Geplaatst: 6 juni 20256 Jun naar Lathyrus 🥰 A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Geplaatst: 6 juni 20256 Jun Aangebrande pan... dacht dat ik de aspergesoep uitgezet had maar helaas, man man wat kan dat ruiken zeg..
Geplaatst: 6 juni 20256 Jun Die pioenrozen hebben t bijna 3 weken in een vaas volgehouden, Dat rook wel heel erg lekker
Geplaatst: 30 augustus 202530 Aug Naar vijg met kokosnoot in een tropisch jasje heel intens en lekker!En dat allemaal door geroosterde vijgenbladeren../ nooit geweten dat dat kon
Geplaatst: 22 september 202522 Sep Naar een Grieks kweeperen toetje van de site van Okke. Het staat in de oven. Met kweeperen uit Joriekes tuin, kruidnagelen kaneel piment en ( zelf gekozen) verse gember. Er moet water, suiker en iets van port of zo in maar je kunt ook druivensap nemen. Ik heb guignolet gebruikt dat is wijn van perzik blad. Het geurt heerlijk in de keuken!KweeperenGriekse kweeperen met kruiden uit de oven | Recept | Kwee...Recept voor Griekse kweeperen met kaneel, pimentkorrels en kruidnagels. Binnen 5 minuten te maken, 2 uur stoven en dan is het echt heerlijk! 22 september 202522 Sep aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 22 september 202522 Sep Wat een heerlijk recept lijkt me dat @appelvrouw . Zou je het eindresultaat misschien ook willen laten zien? Ik was (niet) toevallig vandaag even bij de Turkse winkel onder meer om te kijken of hij al kweeperen had, maar helaas nog niet. Dit recept staat op het lijstje voor als de kweeperen hier voorhanden zijn. Het lijkt me zo verrukkelijk!
Geplaatst: 22 september 202522 Sep Okke houdt van vanalles en daarom houd ik van Okke! Hij doet ook leuk met mispels en heel veel ander spul. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 22 september 202522 Sep Ja @woldistel zijn sites zijn heel geweldig, ik hou ook van Okke en het was jammer dat hij er mee stopte. Ik heb vroeger ook veel kweeperen van mijn boom in de Franse tuin weg gegeven thuis in NL. Dat ging via de site van Okke, weggeven of ruilen voor bijvoorbeeld appeltaart ha dat was erg leuk. De Griekse peren uit de oven zijn erg lekker geworden. Maar ik zou toch aanraden de peren eerst te schillen, de schil bleef best wel hard vonden we en die hebben we eraf zitten pielen, handiger als dat niet hoeft. Verder zou ik iets meer sap maken dat was erg ingekookt, en is verschrikkelijk lekker. Ik denk dat het niet uitmaakt welke drager je neem, Port, of zonder alcohol bv appel of druivensap, de kweeën en de specerijen maken er een verrukkulluk sapje van. Als laatste: ik had iets minder suiker, 5 grote theelepels in plaats van 5 eetlepels. Rietsuiker. Ik had natuurlijk teveel voor ons tweeën en heb de overgebleven peren geschild en samen met de rest van de sap in de koeling, morgen weer smullen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 september 202525 Sep Hier ruikt het naar de kweeperensmurrie die in de oven staat en hopelijk membrillo wordt. Mocht dat laatste niet lukken, dan gaat het in potten als gelei. Het smaakt en ruikt iig nu al zalig!
Geplaatst: 25 september 202525 Sep Op 6-6-2025 om 18:42, Lia56 zei:Aangebrande panWat zonde! En kun je de soep nog wel eten?
Geplaatst: 25 september 202525 Sep @appelvrouw Zou ik het ook met gewone peren kunnen maken denk je? Ik heb veel harde peren in huis die niet rijp worden. Ik wou ze al gaan stoven van de week, misschien op deze manier?
Geplaatst: 25 september 202525 Sep 11 minuten geleden, Petrasmoestuin zei:En kun je de soep nog wel eten?Nu niet meer denk ik. Het is een bericht van meer dan 3 maanden geleden…..
Geplaatst: 25 september 202525 Sep 1 uur terug, Arja zei:hopelijk membrilloBlijven roeren totdat je het zat bent en dan nog even langer totdat het zo dik is dat het niet meer van je pollepel valt. Petra waarom niet ik zou het proberen met die peren. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 oktober 202519 Okt Naar zuurkoolschotel met rode wijn. De zuurkool helaas nog niet uit eigen pot, maar die is goed op weg. Nog eventjes. Ten tijde van de foto moest er nog een stukje worden afgedekt met zuurkool en daarna nog een laagje aardappelpuree er bovenop. Het staat nu lekker in de oven. Heerlijke geur!
Geplaatst: 19 oktober 202519 Okt Kweepeer - membrillo in de maak. En peper-appel chutney in de maak, je ruikt vooral de uien en knoflook. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 19 oktober 202519 Okt Naar kruidige peren, zo lekker! Nu voor de 2e keer gemaakt, een beetje anders. Ik zal het later omschrijven wat lekkerder is.
Geplaatst: 19 oktober 202519 Okt Ziet er goed uit @Petrasmoestuin. Ik kijk uit naar je omschrijving! 🤗
Geplaatst: 20 oktober 202520 Okt Ik zit mij hier helemaal mee te verheugen op jouw zelf gemaakte zuurkool @Dahli 😋🤞🌱👩🍳🌱🐓🌱🎃🌱
Geplaatst: 25 oktober 202525 Okt Mijn huis ruikt naar koekkruiden. Net weer een zoete pompoentaart gebakken. Morgen maak ik het af met een topping. Lekker voor bij de koffie.Wordt vervolgd.
Geplaatst: 26 oktober 202526 Okt Mensen kinderen, de taart rook niet alleen lekker, ik heb nog nooit zo'n lekkere pompoentaart gegeten, nu de vulling erop zit. Ik had alleen een grotere springvorm moeten nemen, want ik had nu te veel topping vanwege de bolling van de cake. Ik schrijf hem uit, want die ga ik nog eens maken.Ik heb al vele soorten pompoentaarten in mijn leven gemaakt (niet van mijn eigen pompoenen, het eerste jaar nu), maar deze overtreft alles!
Geplaatst: 26 oktober 202526 Okt 2 uren geleden, Petrasmoestuin zei:vanwege de bolling van de cake.Ik vind die bolling juist heel mooi als ik naar de aangesneden taart kijk 😍. Benieuwd naar het recept!Hier ruikt het naar stoofpeertjes. De ijsboutperen die we laatst langs de weg hebben gekocht zijn vanmiddag lekker gestoofd. Het was opvallend dat deze stoofpeersoort niet heel lang nodig had om te garen. 26 oktober 202526 Okt aangepast door Dahli
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.