Lowie Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Nu was ik vandaag de kapotgevroren aardbeibloesems aan het afknippen toen ik bij enkele plantjes beestjes zag zitten. Op sommige planten zat er schuim en dan een klein groen beestje (zie foto). Volgens mij zijn het geen bladluizen, maar ik kan verkeerd zijn. Weet iemand wat dit zijn? M'n bladeren zijn er wel van misvorm (trekken naar binnen). Op andere planten zag ik dan schade van rupsen. Na enig zoekwerk heb ik er een te pakken gekregen. Iemand die weet welke dit is (zie foto)? En wat moet ik doen tegen deze 2? Laat ik ze zitten of haal ik beter een productje in huis? Alvast bedankt! Quote
henkg Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Het eerste is een spuugbeestje: https://nl.wikipedia.org/wiki/SchuimbeestjeMakkelijk weg te halen, want het schuim verraadt hem. Ik heb ze zelf nooit in grote aantallen gezien, kan volgens mij weinig kwaad. Wel weghalen.Tweede weet ik niet, ik zie alleen lichte schade, geen beestje. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
speets Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 De tweede is een bladwesplarve post344669.html?hilit=bladwesp#p344618 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
weknow Geplaatst: 5 mei 2017 Geplaatst: 5 mei 2017 Valt dus wel mee met "ongedierte"...Beter niet van elk beestje of vlekje/plekje drama maken Schuimbeestje geeft nauwelijks of geen schade.... Ik haal ze echt niet weg. Leven en laten leven Bladwesp geeft wat vraatplekken in de bladeren...zelfs bij veel vraat, uizonderlijk, zal je oogst er niet veel van te lijden hebben. Is bovendien ideaal voer voor sluipwespen..die er graag op af komen...en dat zijn heel goede vriendjes voor een moestuinier. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Margreet63 Geplaatst: 26 juni 2019 Geplaatst: 26 juni 2019 Wat voor beestje is dit wat er op mijn aardbeitjes zit? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.