Geplaatst: 26 mei 20178 j goededag, ik heb mijn grasveld gezaaid en nu komt er behoorlijk wat onkruid door heen.Het veld is groen maar met dit plantje(zie foto). Het aarde wat ik heb gebruikt is een oud voetbal veld misschien dat het daar mee te maken heb. kan ik hier wat aan doen en is er soiso wat aan onkruid doorje gras te doen?
Geplaatst: 26 mei 20178 j lastig, je kunt mi beter gras zaaien op een veldje dat schoon is of zoden leggen- eerst onkruid laten opkomen en dan goed schoonmaken en daarna zaaien- veldje bedekken met doek en een half jaar laten liggen en daarna zaaien- eerst schone grondlaag opbrengen en dan zaaien ik denk dat dit niet meer goed komt, uittrekken beschadigt de jonge grasplantjes als je grasveld eenmaal klaar is heb je minder last van onkruid: het meeste maai je weg, paardenbloem kun je uitsteken, madelief ook, mos bestrijden met beluchten en evt kalk etc.
Geplaatst: 26 mei 20178 j Vooraf schoonmaken was makkelijker geweest maar ik zou het nu gewoon laten gaan. Zodra het gras sterk genoeg is maaien. Veel onkruid kan er niet tegen om steeds een kopje kleiner gemaakt te worden. Dan neemt het gras wel weer de overhand. Nog wat later kan je het overige onkruid eruit trekken/steken en de kale stukken opnieuw inzaaien.
Geplaatst: 30 mei 20178 j Ik zou alles weghalen en opnieuw zaaien. Eerst zoals Rob aangeeft een of twee keer een vals zaaibed maken. Dus grond netjes maken, week of twee wachten, onkruid weghalen en oppervlakkig harken (niet te diep). Weer twee weken wachten en het onkruid opnieuw weghalen. Als het goed is zijn dan de meeste onkruidzaden weg en kun je het gras nogmaals zaaien. Na zaaien elke dag goed water geven en evt beschermen tegen vogels.
Geplaatst: 30 mei 20178 j Wij hebben ook gras gezaaid en ondanks een tijd leeg laten liggen komt er toch best veel onkruid op. Als het gras langer is haal ik het eerste handmatig weg. Dan de eerste keer maaien ( niet te kort). Dan groeit het vanzelf dicht. Nu staat er in het eerste al aanwezige gazon ook klaver, madelief e.d. maar dat vind ik niet erg. Gewoon maaien en normaal onderhoud. Dit is hoe ik het doe.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.