Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Van hobby-er naar beginnende moestuiner (ein-de-lijk) op een franse stek in Lille, waar ik woon..

Leuk om dit forum in eigen taal gevonden te hebben; ik heb een hoop huiswerk te doen! Onze stek is ongeveer 150 m2 met voorlopig alleen nog: aardappelen, doperwten, wortelen, aardbeien, kruiden en heeeel veel frambozen. Nog niet zoveel gewaagds dus.. Maar komt vast goed met zoveel tips en trucs uit het forum!

Groene groet, Ar

Geplaatst:

Welkom Ar. Naar aanleiding van je intro heb ik een aantal vragen aan jou.

1-Woon je in de grote stad Lille en heb je lang op een volkstuin o.i.d. moeten wachten ("eindelijk")?

2-Nederlandstalig forum vanwege de taal? Zou ik me goed voor kunnen stellen. Maar je woont er, dus zul je de taal ook wel willen (leren) spreken.

3-Wil je eens wat foto's plaatsen van je tuin?

Veel plezier hier en in je tuin. Kijk eens wat rond hier, en maak zo nodig gebruik van de zoekfunctie rechtsboven 'Google aangepast zoeken'. Je zult ervan opkijken wat hier allemaal aan informatie opgeslagen ligt.

Geplaatst:
Welkom Ar. Naar aanleiding van je intro heb ik een aantal vragen aan jou.

1-Woon je in de grote stad Lille en heb je lang op een volkstuin o.i.d. moeten wachten ("eindelijk")?

2-Nederlandstalig forum vanwege de taal? Zou ik me goed voor kunnen stellen. Maar je woont er, dus zul je de taal ook wel willen (leren) spreken.

3-Wil je eens wat foto's plaatsen van je tuin?

Veel plezier hier en in je tuin. Kijk eens wat rond hier, en maak zo nodig gebruik van de zoekfunctie rechtsboven 'Google aangepast zoeken'. Je zult ervan opkijken wat hier allemaal aan informatie opgeslagen ligt.

Hallo Huub,

We wonen in Lambersart, tegen oud-Lille 'aangeplakt'. Daar heb ik een tijd op de wachtlijst gestaan voor een moestuin van de 'jardins familiaux' van Lambersart. Ik woon al een paar jaar in Frankrijk, maar nu het echte moestuinwerk is begonnen, zoek ik tussen franse èn nederlandse informatie over moestuinen! Vooral omdat op de tuinen hier veel 'oude school' wordt toegepast; ik hoop het toch wat milieuvriendelijker op te pakken. Op dit forum is inderdaad een schat aan informatie opgeslagen; leesvoer voor de avonden en regenachtige dagen Voorlopig klaagt iedereen op de tuinen; het is allang veel te droog hier..

Ik zal wat foto's van de make-over bijplakken!

Fijn lang weekend iedereen,

Geplaatst:

Mooi foto's! Ik ben heel benieuwd en volg je topic met veel plezier.

Wat voor soort grond heb je daar? Zanderig steenachtige droge zoals ik die ken van m'n vakanties of zit er al flink wat compost door?

Geplaatst:

Ha Jeroen,

Bedankt; het is al aardig opgeknapt De grond is prima, niet te zanderig gelukkig, zeker geen klei. Geen idee wat mijn voorganger heeft gedaan qua compost. Het is wel slecht onderhouden geweest door die persoon; hoop onkruid. De aardappelen hebben een -biologisch- steuntje gekregen dit voorjaar. De rest krijgt compost, en in het najaar beetje paardemest doorspitten dacht ik aan...

Fijn weekend,

Ar

Geplaatst:

Welkom!

Niet enkel old school hoor, in Frankrijk. La ferme du bec hellouin is dat zeker niet. Ligt niet echt in de buurt van Rijsel maar zou een bezoek meer dan waard zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...