jootje Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 jeetje, vorige week waren het heel kleine witte balletjes, nu begint het heus op een bloemkool te lijken, maar.....volgens mij vinden de rupsen ze lekker? dat ik rupsen had, dat wist ik al, vorige week nog 1 meegekookt met de brocolli. Maar zorgen rupsen ervoor dat de bloemkool er zo uit gaat zien? die grone spikkels, zijn dat babyrupsjes? En de bruine vlekken? Kan ik hier nog wat mee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Jootje, die groene balletjes zijn de eitjes van het koolwitje.Ik zou denken, eruit met die bloemkool en morgen bloemkool gewokt met kerrie.. De bruine stukjes er gewoon afsnijden.Hoe die bruine plekken er komen weet ik niet, misschien inderdaad van de vraat van het koolwitrupsje. Ik leg de dieven van de tomaten steeds in het hart van koolplanten, zodat het koolwitje tomaat ruikt in plaats van kool, meestal helpt dat. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Zijn die groene bolletjes niet iets anders? Ik dacht altijd dat de eitjes van koolwitjes gelig zijn, kleiner, en vastgeplakt zitten aan de onderkant van het groene blad.Deze groene bolletjes heb ik ook wel gehad in mijn witte kool vorig jaar. Zijn het misschie poepjes van de rupsen? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Zijn die groene bolletjes niet iets anders? Ik dacht altijd dat de eitjes van koolwitjes gelig zijn, kleiner, en vastgeplakt zitten aan de onderkant van het groene blad.Deze groene bolletjes heb ik ook wel gehad in mijn witte kool vorig jaar. Zijn het misschie poepjes van de rupsen? Jorieke ik heb het even opgezocht en je hebt gelijk, de eitjes zijn geel..ik heb altijd gedacht dat de groene balletjes de eitjes waren ( van het blad erboven afgevallen dacht ik..en de zwarte de poepjes. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted June 26, 2011 Author Share Posted June 26, 2011 Yuk! ) Ik was al bang dat het poepies waren! Ik ga ze zo aan de plant nog spoelen met water, en zachtjes afborstelen. daarna ga ik alle rupsen die ik zie pletten! Thansk, dames! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Bloemkool in zout water leggen, vinden de rupsen niet fijn.Denk dat je ze dan zo uit het water kan vissen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aardbeijim Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Heb je de bloemkool met je handen al aangeraakt?Zoja dan komt het hierdoor(De bruine plekken). Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Heb je de bloemkool met je handen al aangeraakt?Zoja dan komt het hierdoor(De bruine plekken).Precies! En 1 blad even omknakken en op het kooltje leggen zodra die te voorschijn komt, voorkomt verkleuring. Quote Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts