RobO Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Hi Mellie en Wouter & de rest we hebben genoten! Dank voor de gastvrijheid, de lekkere dingen en de glimlach van de kleintjes!als jullie nog eens hulp nodig hebben...GrtzEeki en Rob Quote
charissa.terhors Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Ook ik heb erg genoten van de tuinierders en culinaire hoogstandjes bedankt voor de gezelligheid! En gastvrijheid Melek en wouter Quote
Stan Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Het was geweldig leuk. Zeker voor herhaling vatbaar. Volgende keer een spit-curcus voor de kinderen. Vandaag ook weer wat nieuwe gezichten gezien en wat oude bekende en weer e.e.a. voor op de tuin erbij Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Stan Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Planten namen kan ik beter onthouden dan mensen namen maar volgens mij was het Marloes die bij mij om-de-hoek werkt? Stuur mij even een pb gaarne. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Marloes Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Stan ik heb je een berichtje gestuurd maar staat nog in postvak uit. Quote
reina Geplaatst: 6 mei 2017 Geplaatst: 6 mei 2017 Was absoluut erg gezellig. zo'n klein gezelschap heeft ook zijn charme locatie, weer, gezelschap en hapjes, alles was super, Zeker voor herhaling vatbaar. Melek, (en Wouter) bedankt voor jullie gastvrijheid en zorg. Hopelijk krijg je nog wat ruimte voor meer moestuin, nu we Wouter heeft gezien hoe leuk moestuinders zijn Quote
RobO Geplaatst: 7 mei 2017 Geplaatst: 7 mei 2017 @RobO welk boerenlandje zijn we ook alweer precies welkom? Want ik houd wel van een moestuinuitje op z'n tijd. http://www.landjevandeboer.nlals je eerst even pb-t kun je/jullie n hapje mee-eten Quote
brownie Geplaatst: 7 mei 2017 Geplaatst: 7 mei 2017 Ook ik wil Wouter en Melek nog hartelijk bedanken voor jullie geweldige gastvrijheid. Het is best bijzonder om je huis zomaar open te stellen voor zoveel vreemde (maar erg leuke) mensen.Ik ben nog even aan het bijkomen van een heerlijke avond Armin, maar ook de herinneringen aan gistermiddag zijn erg leuk. Wie weet hebben we een nieuwe lokale traditie.Voor wie het leuk vindt heb ik hierbij nog een foto van mijn kweekkastje, een foto van mijn moestuin toen het net klaar was (en er dus nog niet veel in stond ) en van heet eerste seizoen van m'n kas. (Ik krijg de foto's helaas niet rechtop ) Quote
Mellie Geplaatst: 7 mei 2017 Auteur Geplaatst: 7 mei 2017 Wat mij betreft ook het begin van een nieuwe traditie! Haha was idd wel spannend al die vreemde moestuinierders, maar heel goed uitgepakt. Heb genoten van de leuke verhalen Er werd al gezegd dat je aan het einde van het moesseizoen nog een keer bij elkaar komt en dat je producten kunt ruilen. Gaan we zeker doen! @spitskool het zaad komt van https://www.zaden-enzo.nl en er staat "strawberry sticks" op wat ik vertaald heb met "aardbeienstokje". Quote
Stan Geplaatst: 7 mei 2017 Geplaatst: 7 mei 2017 Ohh dat is aardbei-spinazie dan @ Spitskool en Mellie. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Mellie Geplaatst: 7 mei 2017 Auteur Geplaatst: 7 mei 2017 Aardbei spinazie? Goh nu ben ik nog nieuwsgieriger geworden... Quote
levenvandemoestuin Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Hallo Mellie en Wouter Bij deze heb ik me met alle plezier aangemeld.Allereerst bedankt voor jullie gezellige, gastvrije dag. Zeker voor herhaling vatbaar. Het eind van het seizoen lijkt mij een goed idee.Mellie: Het plantje met de roze kern is boomspinazie. Jonge blaadjes door de salade. Blaadjes zijn verder te eten als spinazie. Het wordt wel een flinke struik. Tevens de ingrediënten van de overheerlijke blokjes chocolade.1 blikje gecondenseerde melk (friese vlag)350 gram pure chocolade. (wat je lekker vindt)zakje gedroogd fruit (of noten of iets anders. Zelfs pepernoten)Wie had dit ook alweer gemaakt? Brownie en ik gaan tevens een keer naar het landje van de boer. (zondag middag of woensdag ochtend) Quote
