Pieter16 Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Hallo, Wat is zijn jullie bevindingen over van deze soorten? Verschilt het echt zo kwa opbrengst? Quote Regenwormen graven gangen, en veel!
Bit Geplaatst: 22 april 2017 Geplaatst: 22 april 2017 Het grote verschil zit m toch vooral in het feit dat 'Fallgold' een herfstframboos is en de 'Golden Everest' een zomersoortje is ? Geen ervaring met Golden Everest, Fallgold heb ik staan en nog wel wat soortjes. Quote
japie101 Geplaatst: 23 april 2017 Geplaatst: 23 april 2017 Ik heb ervaring met beide, Golden Everest groeit prima maar kan qua smaak niet tippen aan Fallgold, die veel lekkerder, maar ook kleiner is. Golden Everest wordt ook heel erg snel zacht, is echt een direct-van-de-struik framboos. Quote als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan
willemGN Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 Qua smaak vond ik zelf de gele niet zo bijzonder. Sterker nog ik heb mijn hart verloren aan "Herritage" Quote [*]
prettig gestoord Geplaatst: 24 april 2017 Geplaatst: 24 april 2017 Over smaak valt niet te twisten, ik heb ongeveer 30m aan fallgolds staan. Wij vinden die verreweg het lekkerst en hebben zelfs alle rode eruit gegooid! Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Frank Houweling Geplaatst: 25 april 2017 Geplaatst: 25 april 2017 En dan moet ik je bekennen dat ik Golden Everest juist weer lekkerder vind! Over smaak valt inderdaad niet te twisten. Mijn ervaringen in het kort: Fallgold:- Donkerdere kleur,- Iets grotere vruchten,- Herfstframboos,- Iets lagere productie dan Golden Everest,- Beter aroma dan Golden Everest; Golden Everest:- Late zomerframboos, die lang doordraagt (tot in de herfst),- Wat kleinere vruchten dan Fallgold,- Hoge productie,- Zoeter dan Fallgold. Mijn advies: plant ze gewoon allebei aan en kies zelf welke jij lekkerder vindt! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Gerardus Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Ik heb alleen Golden Everest, dus ik kan hem niet vergelijken. Ik vind het lekkere gele framboos met een goede opbrengst. Het is alleen zeker een herfstframboos, want hij draagt meteen op het nieuwe hout. Laat je dat staan dan heb je het jaar daarna opnieuw vruchten op het oude hout. Een remonterende herfstframboos dus. Quote
loes Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Elke herfstframboos kan, wanneer je niet snoeit, een 2e oogst geven op oud hout. Maar dat maakt het nog geen zomerframboos. Weet je zeker dat je de Golden Everest hebt staan? Quote
Gerardus Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Dat elke herfstframboos het kan weet ik natuurlijk. Ik heb echt Golden Everest. Bij Frank gekocht. Fruitbomen.net.Ik hoor van meer mensen dat hun golden Everest een herftframboos is. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.