Geplaatst: 12 uren geleden12 u 22 uren geleden, jootje zei:Hier koolrapen geoogst. Blij mee!Nu al? Ik dacht dat ik die pas in oktober eruit moet halen? De bladeren worden wel slechter, is dat dan een teken?
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Ook mijn gele biet is geen succes. Deze kwam uit de kas, in de Hero lukten ze helemaal niet. Ik heb er nog een paar laten staan om te kijken of ze nog iets groter worden. Maar de zaden doe ik in ieder geval weer aan jou weg @Rookie Mij lukken bieten nooit.Gelukkig wel wat meer succes met de courgettes, hoewel niet zo veel als bij anderen.
Geplaatst: 10 uren geleden10 u Inderdaad erg mooie courgettes @Petrasmoestuin ! Er zit zo’n mooie glans overheen. Dit is Gold rush toch? Zijn ze qua smaak ook lekker en is het een klimmer of niet?
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Deze courgette gaat samen met zijn grote neef uit de tuin van @Jorieke123 in de maaltijd van vanavond. Ik twijfel nog over een soepje of een courgette curry🧐
Geplaatst: 8 uren geleden8 u Courgette curry! Deel je het recept, @appelvrouw ? Ik bedenk nu dat we dat eindelijk zelf kunnen eten. Zoonlief en dochterlief lusten beide geen kerrie (en dus ook geen curry), dus wij maakten het zelden. Maar zoonlief woont inmiddels op zichzelf en dochterlief eet momenteel apart ivm dieet. Bovendien is ze 3 à 4 dagen per week bij haar vriend. Curry! Mjam mjam mjam.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Tja ik heb niet echt een recept maar ik doe het ongeveer zo:Ik fruit op vrij laag vuur wat groen van prei aan en een stukje geraspte gember van 1 a twee centimeter. Als ik het in huis heb ook een groen of rood pepertje erbij in ringetjes. Heel laag vuur hè, bijna stoven, niet bruinen. Dan een of twee eetlepels goede kerrie erbij, bijvoorbeeld massala of kerrie van de toko. Die van jonnie boer is ook ok. De hoeveelheid is afhankelijk van de hoeveelheid groente. En je eigen smaak. Als de kerrie goed gaat ruiken( het vuur mag ietsje hoger) doe ik de groente erbij. Courgettes rauw, maar als ik bv bloemkool of wortelcurry maak dan heb ik de groente meestal geblancheerd. Even omzetten, bouillon erbij totdat de groente net niet onder staat. Ik doe dus meestal water en een flinke theelepel poeder uit een potje tuinkruidenbouillon. Als ik vloeibare kokosmelk heb doe ik flink wat minder water, heb ik kokosblok dan wat meer dus. Maar dat zie je zelf wel. Kokosmelk is wel wat gemakkelijker en de saus wordt gemakkelijker dik. Je kunt nog wat bouillonpoeder erbij doen als de smaak er om vraagt.Ik gebruik nooit curry pasta’s vanwege de toevoegingen maar weet dat mensen daar ook wel gek op zijn.Ik laat het eerst wel bijna gaar stoven tot ik de kokosblok erbij doe.Als je graag dikkere curry wil dan minder water. Je kunt ook nog een aardappel in kleine blokjes mee stoven. En stoven zonder de deksel helpt ook. 7 uren geleden7 u aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 5 uren geleden5 u 6 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Nu al? Ik dacht dat ik die pas in oktober eruit moet halen? De bladeren worden wel slechter, is dat dan een teken?Ik oogst ze gewoon als ik denk dat dat kan, of als het in de weg staat. September, oktober is inderdaad de juiste tijd las ik. Ik let er nooit zo op.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 4 uren geleden, jootje zei:Ik let er nooit zo opIk wil ze zo groot mogelijk hebben, vandaar dat ik ze laat staan.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.