Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo mensen,

Ik heb van de week blauwe bessen gekocht en toen ik op dit forum informatie aan het inwinnen was over de verzorging van blauwe kwam ik erachter dat cranberry ook van zure grond houdt en als bodembedekking kon dienen.

Nu is mijn vraag of ik cranberry kan aanschaffen om te dienen als bodembedekking in mijn speciekuipen van 60 liter bij mijn blauwe bessen. Ik heb in 1 specie kuip 1 rode/blauwe pink lemonade staan en in de andere heb ik 2 blauwe bessen Goldtraube en een bluecrop.

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Geplaatst:

He Oxygen.

Twee zielen, een gedachte. Alleen ben ik je anderhalf jaar voor.

Heb zelf de blauwe bessen in van die action wasmanden staan met gaten, in de tuinturf en met cranberries (en elders ook vossenbessen) eronder.

Groeien het eerste jaar al als een tierelier, die bodembedekkers. Alleen hebben ze ook erg de neiging om over de rand te gaan, ipv netjes alleen de bodem te bedekken. Ik heb daarom ook dennenaalden als bodembedekker toegevoegd, ook lekker zurig, las ik ergens.

Verder heb ik onlangs bij Diana gelezen dat het toch beter is om een immens gat te graven en daar turf in te storten en je blauwe bes in te zetten. Dat dat dus beter is dan in een bak (ik heb de bakken ingegraven, jij ook?) Dus ik ben zelf weer aan het overwegen om ze uit de wasmanden te halen dit najaar...

De blauwe bessen hebben trouwens direct het eerste jaar gedragen (november 2015 geplant), de cranberries niet. Of nou ja. 1 hele bes op 7 planten vind ik grenzen aan niets. Maar heb goede hoop voor dit jaar!

Afijn. Veel succes in ieder geval.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Hoi Charly,

Ik heb gewoon 60 liter speciekuipen gevuld met 35 liter turf en de rest met zand en potgrond. Ik heb ze boven de grond staan, woon in een huurhuis en niet van plan om hier voor altijd te blijven wonen. Heb bijna alles in potten staan, alleen een zwarte bes,kiwi, een aantal rode bessen, frambozen en druiven in de grond staan. Dat ze over de rand groeien maakt me niet

Geplaatst:

Aha. Dat klinkt prima in die speciekuipen zo.

En snap dat je alles in potten houdt. Flink sjouwen bij verhuizen, maar altijd nog fijner dan moeten laten staan...

Succes in ieder geval, benieuwd of het bij jou net zo goed gaat!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:
Aha. Dat klinkt prima in die speciekuipen zo.

En snap dat je alles in potten houdt. Flink sjouwen bij verhuizen, maar altijd nog fijner dan moeten laten staan...

Succes in ieder geval, benieuwd of het bij jou net zo goed gaat!

Nu nog even een mooi struikje ergens scoren. Ik heb ze gezien bij fruitbomen.net, maar geen zijn om 15 euro voor een struikje van 5 euro te betalen .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...