piep Posted May 6, 2017 Posted May 6, 2017 Beste mensen, Ik ben nieuw hier op het forum wellicht staat deze vraag al ergens maar mijn nieuwe jonagold heeft volgens mij een probleem.Een deel van de bladeren zijn omgekruld (zie foto) Foto 1 omgekrulde bladen: Foto 2 foto bovenste bladeren die het wel goed doen: Quote
Bit Posted May 6, 2017 Posted May 6, 2017 Zal aan mij liggen misschien. maar ik zie niet zo veel problemen. Een wat gekruld blad is niet erg hoor. Wat ik wél zie is, dat je boompje in een vééls te kleine pot staat. Dat gaat niet lang goed zo. Quote
0xygen Posted May 7, 2017 Posted May 7, 2017 Als je ze in een pot wilt bewaren kan je ze in een speciekuip planten. Dat gaat bij mij prima,60 liter. Quote
Nieuw Posted May 7, 2017 Posted May 7, 2017 Ik vind bruine variant beter want je hebt daar nog bord erbij. Hoe dat pot heet weet ik niet. Quote
Nedlets Posted May 7, 2017 Posted May 7, 2017 Zal aan mij liggen misschien. maar ik zie niet zo veel problemen. Een wat gekruld blad is niet erg hoor. Wat ik wél zie is, dat je boompje in een vééls te kleine pot staat. Dat gaat niet lang goed zo. Ik ben ook een leek maar op foto 1 zie ik wel ander blad dan op foto 2. Op foto 1 zie ik ook een witte aanslag, meeldauw? Had jij de eerste foto ook gezien Bit? Op de tweede foto staat het blad er inderdaad mooi bij ja! Quote
Bit Posted May 7, 2017 Posted May 7, 2017 Klopt. Ook een beetje meeldauw is geen drama hoor. Boompje heeft es veels te droog gestaan ( in zo'n pot ook niet raar ) Problemen zullen echter wel snel toenemen als de boom niet rap beter verzorgd wordt / uit die pot gaat.Aan de andere kant : als dit zo'n Lidl/ Gamma-aankoop is van een week of 6 terug ( ? ) , heb je ook nog kans dat de kluit uit elkaar valt omdat de jonge boom de pot nog helemaal niet doorworteld heeft. Sja, en dan ben je nog verder van huis. Dan overleeft hij het verpotten of poten misschien niet. Zo'n boompje koop je om gelijk na aankoop in de tuin te zetten of in een forse pot. Quote
Recommended Posts