acpronk Geplaatst: gisteren om 13:35 Geplaatst: gisteren om 13:35 1 uur terug, Vlavlip zei: klopt t dat honingbessen vergelijkbaar zijn met zwarte bessen? Als in uit t vuistje niet echt lekker, maar wel heel lekker in de jam? Ik heb er vandaag weer een aantal gegeten. Ze zijn wat zuur, maar na het zuur komt er wat aroma vrij. Geen bittere nasmaak dit jaar. Zwarte bessen heb ik nog niet gegeten, maar de eerste bessen van een zaailing zijn bijna rijp. Toen ik jong was vond ik zwarte bessen niet lekker, dus eigenlijk daarna ook nooit gegeten. Maar wil ze dit jaar wel weer proberen. Zo uit het vuistje of anders jam of sap. Wil van het overgrote deel van de honingbessen wel jam maken. Eerst wassen, en de stevige eruit halen om los te eten. De zachte hebben een larfje van de suzuki fruitvlieg, dat is wat minder lekker om zo rauw te eten lijkt me. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Vlavlip Geplaatst: gisteren om 13:58 Geplaatst: gisteren om 13:58 (aangepast) 23 minuten geleden, acpronk zei: De zachte hebben een larfje van de suzuki fruitvlieg, dat is wat minder lekker om zo rauw te eten lijkt me. Gratis eiwitten......zolang je niet vegetarisch bent dan. Ik zet ze op mn lijstje van mogelijkheden. Wil t liefste wat blauwe bosbessen, maar die zijn hier schrikbarend duur. Volgende week heeft de lidl hier blijkbaar een blauwe bosbes of honingbes, t plaatje is nogal vreemd, maar ik ga even kijken. Mochten t honingbessen zijn en ik wat willen kopen, moet ik dan 2 planten meenemen en t liefste 2 soorten? Edit: foto gaat wel erg achteruit op t forum. T is een struikje waar ronde besjes aan hangen, waar de besjes bij de naam ook rond lijken, maar waar de bessen in de blauwe rand overduidelijk langwerpig zijn......gedn idee dus wat t zou moeten zijn gisteren om 14:01 aangepast door Vlavlip Quote
Mellie Geplaatst: gisteren om 14:08 Geplaatst: gisteren om 14:08 Bij elke aardbei die ik in mijn mond prop, denk ik, het is er maar één. Maar als je dat 40 x doet, he je toch een kilo aardbeien in je eentje naar binnen gewerkt. Vandaag dus mezelf na een aardbei of 15 tot orde geroepen. De eerste ananas aardbeien en een mix van de rest. 4 Quote
acpronk Geplaatst: gisteren om 14:45 Geplaatst: gisteren om 14:45 42 minuten geleden, Vlavlip zei: liefste 2 soorten Ja, wel 2 verschillende rassen nemen. Volgens mij hebben ze wel kruisbestuiving nodig. Let ook op de bloeitijden. Bijvoorbeeld Indigo Gem gaat goed samen met Honeybee (vroeg). En Blue Treasure, Giant Heart en Strawberry Sensation bloeien ook tegelijkertijd, waarbij Strawberry Sensation iets eerder is (maar zolang er nog geen bevruchting plaats heeft gevonden blijven de bloemen wat langer aan de plant zitten). Meer info in het honingbessen topic. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Jorieke123 Geplaatst: gisteren om 15:05 Auteur Geplaatst: gisteren om 15:05 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.