anja247 Geplaatst: 4 juni 2017 Geplaatst: 4 juni 2017 Voor wie ze een goed thuis kunnen geven, heb ik drie stekjes Brown Turkey om op te halen bij mij in Delft (sorry, foto staat op z'n kop). Ik heb ook een uit de kluiten gewassen stek van zo'n 1m60 met lange dunne takken, was het vergeten achterin de tuin in een schaduw-hoek Quote
Spitskool Geplaatst: 4 juni 2017 Geplaatst: 4 juni 2017 Heerlijk, vijgen! Ik zou erg graag een stekje van de brown turkey willen hebben. Dan moet ik vriendlief even vragen deze volgende week op te halen (hij is regelmatig in Delft). Ik ga even overleggen (ook over op te offeren tuinruimte) en stuur je nog een Pm. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mellie Geplaatst: 4 juni 2017 Geplaatst: 4 juni 2017 Krijgt je Brown turkey ook echt vijgen? Dan wil ik ook wel een stekje. Mijn 2 soorten vijgen doen nl. helemaal niets. Al 4 jaar niet.... terwijl het de bedoeling was de oogst te kunnen eten. Quote
anja247 Geplaatst: 4 juni 2017 Auteur Geplaatst: 4 juni 2017 Jazeker, twee lichtingen per jaar. Eerste lichting wordt rijp aan de boom, de tweede niet - maar ik pluk deze kleine groene vijgjes toch, en konfijt ze heel. Ik woon nu sinds twee jaar op dit adres, en heb stekjes meegenomen van mijn grote vijgenboom bij mijn vorige woning. Een stek heb ik na de verhuizing gelijk in de grond gezet, er zitten nu al rond de vijf, zes jonge vijgen aan. Quote
Mellie Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 Oooo wat goed! Dan heb ik zeker interesse! Wat leuk dat je een oproep hebt geplaatst hier, super! Quote
Mellie Geplaatst: 5 juni 2017 Geplaatst: 5 juni 2017 Ik heb een rouge de bordeaux en die andere weet ik niet.... Sja. Vijg. Quote
Mellie Geplaatst: 7 juni 2017 Geplaatst: 7 juni 2017 Ja klopt... daarom had ik hem ook gekocht. Maar er gebeurt helaas vrij weinig. Ik ga hem in het najaar een andere plek geven. Hij staat nu een beetje in de schaduw. Dat leek me niet zon probleem, maar aangezien hij weigert, mag hij verhuizen. Quote
Spitskool Geplaatst: 7 juni 2017 Geplaatst: 7 juni 2017 Voor wie ze een goed thuis kunnen geven, heb ik drie stekjes Brown Turkey om op te halen bij mij in Delft. Ik ben waarschijnlijk komende vrijdag in Delft. En heb thuis (na goed overleg ) een heel fijn plekje voor ze waar ze mogen wortelen. Dus wie weet. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mellie Geplaatst: 7 juni 2017 Geplaatst: 7 juni 2017 @spitskoolIk durf het bijna niet te vragen maar eh... Zou manlief een extra stekje voor mij willen nemen? Ik denk dat ik jou eerder zie dan delft... Quote
Spitskool Geplaatst: 7 juni 2017 Geplaatst: 7 juni 2017 @spitskoolIk durf het bijna niet te vragen maar eh... Geen probleem! Ik ben die dag zelf in de buurt van Delft en kan er eentje extra meenemen. Dat is, als het Anja dan ook uitkomt. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Spitskool Geplaatst: 8 juni 2017 Geplaatst: 8 juni 2017 Voor wie ze een goed thuis kunnen geven, heb ik drie stekjes Brown Turkey om op te halen bij mij in Delft. Ik weet niet of mijn PM die ik gisteren stuurde goed is aangekomen (met het forumonderhoud). Dus nog maar even hier. Komt het eventueel uit als ik vrijdag ergens langskom? Of heb je liever een andere dag? Ik kom vast nog wel eens in Delft de komende tijd. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
anja247 Geplaatst: 8 juni 2017 Auteur Geplaatst: 8 juni 2017 Leuk Voor wie ze een goed thuis kunnen geven, heb ik drie stekjes Brown Turkey om op te halen bij mij in Delft. Ik ben waarschijnlijk komende vrijdag in Delft. En heb thuis (na goed overleg ) een heel fijn plekje voor ze waar ze mogen wortelen. Dus wie weet. Quote
anja247 Geplaatst: 8 juni 2017 Auteur Geplaatst: 8 juni 2017 uh, ik denk dat er iets niet helemaal goed is gegaan ik ben morgen pas rond 19.00 thuis, als dat niet te laat is voor jullie?anders kan het misschien op een andere dag - het heeft iig geen haast Voor wie ze een goed thuis kunnen geven, heb ik drie stekjes Brown Turkey om op te halen bij mij in Delft. Ik weet niet of mijn PM die ik gisteren stuurde goed is aangekomen (met het forumonderhoud). Dus nog maar even hier. Komt het eventueel uit als ik vrijdag ergens langskom? Of heb je liever een andere dag? Ik kom vast nog wel eens in Delft de komende tijd. Quote
anja247 Geplaatst: 13 juni 2017 Auteur Geplaatst: 13 juni 2017 Ik heb nog een gewone stek en die "lange slungel" over, als er nog meer belangstellenden zijn. Quote
Spitskool Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 De stekjes zagen er mooi uit. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee. Dankjewel nog Anja! Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mellie Geplaatst: 13 juni 2017 Geplaatst: 13 juni 2017 En ik ook! Ben heel erg benieuwd naar de eerste vijgjes uit eigen tuin ooit..! Quote
anja247 Geplaatst: 13 juni 2017 Auteur Geplaatst: 13 juni 2017 you are welcome, allebei ik ben gek op vijgen, altijd leuk om mensen hiermee blij te maken!De stekjes zagen er mooi uit. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee. Dankjewel nog Anja! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.