Jump to content

Mijn biet schiet door

Jorieke123

Recommended Posts

Grappig ik zag vandaag hetzelfde. Heb hem er toch uit gehaald. Hoop dat er snel een paar goed zijn, zit met smart te wachten. Hoe groot moeten ze voor jullie zijn om te oogsten? Ben benieuwd, zie bij sommige tuintjes zulke grote staan dat ik bijna hebberig word. Kijk de mijne ook elke dag de pan in...

Nou, ik heb er 1 die dus doorschiet, en de rest had ik eigenlijk nog niet willen oogsten. Dan trek ik die ene er morgen wel uit, en gaat hij door een salade

Ik heb een tijdje terug weer een lading bietjes voorgezaaid (kan hier niet anders), het is nieuw zaad, maar toch is de opkomst niet denderend.

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

Huh?? Heb je het nou over alleen de bieten of zelfs over zaaien in het algemeen?

Het kan nog makkelijk, volgens mij is voor bieten de richtdatum half Juli en verder is er echt nog genoeg te zaaien/poten na de langste dag!

Even a broken clock is right twice a day

Huh?? Heb je het nou over alleen de bieten of zelfs over zaaien in het algemeen?

Het kan nog makkelijk, volgens mij is voor bieten de richtdatum half Juli en verder is er echt nog genoeg te zaaien/poten na de langste dag!

Ja sorry, ik ben nog een beginnenling. Dan ga ik straks nog maar wat bieten zaaien

ik snap de verwarring even niet alle vlugge zomer dingen als bietjes, sla, andijvie enzv. kun je gewoon nog zaaien,

als je maar in de gaten houdt dat de lengte aan groeidagen lang genoeg is voor er weer kans op vorst is.

Players only love you when they're playing.

Precies! Sterker nog, plantjes als andijvie, raapstelen etc. kun je zelfs beter na de langste dag zaaien ipv. in mei , juni : zaaien in die periode vergroot je de kans op doorschieten.

Even a broken clock is right twice a day