Wortel Geplaatst: 24 mei 2017 Auteur Geplaatst: 24 mei 2017 De plant in de kas heeft het niet zo naar z'n zin. Lijkt nu al een maand stil te staan.Ik denk dat die zijn plekje binnenkort moet afstaan aan een komkommer. Het exemplaar buiten in een pot doet het een stuk beter en heeft al behoorlijk wat meloentjes in de maak. Quote
AshaiRey Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Nu plukken.Zo zijn ze het lekkerst! Quote Groetjes,Bram
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Ik heb ze een keer beschut gehad en vorige keer gewoon buiten ze groeide alle twee even hard Ik hoop eigenlijk dat er dit jaar een spontaan naar boven komt.Misschien kun je die in de kas nog naar buiten verplaatsen? Goed water geven. Quote
Wortel Geplaatst: 24 mei 2017 Auteur Geplaatst: 24 mei 2017 Dat is wel een goede tip Angela! Stom dat ik daar nog niet over nagedacht had om het kas exemplaar buiten te zetten.... Ik zal ook nog eens een lineaaltje langs de vruchtjes houden. Die lijken me nu nog wat te klein om al te eten. Morgen weer wat te doen Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 mei 2017 Geplaatst: 24 mei 2017 Ze worden nog ronder je kunt het inderdaad vergelijken met een mini watermeloen. Quote
Wortel Geplaatst: 21 juni 2017 Auteur Geplaatst: 21 juni 2017 Het ex-kas exemplaar heeft echt heel duidelijk groei achterstand ten opzichte van het direct-buiten exemplaar. Dus direct naar buiten is inderdaad de beste manier om de ze te kweken. Verder snoep ik er elke dag een paar af. Vind ze niet heel bijzonder. Smaakt naar komkommer. Maar wel leuk om een keer te doen. Ik denk volgend jaar niet weer.... Maar ga er wel een paar groot laten worden voor wat zaadjes. Quote
Ann123 Geplaatst: 21 juni 2017 Geplaatst: 21 juni 2017 Ze zijn zo mooi. Hier nog niet eens bloemetjes. Naar het schijnt zijn ze opgelegd heerlijk. Quote
OlijkePelikaan Geplaatst: 12 mei 2018 Geplaatst: 12 mei 2018 Hoelang duurt het vooraleer mijn zaadjes van de Cucameloen beginnen te kiemen? Quote
Jeroen76 Geplaatst: 12 mei 2018 Geplaatst: 12 mei 2018 Een paar dagen (althans bij mij vorig jaar). Dit jaar niet meer gezaaid want vond er niet echt veel aan. Bitter en hard. Voor het oog zijn ze prachtig en ik denk in de sla inderdaad wel lekker en zeer leuk om te zien. Verder een zeer eenvoudige plant wat betreft de opkweek. Quote
kenbeimer Geplaatst: 22 april 2019 Geplaatst: 22 april 2019 Bij de MTFD zes zaadjes meegenomen, ik ben heel erg benieuwd naar het resultaat. Volgens Google groeien ze snel en als ik van de zomer vruchtjes heb, kan ik ze tijdens de zomerweken eventueel aan de kinderen uitdelen. Is de smaak een beetje populair bij kinderen? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
xxxmirjamxxx Geplaatst: 23 april 2019 Geplaatst: 23 april 2019 Nou, mijn kinders die zo ongeveer alles lusten (3 en 5) vinden het helemaal nix... en ik ook niet:) Maar wel een super leuke plant met heel veel opbrengst Quote
jootje Geplaatst: 23 april 2019 Geplaatst: 23 april 2019 Oohh...ik vond ze wel lekker! Smaakt als een iets zuurdere komkommer. Quote
Goldfish Geplaatst: 23 april 2019 Geplaatst: 23 april 2019 Jong geplukt zijn ze wellicht frisser dan komkommer. Zodra ze meer dan een centimeter of 2 zijn dan zijn ze zurig. Moet je van houden. Quote
Wortel Geplaatst: 24 april 2019 Auteur Geplaatst: 24 april 2019 Inderdaad jong plukken en ik heb er een paar bij de aigurken ingemaakt. Die waren lekker, net als de aigurken. Quote
kenbeimer Geplaatst: 27 april 2019 Geplaatst: 27 april 2019 Erg jong plukken dus, check! Eerst eens kijken of het wat wordt. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
kenbeimer Geplaatst: 21 mei 2019 Geplaatst: 21 mei 2019 Wow, zulke kleine zaadjes en in zo'n korte tijd al een beste stek. Doet een beetje aan een jonge bramenstruik denken. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.