Fritsies Moestuin Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Heeft iemand tips, resp. adviezen?Ik heb voor het eerst in mijn nieuw kweekbakje paprika en peper gezaaid. Nu krijg ik de temperatuur amper boven de 21°. Bij mijn weten, tenminste wat ik her en der lees, moet het daar binnen naar ca. 30°. Het bakkie staat voor het raam, boven de verwarming op de vensterbank. Heeft iemand een advies hoe ik het wel zou kunnen realiseren, of ben ik te ongeduldig? Bij voorbaat hartelijk dank, groet,Nagtegael Quote https://www.facebook.com/FritsiesMoestuin Nil volentibus arduum.
Erny Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Misschien kun je je met deze vraag beter aansluiten in het speciale Peper & Paprika 2017 topic.Dan kunnen we je daar antwoord geven en houden we de info mooi bij elkaar. paprika-peper-topic-2017-t21626-50.html Of je zoekt in bestaande topics over dit onderwerp naar een oplossing. . Quote
svvoorden Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Als je zorgt dat dat bakje overdag in de zon staat dat wordt het overdag een stuk warmer binnen dat bakje. 21 graden is zo slecht nog niet maar het zal wat langer duren voordat ze kiemen, met name de pepers hebben doorgaans wat meer tijd nodig.Gewoon geduld hebben, het kan 1 tot 4 weken duren voordat ze opkomen. meestal hoe verser het zaad, hoe beter ze kiemen. Zodra ze boven de grond zijn moet je ze meteen weghalen boven de verwarming en in een kamer zetten waar het koeler is, maar ze wel in de zon staan als die schijnt, anders gaan ze lang en dun worden omdat de dagen nog kort zijn en ze door de warmte naar het licht gaan groeien. Er is inderdaad veel info in de paprika en peper topics te vinden! Groeten Sjaak Quote
Ann123 Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 Zoals Sjaak zegt, ofwel geduld hebben, ofwel op een warmer plekje zetten. Licht is pas nodig wanneer ze gekiemd zijn. Dan kan je ze terugplaatsen op de vensterbank in een koelere kamer. Quote
Oudholland Geplaatst: 15 februari 2017 Geplaatst: 15 februari 2017 En anders een warmtematje eronder leggen, icm een thermostaat. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.