Charly Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 11,3 kg tomaten en 1,2 paprika. Wij gaan omkomen in de pastasaus deze winter. Haast al zin in! Nu de knoflook en sjalotten eruit pulken. Quote wees bevriend met kleine dingen
Charly Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 Ziet er geweldig uit, Charly! Lekker!Lief Jootje. Dank!Als je zaadjes wilt: geef maar gil Net ook de therador geoogst. Hoop dat ie zo mooi droogt. Quote wees bevriend met kleine dingen
Ann123 Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 De eerste abrikoos (niet op foto, direct in mond)De eerste boontjes. Fortex is het ras van de groene, superlange bonen en heel productief. De paarse zijn Melissa maar niet zo productief en ik denk dat twee van de drie op de foto niet raszuiver zijn. De eerste courgettes. Echt. Volgend jaar zaai ik ze vroeger. Sinds begin juni oogst ik elke twee dagen een klein handje physalis. Dikke blauwe bessen. Ras Elisabeth. De rest zit al in mijn buik.De eerste komkommer. Ook in mijn buik. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 10 juli 2017 Geplaatst: 10 juli 2017 Tomaten beginnen te rijpen. Nog maar wat boontjes getrokken, ging niet goed maar is toch gelukt. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Charly Geplaatst: 11 juli 2017 Geplaatst: 11 juli 2017 Dat ligt eraan, Appelvrouw. Hoe jaloers ik straks ben, als ik al tomaatloos zit te wezen, en jullie allemaal middenin de oogst zitten. Ik denk volgend jaar half om half. Want in het najaar ook nog tot laat kunnen oogsten is natuurlijk wel heel prettig ook. En ik kan wel zien aan de planten dat ze nu op de top zitten, denk ik. Hangt ook nog even af van hoe lang de planten gezond blijven. Als ze ziektes krijgen, is het niet voor herhaling vatbaar. Daarna es kijken of ik zo'n olielamp wil. Wacht. Zal even kiekje van maken. Dittisem: Quote wees bevriend met kleine dingen
Stephano Geplaatst: 13 juli 2017 Geplaatst: 13 juli 2017 Oogst voor vandaag. Snackkomkommers, uitjes, aardappelen en courgette Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 juli 2017 Geplaatst: 13 juli 2017 Bessen! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
oscardevos Geplaatst: 13 juli 2017 Geplaatst: 13 juli 2017 Hoera, vandaag de eerste 3 tomaatjes geoogst (Gardener's Delight). Hoe ze smaken weet ik niet want mijn zoontjes hadden ze direct opgesnoept. "Erg lekker, papa! Veel lekkerder dan van de supermarkt." Ook de lekkerste komkommers van het land. Die geënte komkommers doen het toch wel erg goed. Twee planten en na vandaag al 36 komkommers geoogst! Quote
RobN Geplaatst: 13 juli 2017 Geplaatst: 13 juli 2017 Obama's geoogst, ongeveer 4 kg van 8 planten, zaten best wat grote maar ook wat kleine tussen Staan nog een 20 tal planten die gaan er over 2 weken uit. Eerst vakantie. Quote Onkruidmanager 1.0
jootje Geplaatst: 16 juli 2017 Geplaatst: 16 juli 2017 De oogst van gisteren! Helemaal blij met mijn eerste echte bloemkool! Quote
Spitskool Geplaatst: 16 juli 2017 Geplaatst: 16 juli 2017 Een mooie voorraad pijplookzaadjes. Straks maar eens de tuin in om te kijken of ik wat meer zaadjes van het een en ander kan oogsten. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
aalterse-willy Geplaatst: 16 juli 2017 Geplaatst: 16 juli 2017 Spitskool,ik heb die zaadjes onmiddellijk in een bloempot gezaaid en nu heb ik al plantjes van twee à drie cm. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Spitskool Geplaatst: 16 juli 2017 Geplaatst: 16 juli 2017 @aalterse-willy Leuk! Ik bewaar deze zaadjes nog even, want er staat nog zoveel bieslook, pijplook, Kaapse look en andere loken in de tuin, dat ik flink moet doorknagen. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
aalterse-willy Geplaatst: 16 juli 2017 Geplaatst: 16 juli 2017 De sjalotten geoogst. Bazin weeral content zie. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Charly Geplaatst: 17 juli 2017 Geplaatst: 17 juli 2017 Ziet er geweldig uit, Charly! Lekker!Lief Jootje. Dank!Als je zaadjes wilt: geef maar gil Ehm gil?!Ik durf het bijna niet te vragen, maar... Joh, vragen staat vrij hoor! Welke zou je willen? Zie lijstje voor MTFD, daar staan ze allemaal.Kom je ook?Doe anders ff een pb. Quote wees bevriend met kleine dingen
harms1 Geplaatst: 17 juli 2017 Geplaatst: 17 juli 2017 De sjalotten geoogst. Bazin weeral content zie. Daar kunt u even mee vooruit, Willy Quote
aalterse-willy Geplaatst: 17 juli 2017 Geplaatst: 17 juli 2017 Twee rijtjes boontjes getrokken en deze voormiddag de rode ui gerooid. Kreeg weer onder mijn voeten omdat ik teveel boontjes geplant heb maar het was maar een pakje zaad. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Spitskool Geplaatst: 17 juli 2017 Geplaatst: 17 juli 2017 Een vergeten courgette (te goed verborgen en ik ben wat kippig blijkbaar) waarvan ook de kat vindt dat hij te groot is. Ik denk dat deze eindigt in een soepje. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Nadi Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Patty pans, gele courgette, melissa boontjes, bietjes en worteltjes en al heeeel veeeel pruimen, en komen nog veel aan... Quote
Wortel Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Sperziebonen 'blue jay' uit de zaden envelop. 4 bonen gelegd. Hiervoor al 5 porties van ongeveer 200 gram geoogst en dan vandaag dit! En er komt nog meer aan Heerlijke boon! Die komt volgen jaar weer. Quote
aalterse-willy Geplaatst: 18 juli 2017 Geplaatst: 18 juli 2017 Beetje vanalles wat. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Nadi Geplaatst: 19 juli 2017 Geplaatst: 19 juli 2017 Sperziebonen 'blue jay' uit de zaden envelop. 4 bonen gelegd. Hiervoor al 5 porties van ongeveer 200 gram geoogst en dan vandaag dit! En er komt nog meer aan Heerlijke boon! Die komt volgen jaar weer. Die zien er goed uit inderdaad! Productie is hewl hoog ook. Misschien iets voor volgend jaar! Pruimen oogst dag 2:In totaal nu 6kg pruimen geoogst. (En 1 verloren aardbei ) Quote
Luig81 Geplaatst: 19 juli 2017 Geplaatst: 19 juli 2017 Een babycourgette samen met wat bleekselderijEen portie regenboog snijbietEn een van de vele snack komkommertjes Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.