Geplaatst: 1 uur geleden1 u Wat een prachtig kleurrijk bordje. Ik heb bijna de eerste tomaatjes, maar zaaide een maand later dan vorig jaar ivm verbouwing en geen plek binnen voor zaailingen. Maar die groene inderdaad. Wanneer zijn ze rijp? Zijn ze dan zachter? En hoe smaken ze? Smaken ze lekker fris tomatig, of (zoals ik verwacht bij hun uiterlijk) groen en zurig?
Geplaatst: 24 minuten geleden24 min @hazeltje De groene staan bekend als middelvroeg. De planten zijn de derde week mei buiten de volle grond ingegaan. Normaal lukt eerste week mei, maar dit jaar waren de nachten toen nog heel koud. Half juli proefde ik de eerste. Nu begint het echt op gang te komen.Als ze onrijp zijn zijn ze wit-groen, rijp zie je een zweempje gelig er doorheen. En ze zijn wat zachter. Echt zacht worden ze niet, ze hebben weinig sap. Zijn zoet met een fris zuurtje en heel knapperig.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.