Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Op 5 april met een ruillijstje aan komen...lekker op tijd Dennis!

Helemaal niet bij stil gestaan tot ik al die lijstjes zag...nouja, wie weet

Te ruil:

Zaadjes

- Bloemkool 'Erfurter Zwerg' (zaadjes)

- Inmaakui (zaadjes)

- Pompoen Giant (4 zaden)...ik had ze voor de sier, niet geproefd. Mijn grootste was 34 kilo, maar ze kunnen nog veel groter worden. Misschien iets voor varkentjes

- Veldsla 'Verte de Cambrai' (zaadjes) nog een nieuw pakje. Had me vergist bij de aankoop, dit is een winterharde variant. Zaaien in augustus-september

- Wortel 'Parijse Markt' (zaadjes). Ronde worteltjes.

6/4/2017 toegevoegd:

- Lampionbes (forum wedstrijdzaadjes 2016)

- Winterwortel

- Paprika Yolo Wonder

- Stamboon Prinzessa (groen)

- Stamboon Golddukat (geel)

- Zonnebloem Sunny (ongeveer 60 cm hoog, erg mooi geel)

- Zonnebloem Ring of Fire (ongeveer 80 cm hoog, heel mooi rood en geel)

Stekken/zaailing

- 4x stekken van braam 'Himalaya'. Met doorn, draagt fruit op tweejarig hout, dus volgend jaar pas resultaat. Dit zijn stekken van afgelegde takken.

6/4/2017 toegevoegd:

- 1x tomaat Noire de Crimee (forumwedstrijd 2017)

Wat ik zoek is eigenlijk niet helemaal 'moestuin', maar wel 'tuin' (foei). Ik zoek stekken van vaste planten voor mijn tuin. Planten/heesters die vroeg bloeien (late winter - vroege lente), stekken van struikrozen en andere leuke dingen voor de tuin. Zoals bijvoorbeeld

- Heester Viburnum bodnantense 'Charles Lamont'

- Winterbloeiende struikkamperfoelie

- Gele Kornoelje

- Blauwe regen

- Stekken van geurende struikrozen

Ik zal voor de volgende meeting maar eens wat vroeger beginnen met het opstellen van een lijstje...dan kan ik niet alleen zelf rekening houden met m'n aanbod, maar heb ik waarschijnlijk ook meer kans dat iemand ergens een stekje van kan nemen

aangepast door Gast
Geplaatst:

Oef, je maakt het wel spannend zo ja. Ik zie er zo niks bij voor mij, maar misschien kan ik je een plezier doen met blauwe maagdenpalm (staat nu in bloei) of een gewortelde aflegger van witte hortensia macrophylla? Een stukje longkruid misschien?

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Hoi Dennis, Ik heb wel winterbloeiende struikkamperfoelie, maar weet niet of een stek nu aanslaat. Ik wil er best vandaag een paar takken afknippen, maar weet niet hoe je ze zaterdag aantreft..zal ik ze in een potje aarde zetten of juist in een glas?

Geef mij die veldsla maar als je wilt, die komt hier goed van pas.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik zal eens zien of ik er misschien nog een roos tussen de rest kan proppen...ik ga ze vandaag verpotten en kan dan goed zien welke er "over" zijn....vooralsnog beloof ik niets.

Geplaatst:

Bedankt voor alle reacties, had niks meer verwacht

@SuusP een stukje maagdenpalm zou heel mooi zijn. Kan ik misschien nog iets voor je regelen? Ik heb nog wel zaadjes voor paprika yolo wonder, heb er helaas geen zaailing van. Of zaadjes voor pompoen Baby Pam, schijnen heel goed te zijn in de soep

@appelvrouw kamperfoelie zou super zijn Bedankt alvast! Ben je ondertussen al voorzien met je Jalapeno peper? Ik heb anders nog een zaailing Numex Pinata staan voor je. Mooie geel/oranje/rode jalapeno's.

@Ciska Ik ben benieuwd Duim-duim Ik pas zo dadelijk nog mijn lijstje aan, misschien zit er nog iets tussen wat je kunt gebruiken.

@Angela Deutzia grazilis, die kende ik nog niet, maar ziet er erg mooi uit. Ik neem sowieso alle stekken van de bramen mee, kun je uitkiezen

Geplaatst:

Ik heb rosa "Abraham Darby" voor je. Ik ga kijken of ik hem nog ergens tussen kan proppen

Ik neem aan dat de stamboon "prinsezza" zaden zijn? En mag ik misschien wat zaden van de veldsla. Genoeg voor een rijtje? voor de probeer? De rest mag naar jet....

Geplaatst:

Wat Ring of Fire zonnebloemzaadjes. Maar echt alleen als ze zeker weten niet kruisbestoven zijn (dus uit een pakje), want ik heb al heel veel gewone gele vrijwilligers van eigen oogst

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...