Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb net boerenkool gegeten uit eigen tuin.. Echter vonden wij hem een beetje tegenvallen. (al vaker gegeten dit jaar zonder problemen)

Hij smaakte echt ontzettend zoet... Wij hadden gewoon aardappelen vanuit de supermarkt. Dus dat kan het niet geweest zijn.

Hebben jullie dit ook wel eens met boerenkool?

Geplaatst:

Ik teel geen boerenkool, maar heb dit wel met zomerwortels uit eigen tuin (amsterdamse bak - soms echt te zoet dat ze niet lekker meer zijn).

Geplaatst:

Vorst...

Maar ik ben jaloers want al mijn boerenkool, overwinterbloemkool en groene snijbiet zijn opgegeten door hongerige duiven (waarschijnlijk). Gelukkig staat de rode snijbiet, en een enkel kropje andijvie er nog hoopvol bij. Dat wordt komende weken consumeren voordat die gaan schieten.

(Teentje knoflook door de stamp maakt evenwicht)

Geplaatst:

Wij aten vroeger thuis altijd boerekool uit eigen tuin. Maar we deden dan wel een scheutje azijn erdoor (zelf op je bord naar smaak) van de augurken die er samen met de zilveruitjes ook doorheen gingen.

Misschien wel om het meer in evenwicht te brengen?

Geplaatst:

Echt wel de vorst hoor: de celstofwisseling van spruitjes en boerenkool verandert bij vorst. Natuurlijk alleen als ze nog in de grond staan en nog "leven". De smaak wordt dan zoeter. In de diepvries gooien is niet hetzelfde.

Geplaatst:

Dan zal het wel de vorst zijn. Kinderen zijn het niet geweest, die lopen hier niet rond.

Maar ik vond hem echt super zoet. Zelfs zo zoet dat mijn vrouw de helft heeft laten staan.

Het gaf mij bijna het voel dat ik hem in suikerwater had gekookt.

Hopelijk is de volgende plant iets minder zoet.

Dank jullie wel voor de reacties!

Geplaatst:

Het zetmeel van boerenkool wordt door vorst in suiker omgezet. daarom is boerenkool vaak lekkerder na de eerste nachtvorst. maar de afgelopen tijd heeft het hier in het noorden bijna non-stop gevroren. mijn aanname zou zijn dat dus praktisch alles omgezet is in suikers met als gevolg zoete boerenkool. dan ben ik bang dat dat met een volgende plant niet uit maakt, maar dit is beredeneerd en niet zelf ervaren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...