Tapatalk Quote
Ann123 Geplaatst: 26 maart 2017 Geplaatst: 26 maart 2017 F2's kiemen gewoon hoor. Een hybride is gewoon een berekende kruising, niks 'raars' met de zaden, behalve dat hun vruchten de kenmerken van hun ouders in wisselende verhoudingen vertonen. Ivm de habanada, geen ervaring, maar lang getwijfeld of ik ze zou kopen. Heb ze niet gekocht maar tof moest je laten weten of ze leuk zijn. Quote
Erny Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Goedemorgen, Weet iemand hoe hoog de Westlandse rode peper wordt? Ik heb ze nu voorgezaaid en ze komen uiteindelijk buiten bij mijn tomaten onder een afdakje met dichte wanden.Groetjes en fijne zonnige (tuin) dag vandaag! Geen zon gezien vandaag helaas... bewolking en wind... Maar die Westlandse rode peper... wist niet dat ie bestond dus ff opgezocht. Blijkt ook gewoon een Capsicum Annuum te zijn. Dus dan kun je ook de groeiwijze van een Annuum verwachten. Plant zou een hoogte van 50 cm tot zelfs 2 meter kunnen bereiken. Dat ligt natuurlijk ook aan je verzorging. Quote
Anilas Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Net een aantal paprika's verpot naar een p9 potje. Ik heb op de website van Diana gelezen dat je paprika's makkelijk met zn 3e in een potje kan zetten tot ze naar buiten gaan, dus dat ga ik eens uitproberen! Sommige hadden al vrij lange wortels die door het potje groeide maar nog niet echt blaadjes. Quote
Ragnarok Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Net een aantal paprika's verpot naar een p9 potje. Ik heb op de website van Diana gelezen dat je paprika's makkelijk met zn 3e in een potje kan zetten tot ze naar buiten gaan, dus dat ga ik eens uitproberen! Sommige hadden al vrij lange wortels die door het potje groeide maar nog niet echt blaadjes. Ik heb er geen gedacht van want ik zet ze apart maar wees wel voorzichtig daarna want ik heb al ervaren dat pepers zeer gevoelig zijn aan de wortels... succes!! Verstuurd vanaf mijn HUAWEI LYO-L21 met Tapatalk Quote
Erny Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Als het je bedoeling is om ze uiteindelijk alleen in een pot of grond te zetten dan is het beter om elk plantje steeds in z'n uppie te verpotten. Deze kunnen dan een mooi wortelsysteem opbouwen.Als je straks van die drie plantjes de wortels weer uit elkaar moet pulken kunnen ze schade oplopen. Diana zet dan ook drie planten bij elkaar in haar kassen. Quote
Anilas Geplaatst: 27 maart 2017 Geplaatst: 27 maart 2017 Ja dat begrijp ik, is ook mijn bedoeling om ze met zn 3e bij elkaar te zetten in de volle grond straks . Quote
Nedlets Geplaatst: 27 maart 2017 Auteur Geplaatst: 27 maart 2017 Een weekendje weg geweest, voor ik ging de plantjes onder TL licht water gegeven. Ik had denk ik geen dag later thuis moeten komen want sommige vertoonden toch al duidelijk uitdrogingsverschijnselen. Na de Pokon vorige week gegeven te hebben lijken ze wel iets opgeknapt. Maar toch zien ze er niet helemaal uit zoals ik dit zou willen. Maar mogelijk komt dit ook doordat het bladerdak heel erg was dicht gegroeid en de onderste bladeren hierdoor onvoldoende licht krijgen. Ik veronderstel dat deze bladeren afsterven? Ze staan nu te herstellen bij kamertemperatuur. Quote
Letsgo Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Goedemorgen, Weet iemand hoe hoog de Westlandse rode peper wordt? Ik heb ze nu voorgezaaid en ze komen uiteindelijk buiten bij mijn tomaten onder een afdakje met dichte wanden.Groetjes en fijne zonnige (tuin) dag vandaag! Geen zon gezien vandaag helaas... bewolking en wind... Maar die Westlandse rode peper... wist niet dat ie bestond dus ff opgezocht. Blijkt ook gewoon een Capsicum Annuum te zijn. Dus dan kun je ook de groeiwijze van een Annuum verwachten. Plant zou een hoogte van 50 cm tot zelfs 2 meter kunnen bereiken. Dat ligt natuurlijk ook aan je verzorging. Ohh wat zonde, vandaag toch wel zonnig dan? Hier is het heerlijk!Ok bedankt! Ik kon er niks van vinden op internet maar dat is nogal variatie. Dan zal ik er vanuit gaan dat ze groot worden dan Quote
Roland Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 afgelopen zondag bij fruitlent de zoete peper Sladki Ferdi besteld. Dinsdag waren ze al binnen.vandaag 15 zaaitjes gezaaid in 3 tomatenbakjes met kapje, zijn ideale plantenbakjes die het vocht goed vast houden en met de gaatjes in de deksel toch ventileren.heb de bakjes op de vloerverwarmingverdeler gezet. Dat is het warmste plekje in huis. Wanneer zou ik plantjes kunnen verwachten? Hierbij een voorbeeld van het gebruikte bakje:Https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/ques%20...%20b57f0.ashx De eerste pepertjes kiemen. De afgelopen week hebben ze op de vloerverwarmingsverdeler gestaan welke niet veel deed doordat ik op vakantie was en de temperatuur in de woonkamer op 12c gezet heb. De week ervoor hebben ze rond de 20c gestaan met af en toe een piek van 30c. Zie stipje in het midden van het tomatenbakje Er zijn 13 van de 15 zaden ontkiemd.vandaag de plantjes van ca 3 cm hoog verplant in een eigen potje. Quote
