Jorieke123 Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Ik heb net mijn 1e venkelknol van dit jaar geoogst, en er zit ontzettend veel loof aan. Wat kan ik daar nog mee? Het is nu natuurlijk met een dag slap, ik weet niet of het gedroogd kan worden? Is het dan nog lekker? Venkelthee wordt zeker gemaakt van het zaad, of niet? Sorry voor alle vraagtekens Via google vind ik alleen maar recepten waar je een klein beetje loof over een salade (ofzo) snippert. Maar dan nog heb ik 5 takken over Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Je kunt er gewoon thee van zetten. Ik heb het gedroogd en er samen met wat andere kruiden een theemengsel van gemaakt. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 juli 2011 Auteur Geplaatst: 3 juli 2011 Ok tof Misschien sowieso straks in combinatie met het venkelzaad van de kruidvenkel. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bonnie f Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Let goed op je knollen, ze schieten in 1 keer door. Zonde. Ik heb trouwens een groot gedeelte van de stengel mee gesneden. Zit niet echt veel smaak aan. Meer vulling. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Jorieke123 Geplaatst: 3 juli 2011 Auteur Geplaatst: 3 juli 2011 Ik had een knol(letje) dun geschaafd en over de salade met garnaaltjes gestrooid. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bonnie f Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 Klinkt goed. Venkel doet het ook goed bij varkenshaas en sinasappel. Je hebt trouwens mooie staan. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Nicolette Geplaatst: 3 juli 2011 Geplaatst: 3 juli 2011 ja of vis op een bedje van venkelblad is ook lekker. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 juli 2011 Auteur Geplaatst: 4 juli 2011 De knollen zijn inderdaad mooi gelukt, en ik vond het bijna zonde om er 1 te oogsten. Maar net wat Bonnie zegt: ze schieten snel door en dan heb je (bijna) niets meer aan de knol. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jooze Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Ik heb hier ook bergen venkel, kan niet al het groen voor thee gebruiken, maar gebruik wel een gedeelte. En je kan Venkel nu ook nog zaaien. Dus als je lege stukken hebt Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Jorieke123 Geplaatst: 4 juli 2011 Auteur Geplaatst: 4 juli 2011 Ik heb inderdaad alweer wat zaadjes in potjes gestopt. Direct ter plaatse zaaien wil hier niet zo.. en nu kan ik de sterkste uitkiezen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jooze Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Zaai het ook altijd voor. Maar moet ik moet zeggen dat ik dat met veel doet (zal met zo'n hele grote tuin niet opgaan, maar voor mij is dat goed te doen). Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com
Jorieke123 Geplaatst: 4 juli 2011 Auteur Geplaatst: 4 juli 2011 Ik zaai ook bijna alles voor. Is ook goed te doen hoor, en veeeeel betere resultaten met bepaalde groenten. Bietjes vond ik bijvoorbeeld nooit meer terug in de vollegrond, nu staan ze er super bij! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Ik zaai ook meestal voor, klinkt misschien sukkelig, maar als ik iets in de volle grond zaai, dan weet ik vaak niet of het nou onkruid is wat omhoog komt of dat wat je gezaaid hebt. had weken geleden wel 4 roodlofzaadjes gezaaid in de grond, genoeg groen, maar wat is nu de roodlof? het stukje nu van onkruid ontdaan en er witlof gezaaidm maar langs de regeltjes stokjes gelegd zodat ik weet waar het ongeveer omhoog moet komen! Hmm...venkel....lijkt me om te eten niet zo, maar voor thee natuurlijk weer wel......volgens mij was dat ook rustgevend voor je buik/darmen? Volgend seizoen maar eens proberen. Quote
bonnie f Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Ik zaai ook meestal voor, klinkt misschien sukkelig, maar als ik iets in de volle grond zaai, dan weet ik vaak niet of het nou onkruid is wat omhoog komt of dat wat je gezaaid hebt. had weken geleden wel 4 roodlofzaadjes gezaaid in de grond, genoeg groen, maar wat is nu de roodlof? het stukje nu van onkruid ontdaan en er witlof gezaaidm maar langs de regeltjes stokjes gelegd zodat ik weet waar het ongeveer omhoog moet komen! Hmm...venkel....lijkt me om te eten niet zo, maar voor thee natuurlijk weer wel......volgens mij was dat ook rustgevend voor je buik/darmen? Volgend seizoen maar eens proberen.Misschien overbodig om te zeggen maar het zijn wel 2 verschillende dingen. De venkelknol en de venkel als kruid. Het loof van de venkelknol heeft weinig smaak. Ik vind venkelknol heerlijk. (venkelstukken even blancheren, in een ovenschaaltje doen, kant en klare fonduekaas (uit een pakje) erover, wat zwarte peper en even onder de grill tot kaas warm is en een beetje bruin wordt) Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Helly Geplaatst: 4 juli 2011 Geplaatst: 4 juli 2011 Jorieke, waar heb jij die trays gehaald waar je t mini plantje zo uit kan drukken? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Vreeken Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Uit de winkel of online? En moest je ze betalen of kreeg je ze?Lijkt mij een stuk handiger dan al die aparte potjes bij t voorzaaien. Ook qua ruimte. Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Ik heb ze online besteld. Geen idee of ze ze ook in de winkel hebben.Ik vind ze echt superhandig, al moet ik er wel een gewoonte van maken ze eerder netjes op te ruimen, en niet ergens laten staan/liggen want daar zijn ze niet sterk genoeg voor (hondjes die er overheen racen tijdens het spelen, etc.)Ik heb die met kleine rondjes voor het vele voorzaai-werk, en die met grotere gaten (volgens mij 7 x 4 = 28 'potjes' ) voor de opkweek van wat grotere zaken en vaste planten. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aardbeijim Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Ik heb thuis nog een hele doos van die trays liggen wat ik zaterdag meenam.En die kunnen wel goed tegen een stootje. Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
aardbeijim Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Jorieke, waar heb jij die trays gehaald waar je t mini plantje zo uit kan drukken?http://www.goetzpflanzenzubehoer.de/shop/index.php?cPath=108_243 Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Helly Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Jim, wat zijn die dingen daar duur Vergelijk ze s op vreeken's website. Dat is peanuts vergeleken met die link. Ik vond t juist makkelijk dat Jorieke er zo van onder uit kon drukken. Geen gehannes meer met t indrukken van die potjes of op de kop zetten enzo. Vandaar mijn interesse. Quote Good things come in small packages
aardbeijim Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Maar op die site gaat het om meerdere trays he Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Jorieke123 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 Heb jij daar ook besteld Jim? Ze zeggen alleen naar Duitsland te leveren? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aardbeijim Geplaatst: 5 juli 2011 Geplaatst: 5 juli 2011 Ik heb daar eens andere dingen bestelt.Mijn papa zei dat hij trays ergens anders kocht,sorry Quote Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Jorieke123 Geplaatst: 5 juli 2011 Auteur Geplaatst: 5 juli 2011 (Nu ik weet hoe iedereen (van de moestuindag) er uitziet, en hoe ze praten, vind ik het nog leuker om jullie berichten te lezen ) Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.