Geplaatst: 2 augustus 20242 Aug 21 uren geleden, Arja zei: Het zijn trossen met kleine bolletjes. Dit was het meest rijpe bolletje. Oh dat ziet er leuk uit! Nog nooit gezien, super! Dank voor je uitleg
Geplaatst: 2 augustus 20242 Aug Sommige weten nog niet of ze paars of groen willen zijn. 😀 2 augustus 20242 Aug aangepast door Arja
Geplaatst: 2 augustus 20242 Aug Vijgen! Maar helaas met een vervelende verrassing… tak brak af terwijl u er amper aanzat… gelukkig heb ik een paar vijgen te verorberen en een bosje geluk om naar te kijken. Smaaktest helemaal geslaagd! Verrukkelijk, ook al zag het eruit als een verrimpelde testikel [emoji15]🫢
Geplaatst: 3 augustus 20243 Aug Grote bak Nieuw Zeelandse spinazie. Altijd jammer, dat er na het blancheren zo weinig van over blijft.😁
Geplaatst: 3 augustus 20243 Aug Ik heb zojuist mijn uien geoogst, de gele en de rode. Eerlijk gezegd ben ik echt super trots op mijn uienoogst. Ik heb deze uien van zaad opgekweekt, ik ben er al in januari mee begonnen. Ik kweek liever van zaad op dan van plantuitjes, daar heb ik nog nooit geluk mee gehad, die schoten altijd in bloei. Ze hangen nu te drogen in het houthok, drie volle rekken.
Geplaatst: 3 augustus 20243 Aug Mooi hoor, en dat voor een @Rookie Ik moet ze volgend seizoen ook weer eens gaan zetten, zaai-uien. Pootuitjes lijken makkelijker, maar inderdaad: kans op bloei. Zaai-uien zijn ook nog eens veel langer houdbaar. Een opmerking: Hier, bij de commerciële teelt van gele zaai-uien (Rijnsburger of zo) laat men het loof bijna geheel afsterven, dan pas wordt er gerooid. En na het rooien blijft de oogst nog een of twee weken drogen, gewoon op het land. Als het droog blijft ... (En nadat er machinaal geraapt is, dan kom ik -als hobby-raper- in actie.) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 3 augustus 20243 Aug @henkg: uien en Zeeland, bijna onlosmakelijk verbonden... Mijn man is een Goesenaar, we komen veel in Zeeland en de hobby-raper is ons niet onbekend.😄 Ik had de uien graag nog wat langer willen laten liggen, maar er wordt veel regen verwacht. Dan maar te drogen hangen bij de houtvoorraad. 3 augustus 20243 Aug aangepast door Rookie
Geplaatst: 4 augustus 20244 Aug Ik vond een paar verdwaalde aardappels en nog wat knoflookSlakken eten ook graag tomaat. Heb ook 3 slakken geoogst, maar die staan niet op foto
Geplaatst: 4 augustus 20244 Aug @Rookie dan moet ik je teleurstellen, vorig jaar zeer veel naaktslakken in mijn tomaten gevonden.. @Mellie zijn die vijgen al rijp? Volgens mij kun je ze gerust nog 2-3 dagen laten hangen. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 4 augustus 20244 Aug @acpronk ze waren heerlijk en hoefden echt niet langer te hangen. Sappig en zoet! Hap slik weg.
Geplaatst: 5 augustus 20245 Aug Vandaag geoogst, venkel, koolrabi, courgette en wat framboosjes. En munt, die ben ik nu aan het drogen voor een aardig meisje in N Holland!
Geplaatst: 6 augustus 20246 Aug Twee blauwebes struiken, 1 bessenstruik was volledig leeg gegeten, de andere zat nog vol. Het verschil was zwarte en witte gaasbescherming, het witte gaas had blijkbaar een afwerende werking🤷🏼♀️ 6 augustus 20246 Aug aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 augustus 20246 Aug Zoooveel boontjes, Arja! Vet jaloers😉 Maar goed, met een beetje mazzel komen mijn boontjes nog! Geniet ervan! 😊
Geplaatst: 7 augustus 20247 Aug Er gaan gelukkig nu ook een paar dingen wel goed. De tomaten die buiten staan komen op stoom.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.