Ga naar inhoud

Iemand een idee wat er met mijn struik basilicum aan de hand is.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal.

Ik heb een paar weken geleden een struik basilicum gekocht bij de praxis toen zag hij er nog mooi uit.

Maar nu staat hij er zo bij geen idee wat er mis is. Hopelijk hebben jullie een idee.

WP20170511153958Pro29341494515831.jpgWP20170511153941Pro11601494515849.jpg

Geplaatst:

Misschien vanuit ideale warme kasomstandigheden bij kweker een schok? Mijn basilicum staat nu echt nog niet buiten. Wel wat gezaaid in de koude kas, maar de al wat grotere planten blijven nog een weekje binnen...nachttemperaturen onder de 10 a 12 graden vindt ie niet echt fijn....

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Niet zo heel veel. Deels opgegeten door iets of iemand. De kleine heeft er misschien aan zitten trekken ? De kat ? Zoiets.

Gaat goed komen hoor. Wil lekker veel water ( van onderaf , voet bij de aarde droog houden. Nog niet gaan mesten. Basilicum houdt van diep kunnen wortelen. ( ik zet ze in hoge potten op schotel, op schotel water geven. Heel licht zetten en niet op de wind of tocht ) Groeien als kool.

Geplaatst:
voet bij de aarde droog houden

Heùh?

Jessica, heb je er een Latijnse naam bij? Is hij eenjarig?

IK kan het kaartje nét niet lezen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Leuk! Dat is een meerjarige soort! En hij wordt GROOT! Mooi hoor

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Klopt daarom heb ik deze ook gekocht en hij is biologisch maar tot nu toe is hij alles behalve groot.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...