Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

In mijn tuin heb ik een bak staan met daarin twee komkommerplanten. Daarnaast heb ik de overgebleven zaailingen in de volle grond gezet, omdat ik het zonde vond om ze weg te gooien.

De komkommerplanten in de bak heeft lichter gekleurde bladeren en zelfs wat gele bladeren. De planten in de volle grond hebben een donkerdere groene kleur. Wat zou dat kunnen betekenen? In de bak heb ik Dcm Potgrond Ecoterra Groenten gebruikt. Rondom de planten in de volle grond heb ik ook een kleine hoeveelheid van deze potgrond gedaan.

Sommige bladeren van de planten in de volle grond hebben wel witte vlekken.

Ik kan niet goed achterhalen aan de hand van omschrijvingen op internet waar de planten last van hebben. Hopelijk kunnen jullie mij helpen. 651266db57a5d35e379760a135224cc4.jpg6005dde1adf318a4165cde7017709ea6.jpg

Geplaatst:

Dank voor jullie tips, ik heb de bladeren met vlekken weggehaald. Ik las dat je een mengsel van melk en water kan sproeien op de plant, is dat ter voorkoming of kan dat op de bladeren die al vlekken hebben?

De planten in de bak staan qua zon gunstiger dan de planten in de volle grond. Dus wat je zei over voeding lijkt mij dan het meest waarschijnlijk. Daarom heb ik er een flinke laag potgrond bijgedaan. Dezelfde als er al inzat.

Hopelijk kleuren ze bij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...