adelheid Posted September 23, 2017 Share Posted September 23, 2017 Beste Mensen, Wat is hier aan de hand? Is dat schimmel? Misschien ziek? Oesterzwam op koffieprut in een emmer. Heeft al 1 keer zwammen gehad. Vandaag (23 september), keek ik en zie tussen het blok en de emmer dat er iets geels, nattigs te voorschijn komt.De bovenkant zag er normaal uit. Heb het emmertje omgekeerd (op een stukje alufolie) en zie het resultaat. Rondom een gelei-achtige substantie. Geel. Hard ook en glibberig. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Wat moet/kan ik nog doen? Quote Groene vingers kun je kweken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 23, 2017 Share Posted September 23, 2017 Wow, dit ziet er best spectaculair uit! Is zeker geen mango gelei?! Maar zonder grap, ik kan me niet voorstellen dat dit niet ok is. Volg het met belangstelling. Succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted September 24, 2017 Share Posted September 24, 2017 Heb ik ook wel eens, kan volgens mij niet veel kwaad al heb ik het niet zo erg als jij. Bij mij is het water dat zo word. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscardevos Posted September 24, 2017 Share Posted September 24, 2017 Dit is uitscheiding (exudatie) van een vloeistof door de schimmel, een volledig natuurlijk proces, Zie ook foto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted September 24, 2017 Share Posted September 24, 2017 Ik heb het hier ook hoor, maar in veel mindere mate... Volgens mij had Stan hierover wel eens iets gezegd...dat het uitscheidingsprodukten zouden zijn van de paddestoelen? Hahaha je was mij voor... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 O gelukkig, niets aan de hand dus Ik heb het ook, in mijn eerste (doorzichtige) bakje met oesterzwammen.Ik zie ook mooie schimmeldraden, maar man, wat moet je daar een geduld voor hebben Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted September 28, 2017 Share Posted September 28, 2017 Wat moet/kan ik nog doen?Wat heb je nu gedaan, Adelheid? Teruggestopt? Gaat het goed? Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adelheid Posted September 29, 2017 Author Share Posted September 29, 2017 Hoi Speets en allemaal, Bedankt voor de belangstelling en bedankt voor alle tips en support. Ik heb het gele blok weer teruggedaan in een schoongemaakt emmertje. Alles ziet er nog hetzelfde uit, eigenlijk al een paar maanden. En nog geen tweede oogst gehad. Zou ik ze buiten moeten zetten? Binnen is het 18 á 20 graden. Het blijft afwachten met véél geduld, haha. Quote Groene vingers kun je kweken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts