Jump to content

Kolen kiemen maar vallen ineen

jochenb

Recommended Posts

Hallo allemaal.

Hieronder toch een probleempje met de kolen, vorig jaar ook tegengekomen. En dit jaar

ook opnieuw. Op de foto zie je onderaan rechts dat de 3 plantjes gewoon wegkwijnen nadat

ze gekiemt zijn. Ze zijn gezaait in moestuingrond van dcm omdat kolen wel wat voeding kunnen

gebruiken. Vorig jaar geprobeert in zaai en stekgrond en zelfde probleem.

IMG2017031407093816891489528943.jpg

Iemand een idee wat ik misdoe?

Ofwel hoe doen jullie het?

MVg Jochen

Staan ze niet teveel in de zon waardoor ze verbranden of uitdrogen. Ik kan het niet heel goed zien maar zo zagen een paar plantjes bij mij er ook uit van het weekend na een dag in de zon en een keer vergeten water te geven, waren peperplantjes overigens. Het kan ook zijn dat ze te nat staan, daar houden ze ook niet van.

Ik neem aan dat het over de onderste 3 plantjes gaat.

Lijkt een goeie opmerking, ik ga ze eens buiten proberen laten kiemen, ze staan in de veranda, teveel water lijkt me niet vorig jaar zelfde gehad.

Meststoffen weet ik ook niet, maar ga de test doen buiten, 1'tje in zaai en stek grond en 1tje in dcm grond en buiten laten kiemen. In de veranda geraken we op zonnige dagen toch aan 20 graden denk ik, inclusief zon.

Mijn peper en paprika's doen het uitstekend in de zon in de veranda. Dus we gaan deze avond eens uittesten.

Alvast bedankt, andere reacties mogen nog zeker volgen, het gaat over de 3 plantjes verticaal rechts te beginnen van in de rechter onderhoek

• 4 years later...

Na al die jaren en alle frustratie met kolen heb ik de methode gevonden... vochtigheid rond de kiemplantjes is keibelangrijk !!! dus te droge lucht binnen in huis waardoor deze verschrompelden... Hopelijk kan iemand er nog iets mee... :) Nu kweek ik ze binnen in een mini serretje met succes !!! eindelijk (eerste keer ooit :D). Dus de aanhouder wint...