Carina1966 Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Mijn peper kiemblaadjes werden geel en dus heb ik de plantjes toen verpot in potgrond.Sindsdien hebben ze een groeispurt doorgemaakt. Ze slurpen nu ook veel meer water.Ik besprenkel twee keer per dag nu.Ze staan natuurlijk nog steeds onder de groeilamp die ik zelf geknutseld heb volgens gebruiksaanwijzing op dit forum. Ze zien er wel goed uit vind ik. Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Kim97 Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Ik ga donderdag mijn peperplantjes verplanten aangezien ze nog in de kweekkas zitten, al 'tweede' blaadjes hebben en ze gestopt lijken te zijn met groeien. Dit is alleen de eerste keer dat ik peperplantjes heb, kan ik ze gelijk in de uiteindelijke pot zetten, of is een tussenmaatje beter? En net als tomaatjes tot aan de kiemblaadjes in het zand voor extra wortels of gaat die vlieger niet op bij pepers? Quote
Jan Lokman Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 en zo staan ze er hier bij Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
Carina1966 Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Ik ga donderdag mijn peperplantjes verplanten aangezien ze nog in de kweekkas zitten, al 'tweede' blaadjes hebben en ze gestopt lijken te zijn met groeien. Dit is alleen de eerste keer dat ik peperplantjes heb, kan ik ze gelijk in de uiteindelijke pot zetten, of is een tussenmaatje beter? En net als tomaatjes tot aan de kiemblaadjes in het zand voor extra wortels of gaat die vlieger niet op bij pepers? Ik heb gewoon potgrond genomen en sindsdien groeien ze veel harder.Ik had ze in van die cocopeatgrond gezaaid die je van zo'n blok van de Action krijgt.Misschien is dat ook niet zo goed.Ze kwamen goed op maar werden geel.Nu zien ze er goed uit.Maar misschien krijg je nog andere reacties van mensen die er meer verstand van hebben want het is ook mijn eerste keer. Zien er goed uit Jan Lokman! Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Jan Lokman Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Dank je Carina, jouw plantjes zien er ook gezond uit. @Kim97,je kan ze gerust in een tussen maatje zetten, en verspenen tot aan de kiemblaadjes. (ja krijgen wortels tot daar) Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
pippi Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Ik was iets te enthousiast geweest met buiten zetten in het zonnetje, en een paar paprikaplantjes hebben wat zonnebrand opgelopen. Niet heel ernstig volgens mij, en die plantjes gaan de komende dagen gewoon op de vensterbank in plaats van overdag buiten. Ik ben toch wel blij dat ik het gedaan heb, want ze zijn in mijn ogen aanzienlijk minder lang en dun dan vorig jaar, toen ik ze boven op een koele slaapkamer voor een zuidraam had staan. Quote
Roland Geplaatst: 28 maart 2017 Geplaatst: 28 maart 2017 Jan Lokman, waarom geen reflectiekap boven de TL?nu gaat ca 50% van het licht omhoog --> dubbel zoveel energieverbruik! Quote
Jan Lokman Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Omdat er zeer binnenkort werkzaamheden door woningbouw worden uitgevoerd, kozijnen ramen deuren e.dwaar ze normaal staan/stonden is maar een kleine ruimte en de bouwmannekes zijn nooit zo voorzichtig. dus is dit een nood oplossing.waar ze nu staan maak ik in het najaar een geheel nieuwe kweekplek, ook met reflectie ja maar ga voor 80% over op led.voor nu doe ik er niks aan. Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
Kim97 Geplaatst: 29 maart 2017 Geplaatst: 29 maart 2017 Carina en Jan Lokman, hartelijk bedankt voor jullie reacties. Ik ga er morgen aan beginnen! Quote
boomknuffelaar Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Hallo Is dit schimmel, aan de stam? Quote
cccccccccccccccccccc Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Het lijkt op haartjes van de wortel. Grond ziet er te nat uit en het lijkt er op dat er algen beginnen te groeien.Niet ernstig, maar niet te veel wateren. Quote
cccccccccccccccccccc Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Peper update, er beginnen nu wat bloemen op te komen. Hopelijk komt het fruit snel. Ben ook nog van plan een tomaat in de tent te stoppen, als er nog ruimte over is. Quote
Bit Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Lijkt me zomaar dat je geen gaatjes onderin de plastic beker hebt ? Het is niet een béétje nat, het drijft bijna he ? Quote
boomknuffelaar Geplaatst: 2 april 2017 Geplaatst: 2 april 2017 Dat klopt helemaal Bit. Even een gaatje aanmaken dan:) Quote
Nedlets Geplaatst: 3 april 2017 Auteur Geplaatst: 3 april 2017 Mijn planten gaan weer goed, een te kort aan een mineraal want vanaf het moment dat ik ze heb overgepot naar een grotere pot zijn me twee dingen opgevallen (Zoveel groter is de pot niet, ik weet de officiele maat niet maar hebben rondom 1cm extra ruimte). Ik merk nu dat de groei voorheen zo goed als stil heeft gestaan en de groei die er was was misvormd (geen puntige jonge blaadjes maar rond). Dit zou een calcium tekort moeten zijn volgens toegevoegde foto. Maar dit heb ik nog nergens gelezen? Naja ze staan anxious te wachten op een plekje in de kas. Maar zijn hier nog lang niet klaar voor. Zon op het raam laat de bladeren al heel slap en verwelkt hangen. Gelukkig een half uurtje in de schaduw laat ze helemaal opknappen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.