Geplaatst: 10 september 20231 j Druiven voor druivensap pepers voor sambal gister een maaltje sperci, en snijbonen courgette - stopt nooit meer en een joekl van een pompoen. Dik 4 kilo! Yeah! Happy Jo
Geplaatst: 11 september 20231 j Wat droogbonen. Picassoboontje van de vijf boontjes die ik kreeg op moestuinforumdag 2021. Onder pronkbonen. Rechts een kruisbestuiving?
Geplaatst: 11 september 20231 j Kleine nazomerselectie. 😊 Klein pompoentje, formaatje supermarkt, selectie tomaten, alle kleine tomaten komen van de resistente buitensoorten, die rijpen heerlijk door in dit weer! Verder 2 Wellant appels, de rest was voor voor de wormen en 3 Kosui nashi’s. Gelukkig bewaren de appels en nashi’s goed in de koelkast want we gaan nog even 2 weekjes weg. 😊 De gele vleestomaten zijn de yellow Brandywine, echt wel een prima vleestomaat. 👍 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 11 september 20231 j Effe naar de tuin, en weer oogst! de kleine butternuts daar snap ik niks van. De grote had ik gister hier achter al geoogst, maar om te laten zien hoe idioot die twee van de tuin zijn heb ik hem er even bij gezet! De mais, de kleintjes zijn voor de kipjes. En boontjes… en weer bloemen! Happy Jo.
Geplaatst: 12 september 20231 j Jonagold. Kleine 60 appeltjes. Er hangen er nog tien in het boompje die allemaal wel een mankementje, die laat ik hangen totdat ik appeltaart of appelcake ofzo ga maken! Happy Jo
Geplaatst: 13 september 20231 j Mooie oogst! Aan mijn volle boom hangen nog 5 appels… Een kleine oogst. Aubergines gisteren -ook al op!-De eerste gargamels. Ja ja. Nu al.
Geplaatst: 13 september 20231 j Eindelijk wat meer opbrengst tegelijk * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 13 september 20231 j Ik heb nashiperen van mijn in tweeën gebroken boom. Volgend jaar ga ik veel meer uitdunnen.
Geplaatst: 13 september 20231 j O heerlijk. Ik ga dit vreselijk missen, een van mijn tuin vrienden heeft altijd een enorme opbrengst Nashi peren, gewone peren en stoofperen. En heerlijk tafel druiven heeft hij ook. De nashi kwam hij altijd brengen aan t eind van de dag als hij zin had in een glaasje levens water😊. Vorig jaar in najaars tijd heb ik in mijn oude tuin nog nashi, witte kers en Giezer wildeman geplant..gelukkig gaat er wel iemand van genieten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 september 20231 j Net de Giezer Wildeman geoogst een hele mooi opbrengst van 7 12L bouwemmers vol, het mooiste is dat ik ze zelf niet hoef te verwerken 😇 2 emmers gaat naar mijn vrouw haar werk, een dagbesteding voor ouderen met dementie, hebben heel veel ervaring met stoofperen. 1 emmer naar de persoon van wie ik de moestuin overnam. En de andere 4 gaan naar iemand die ze verdeeld onder eenzame ouderen, en van haar krijg ik dan altijd een mooi portie mee voor thuis =]
Geplaatst: 13 september 20231 j Hier zijn de kweeperen geoogst. Niet de bedoeling nog. Maar vanochtend heeft het hier heel even maar stevig gewaaid, en vier van de vijf kweeperen waren dus al van de boom afgewaaid. vijf peren dus met een gezamelijk gewicht van 2 kilo. Heel tevreden! Happy Jo.
Geplaatst: 13 september 20231 j @jootje wat ga jij maken van de kweeperen, mijn tuinbuurman geeft echt emmers weg namelijk zat te denken er een paat mee te nemen voor een kweeperen Jam geen idee of dat lekker is.
Geplaatst: 13 september 20231 j Kevin, meestal maak ik er gelei van, maar jam is ook heel lekker! Ik zou er zeker een paar aanpakken! In je eigen gebakken cake zijn schijfjes kweepeer ook heel lekker! Het is een erg aromatische vrucht! Op internet kun je wel recepten vinden! enne….zo leuk om te zien dat de gelei die je van kweeperen maakt echt donker rood word! 😊😋 13 september 20231 j aangepast door jootje
Geplaatst: 15 september 20231 j Wat zijn jouw kweek al lekker geel Jo. Mijne zien er nog uit als appels. Groot verschil.
Geplaatst: 15 september 20231 j Ging snel, dat geel worden. Ze hadden wel nog effe mogen blijven hangen van mij. Maar goed, zal hun tijd geweest zijn, anders waai je toch ook niet zomaar van de boom!
Geplaatst: 15 september 20231 j Nog van gisteren: Dat paarse blad is shiso. Groen bovenop en paars aan de onderkant. Alleen al voor de kleur staat ie op de tuin.
Geplaatst: 16 september 20231 j En deze van vandaag: Een heleboel van de tuin. Tig kilo kweeperen en dat is nog niks met wat er nog hangt én wat er al gevallen is. En peper en paprika en cimi de rapa en tomatillos en andijvie en frambozen en mais en boerentenen en limabonen en dahlias en strobloemen.
Geplaatst: 16 september 20231 j Lekkere oogst , Woldistel! hier ook heerlijk geoogst! de bieten gekregen van de buurman!
Geplaatst: 17 september 20231 j Een bescheiden oogstje, Carolina Reaper, Pink Tiger, Marconi Golden & Sweet Banana,
Geplaatst: 17 september 20231 j Die pink tiger is prachtig! Ik vind heel veel pepers prachtig, maar als ik dan naar de scoville kijk dan denk ik, laat maar zitten!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.