Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal,

Waar zou ik een Tayberry Buckingham (dus zonder doorns) kunnen vinden? Ivm blindheid is het ontbreken van doorns wel prettig.

En bestaat ze ook op stam?

Dank jullie wel.

aangepast door Gast

hartelijke groet,

Marloes

- De Tasttuin - moestuinieren op de tast -

Geplaatst:

De Tayberry is niet op stam te krijgen nee, maar groeien hoog genoeg, dat je er goed bij kan.

Hij is vast en zeker ergens online te krijgen ( versturen )

Blijkt dat lastig, dan is misschien de doornloze Boysenberry een optie ? Dat is een lekkere kruising tussen braam en framboos. Te verkrijgen bij

http://www.fruitbomen.net/frambozen-en-bramen/ Die doen ook zeker de moeite voor je om de Buckingham voor je te vinden. Ze sturen op.

Geplaatst:

Hoi Marloes,

Internetaanbieder Alpine-Plants heeft hem in het assortiment.

Je kan Richard van Alpine-Plants vinden via Marktplaats :

http://www.marktplaats.nl/verkopers/14724311.html

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Dank jullie wel. Ik kan de buckingham niet vinden bij Alpine-plants.

Ik zal contact opnemen met de man achter fruitbomen.net. Mocht het een boysenberry worden, dan hoop ik dat die niet zo veeleisend is, aangezien ik een beginner ben. Ik had van de tayberry begrepen dat die niet zoveel eisen stelt aan grond en standplaats e.d.

Ik wil 'm het liefst in een grote bak zetten, zodat ik hem wat beter in toom kan houden.

hartelijke groet,

Marloes

Geplaatst:

Is een makkelijk ding hoor, lekker ruime bak nemen, goed voeden en nooit helemaal laten uitdrogen.

Geplaatst:
Ik kan de buckingham niet vinden bij Alpine-plants.

had ik beter moeten uitleggen, als je hem een mailtje doet krijg je een totaal lijst van hem met een zeer groot assortiment. Daar staat je plant tussen.

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

IMG309070961487747591.PNG

Inmiddels heb ik met beide bedrijven contact gehad. Fruitbomen.net kon me niet helpen, Alpine-plants wel. Als het goed is, komt er nu een buckingham mijn kant op.

Ik wilde hem in bovenstaande bak van de Praxis zetten, maar ik vroeg me af of zoiets nou chemische (schadelijke) stoffen afgeeft die eetbare planten vervolgens opnemen? Is dat een reeële gedachte?

Dank je!

hartelijke groet,

Marloes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...