roeier Geplaatst: 8 mei 2017 Geplaatst: 8 mei 2017 Leuk te lezen dat het een geslaagde dag is geweest! Ik heb de moestuindagen van A tot Z overgeslagen (A = A'dam, Z = Zelhem ) maar lees wel mee en juich het toe. Zelf zit ik in het noorden en ga eerst eens naar een noordelijke moestuindag, maar een beetje regiohoppen sluit ik in de toekomst zeker niet uit. Aangaande 'strawberry sticks'; dat lijkt me aardbei melde, maar wat ik begrijp van de info bij Vreeken is dat aardbei melde en aarbei spinazie haast hetzelfde is, met als verschil dat de aardbeitjes bij aardbei melde alleen in de top zitten, en dat het blad wat forser is, en dat bij aarbei spinazie de aardbeitjes meer verspreid over de plant groeien.Ik heb zelf pas net aarbei melde gezaaid en kan nog niet uit eigen ervaring spreken. Quote
Mellie Geplaatst: 9 mei 2017 Auteur Geplaatst: 9 mei 2017 @levenvandemoestuinOops! Ik heb dan veel te weinig ruimte voor die boomspinazie. Ik heb het in het nieuwe stukje moestuin gezet tegen het hek aan in de hoop dat het dan daar tegenaan ging groeien. Met dank aan Eeki overigens. Wat heb je veel gespit zeg, mega bedankt! @roeierDe volgende x ben je van harte welkom! Ik wqcht even af of ik op de top of meer verdeeld aardbeitjes krijg. Toch spannend zo'n plant met een dergelijke naam. Quote
Stan Geplaatst: 9 mei 2017 Geplaatst: 9 mei 2017 Hahaha Mellie. Wouter dan toch maar even lief aankijken en vragen om wat minder gras lol. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Mellie Geplaatst: 10 mei 2017 Auteur Geplaatst: 10 mei 2017 Heerlijk deze anti gras campagne Vrees dat het er niet inzit, maar je bent van harte welkom om een middagje te komen om Wouter te 'verrassen'! Gniffel gniffel Quote
charissa.terhors Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Poging 1 van fudge maken mislukt Quote
Mellie Geplaatst: 12 mei 2017 Auteur Geplaatst: 12 mei 2017 Op naar poging 2. Kom ik wel proeven! Quote
charissa.terhors Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Hihi eerst nog eens kijken wat ik verkeerd heb gedaan Quote
Marloes Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 de chocolade in een pan doen samen met de gecondenseerde melk dat op een zacht vuurtje laten smelten. Wel blijven roeren en als alles gesmolten is kan je er door doen wat je wil. Dit in een vorm doen en in de koelkast hard laten worden. Quote
charissa.terhors Geplaatst: 22 mei 2017 Geplaatst: 22 mei 2017 Fudge gelukt! Niet zo smeuïg als op de moestuindag maar wel lekker ! Quote
Spitskool Geplaatst: 22 mei 2017 Geplaatst: 22 mei 2017 Aangaande 'strawberry sticks'; dat lijkt me aardbei melde, maar wat ik begrijp van de info bij Vreeken is dat aardbei melde en aarbei spinazie haast hetzelfde is, met als verschil dat de aardbeitjes bij aardbei melde alleen in de top zitten, en dat het blad wat forser is, en dat bij aarbei spinazie de aardbeitjes meer verspreid over de plant groeien.Ik heb zelf pas net aarbei melde gezaaid en kan nog niet uit eigen ervaring spreken. Volgens mij hebben we hier dan de aardbeispinazie te pakken. De foto is niet van topkwaliteit, maar bij mijn aarbeistokjesplant die ik heb gekregen zie ik minutieuze 'aardbeitjes' over de hele stengel, in de bladoksel zitten. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mellie Geplaatst: 24 mei 2017 Auteur Geplaatst: 24 mei 2017 Jeetje Spitskool wat doet de jouwe het goed! Ben jaloers! Mijne zijn amper gegroeid sinds de 020 dag. Zorn er verder prima uit maar groeien ho maar. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.