Ga naar inhoud

Peper plant tabasco blad verschrompelt

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

IMG054381211488218370.JPG

Het blad van mijn zaailingen van de tabasco peper is aan het verschrompelen.

Ze staan onder ikea led verlichting in een onverwarmde kamer (deze voor de foto nu even niet), ik schat zo'n 22 graden. Is dit te koud? Andere pepers en paprika's doen het beter.

IMG054573671488218770.JPG

Ik kan ze ook warmer zetten maar wilde ze juist niet te snel laten groeien.

Iemand een idee?

Geplaatst:

Een mogelijkheid is de aanwezigheid van (nu nog) minuscule luisjes onder de bladeren al klinkt zoiets misschien vreemd in februari. Gebruik desnoods een vergrootglas om dat te controleren . Zo'n vroege besmetting kan bijvoorbeeld plaats vinden als er een mix van nieuwe potgrond en reeds gebruikte grond is gebruikt.

Zo te zien hebben enkele plantjes op de onderste foto ook al last van krullend blad.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

zodra ik de foto's zag, moest ik ook meteen aan beestjes denken. afgelopen jaar hadden mijn phloxen er veel last van en dat zag er precies hetzelfde uit met dat opkrullend blad en 'bobbels' in het midden.

Geplaatst:

Het bijzondere is dat alleen de tabasco pepers er last van hebben. Ik heb nu 1 plantje wat warmer gezet, kijken wat er gebeurd. Of het is terugval geweest na het verspenen. Potgrond was nieuw en op kamertemperatuur.

Geplaatst:

Misschien een heel rare vraag maar ook al zijn de peperplanten allemaal familie, toch kunnen er kleine verschillen zijn in hoe de plant en het blad uitziet. Is dit misschien niet eigen van deze soort?

Geplaatst:

Ik herken het wel, had het vorig jaar in de paprika's-pepers.

Nu zie ik het opeens bij de nieuwe blaadjes van de bergbasiel, en daar zitten absoluut geen beestjes (meer) op.

Opvallend is dat vooral de blaadjes aan de raamkant (op de foto de achterkant) wat bobbelig zijn.

Dus misschien hebben ze wat last gehad van de zon/warmte?

DSCF611357691488380379.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...