Geplaatst: 7 juli 201114 j Shot at 2011-07-07 Shot at 2011-07-07 Shot at 2011-07-07 Het ruikt bij kneuzing van de stengels naar anijs maar ook een klein beetje naar vanille. Het zijn stevige, beetje touwachtige stengels.
Geplaatst: 7 juli 201114 j Auteur Hahah ik dacht dat hij uniek was, zou goed kunnen venkel. Ik heb al even zitten googlen, ik dacht misschien de Pimpinella anisum, oftewel de anijsplant. Maar hij lijkt idd meer op venkel. Kun je ook wat met de stengels doen?
Geplaatst: 7 juli 201114 j donkere venkel heb ik ook, weet eigenlijk ook niet wat ik ermee moet... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 7 juli 201114 j Auteur nog n foto: Shot at 2011-07-07 Hij bloeit ieder jaar opnieuw. Hij stond al in de tuin toen we het huis in maart vorig jaar kochten. Een bronzen venkel dus. Hoe maak je daar dan thee van? Van de bloemen? gedroogd? Of van de stengel?
Geplaatst: 8 juli 201114 j De (onrijpe) zaden zijn ook lekker om op de kauwen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 8 juli 201114 j Het is zeker de bronskleurige venkel die heb ik ook in de tuin. Hij wordt veel gekweekt voor zijn sierwaarde, vooral achter in grote border is het een blikvanger als hij bloeit. Het (gedroogde) blad heeft wat minder smaak als de vaste groene venkel. De zaden kan je oogsten voor in sommige recepten ( (zuur) kool b.v.) of in kruiden thee`s. Hij zaait zichzelf redelijk uit.Een prachtige plant, gefeliciteerd! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 juli 201114 j Ik heb hem ook. Van Jasmin gekregen. Heerlijk met witvis, kip, varkenshaas, sinaasappel, broccili of prei. En het is inderdaad een mooie plant. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 10 juli 201114 j Auteur Welk gedeelte van de plant gebruik je dan? En hoe gebruik je het? ben benieuwd.
Geplaatst: 10 juli 201114 j Gewoon de blaadjes, bovenste gedeeelte van de stengel dus. Hakken om mee te eten of heel houden als bijv de vis er in wikkelt. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 15 juli 201114 j Auteur Heerlijk die blaadjes, om zo op te kauwen. Moeten dan wel piepkleine stukjes zijn want de smaak is sterk. Hier nog een paar mooie kiekjes. Lijkt net alsof een diamantje in het hart ligt, maar het is een druppeltje water. Shot at 2011-07-15 Shot at 2011-07-15 Shot at 2011-07-15
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.